چگونه نوآوری در پرداخت‌ تجربه مشتری را به تعویق می‌اندازد؟

فناوری و نوآوری‌های جدید قطعاً مسیر مطلوب مشتریان برای پرداخت را تغییر می‌دهند اما سرعت رو به افزایش تغییر چالش‌ها، آسیب‌پذیری‌هایی در پی دارد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛سهولت و سرعت به انتظار اساسی مشتریان برای تجربه پرداخت تبدیل شده است زیرا آنها انتظار دارند بتوانند هزینه هر چیزی را در هر زمان و مکان بپردازد. امروز مشتریان می‌توانند در رستوران از قبل سفارش دهند، ظرف چند دقیقه برای رفتن به خانه درخواست تاکسی آنلاین بدهند یا از آمازون در لحظه آخر هدیه‌ای خریداری کنند تا در همان روز به منزلشان ارسال شود و در آینده‌ای نه‌چندان دور، روند تحویل توسط آمازون با یک پهپاد کامل‌تر هم می‌شود.

 

روند تکامل فناوری‌های پرداخت به‌سرعت ادامه دارد تا این نیازهای پیچیده و آنی مشتریان برآورده شود. هدف نوآوری‌های جدید مانند پرداخت صوتی، کارت‌های غیرتماسی و ابزار پرداخت پوشیدنی‌ انجام سهل‌تر و ساده‌تر پرداخت‌های الکترونیکی است. این پرداخت‌های جایگزین، بر انتخاب کاربران خدمات سلف‌سرویس و پرداخت تأثیر می‌گذارند و بستر نوآوری‌های بیشتر را فراهم می‌کنند.

 

به‌هرحال برای بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، ابزار و روش‌های لازم برای حمایت مؤثر از تغییر سریع حوزه پرداخت وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های حوزه پرداخت هم چنان بر میراث و روش‌های منسوخ تکیه دارند که توانایی آنها برای واکنش نشان دادن در قبال فرصت‌های جدید را کاهش و آنها را در معرض خطر منسوخ شدن سیستم و انجام نشدن تراکنش‌ها قرار می‌دهد و همچنین این شرکتها در معرض فین‌تک‌های مهاجم قرار دارند که مشتریان بسیار ارزشمند را از آنها می‌رباید.

 

همچنین ممکن است مشتریان، به‌ویژه جوانان، تجربیات بد خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شهرت سازمان را که یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها است را تهدید کنند. راهبردهای آزمودنی خاصی وجود دارد که سازمان‌های سلف‌سرویس می‌توانند برای توسعه تجربه دیجیتال مشتریان از طریق رویکردی هوشمند، امن و شخصی به کار ببندند.

 

تمرکز بر کارایی

 

درست همان‌طور که فناوری‌ها و ابزارهای سلف‌سرویس باید به نوآوری متوسل شوند، راهبردهای آزمودنی نیز مانند معرفی صفحه‌های لمسی یا احراز هویت با اثرانگشت، باید تکامل یابند. امروزه آزمودن برای بسیاری از سازمان‌ها همچنان بر ابزارها و روندهای دستی قدیمی استوار است که پردازش آن زمان زیادی می‌برد و قابلیت کنترل، نظارت و اعتبار چندانی ندارد.

 

سازمان‌های سلف‌سرویس آینده‌نگر به‌جای تکیه بر روش‌های منسوخ، راهبردی آینده‌نگرانه برای آزمون پرداخت‌ها در پیش می‌گیرند. مجازی سازی و عملی کردن آن طی روند آزمون، زمان لازم برای روندهای خسته‌کننده و دستی را کاهش و پوشش و دقت آزمون را افزایش می‌دهد. ادغام آزمون در فضای ابری راهی برای بازآفرینی آزمون است تا چابک‌تر، کارآمدتر و مشارکتی‌تر باشد.

 

برای نمونه برخی راه‌حل‌های آزمون را می‌توان به شکلی پیکربندی کرد تا درخواستی داخلی را مطرح و منشأ و محل لازم برای انجام آزمون را مشخص کند و سپس آزمون را فعالانه اجرا کند، پاسخ مناسبی بدهد و نتایج را ثبت کند. مهم‌تر از همه اینکه این رفتار هوشمندانه را می‌توان خودکار و به نحوی پیکربندی کرد که به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام طول هفته و کل سال از هر نقطه کره زمین قابل‌دسترسی باشد. باآنکه هنوز راه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی جهت آزمون‌سازی وجود دارد، قابلیت‌های موجود هم‌اکنون به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا نتایج آزمون سریع‌تر، دقیق‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر ارائه شود.

 

مقابله با آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات امنیتی

 

فقدان ابزارها و روش‌های آزمون کنونی می‌توانند موجب آسیب‌پذیری سیستم و بروز خلأهایی شود که اجازه می‌دهد مجرمان به سامانه‌های داخلی و اطاعات حساس مشتری راحت‌تر دسترسی داشته باشند. تنوع و پیچیدگی این روش‌های پرداخت جدید به کلاه‌برداران فرصت مضاعفی می‌دهد تا این آسیب‌پذیری‌ها را بیابند و از آنها استفاده کنند. تمام افراد دخیل در پرداخت باید همکاری کنند تا راهبردهای آزمون نوین استفاده شوند و از اطلاعات مشتری در مقابل تهدیدات و حملات محافظت کنند.

 

اولویت بندی تجربه مشتری برای حفظ رقابت

 

توسعه و رشد اکوسیستم پرداخت فراتر از بانک‌ها یا شرکتهای سنتی بوده و تمام سازمان‌هایی که می‌توانند پرداخت هزینه کالاها و خدمات را از طریق درگاههای خود تسهیل کنند را شامل می‌شود. مشتریان امروز انتظار دارند هر تجربه خریدی در کیوسک‌ها، عابر بانک‌ها یا به‌صورت آنلاین به‌صورت یکپارچه در تلفن هوشمند آنها ادغام شود. معرفی پیوسته فناوری‌های پرداخت جدید مستلزم افزایش چابکی تمام ارائه دهندگان خدمات سلف‌سرویس برای حفظ مزیت رقابتی است.

 

فناوری و نوآوری‌های جدید قطعاً مسیر مطلوب مشتریان برای پرداخت را تغییر می‌دهند اما سرعت رو به افزایش تغییر چالش‌ها، آسیب‌پذیری‌هایی در پی دارد. سازمان‌های سلف‌سرویس و ارائه دهندگان خدمات پرداخت که ابزارها و فناوری‌های آزمون پرداخت خود را به‌روز نمی‌کنند، با خطر از دست دادن اعتماد مشتریان خود و بر این اساس واگذار کردن سهم بازار خود به رقبا و مهاجمان فین‌تکی روبرو هستند.

 

به گزارش عصربانک، ارائه کنندگان خدمات پرداخت سلف‌سرویس با راهبردی مستحکم برای راه‌حل‌های آینده‌نگرانه، می‌توانند نیازهای دیجیتال مشتریان امروزی را با نوآوری در پرداخت به کمک اعتماد، کارایی و امنیت برطرف کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.