گشایش حساب موبایلی؛ وجه تمایز بانکداری موبایلی در سال 2018

امروزه بانکهای سنتی بر روندهای قبلی افتتاح حساب تکیه می‌کنند درحالی‌که بانک‌های مدعی دیجیتالی، کاملاً درون برنامه موبایلی عمل می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بر اساس «گزارش بررسی برنامه‌های بانکداری موبایل 2018»، عموم کاربران بر این عقیده‌اند که برنامه‌های بانکداری موبایلی به‌سرعت به کانال اصلی ارتباط مشتری بانکی تبدیل می‌شوند و این اتفاق قطعاً در آینده نزدیک و پیش از آن‌که تراشه‌های هوش مصنوعی در بدن ما جای بگیرند رخ می‌دهد.

 

امروزه کاهش شبکه شعبه‌ بانکی مکرراً گوشزد می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022 مشتریان به‌طور متوسط تنها 4 بار در سال به شعبه مراجعه می‌کنند و در عوض به بانکداری آنلاین و به‌ویژه موبایلی روی می‌آورند. با این جریان، بانک‌ها بیش از گذشته به اهمیت دسترسی مشتریان  از طریق تلفن‌های هوشمند به اطلاعات حساب‌هایشان، پی می‌برند.

 

در این مسیر بانکها برای حفظ ارتباط با مشتریان، باید خدمات بانکداری موبایلی مفید و کارآمدی ارائه دهند که نه‌تنها فراتر از انتظارات جاری مشتریان باشد، بلکه نیازهای آتی آنان را پیش‌بینی کند و رفاه مالی آنها را ارتقا دهد.

 

بانکها سعی می‌کنند روند جای دادن فعالیت‌های بانکداری روزمره را در زندگی پرمشغله تسهیل کنند که این کار منجر به افول شدید مراجعه به شعبه می‌شود. بانک‌ها باید با این واقعیت تازه کنار می‌آمدند یا این ریسک را بپذیرند که بانک‌ها و فین‌تک‌های مدعی جدید صرفاً موبایلی آنها را کنار بزنند. بانکها باید روی سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید سرمایه‌گذاری کنند تا در بازار رقابتی موفق شوند. آن‌هایی که چنین نمی‌کنند دچار زیان می‌شوند.

 

امروزه بانک‌ها باید اطلاعات ویژه‌ای در مورد حساب‌های شخصی منتشر نمایند تا شامل این موضوع ‌شود که مشتریان جدید چه زمانی به بانکداری اینترنتی و نیز چه زمانی به کانال بانکداری موبایل دسترسی پیدا می‌کنند. این سطح از شفافیت به مشتریان اجازه می‌دهد تفاوت‌های سطوح خدماتی که ارائه دهندگان خدمات بانکی ارائه می‌دهند را مقایسه نمایند.

 

تازه‌واردها موانع را برمی‌دارند

 

بازیگران کنونی در بازار پر شتاب امروزی باید خود را با سرعت سازگار کنند که همین ماندن در دور رقابت را دشوارتر می‌کند. بازیگران جدید تمایل دارند بازه‌های به روز رسانی کوتاه‌تری داشته باشند. آنها به‌دفعات بیشتری به‌روز می‌شوند و با افزودن قابلیت‌های موردعلاقه مشتریان، به بازخورد مشتریان پاسخ می‌دهند.

 

گشایش حساب موبایلی وجه تمایز است

 

گشایش حساب موبایلی، تمایز واقعی میان بانکهای سنتی و بازیگران جدید را منعکس می‌کند. بانکهای سنتی بر روندهای قبلی افتتاح حساب تکیه می‌کنند درحالی‌که بانک‌های مدعی دیجیتالی، کاملاً درون برنامه موبایلی عمل می‌کنند. بزرگ‌ترین نقطه تفاوت زمانی است که مشتری باید صرف کند تا حسابی با تمامی قابلیت‌ها داشته باشد. در این مسیر مشتریان به‌تدریج از مزایای سهولت گشایش حساب موبایلی آگاه می‌شوند و احتمالاً جذب بانک‌هایی می‌شوند که تجربه دیجیتال بهتری ارائه می‌دهند.

 

منبع: paymentscardsandmobile
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.