اطلاعات بانکی نزدیک به شش میلیون انگلیسی هک شد

فروشگاه زنجیره‌ای 'دیکسونز کارفون' امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اطلاعات بانکی 5.9 میلیون مشتری این فروشگاه هک شده است.

عصر بانک؛مقامات این فروشگاه می‌گویند هنوز مدرکی وجود ندارد که اطلاعات هک شده به دست سارقان مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد.

 

به گفته آنها بخش زیادی از اطلاعات سرقت شده مربوط به کارت‌هایی است که از فناوری استفاده از رمز برای پرداخت استفاده می‌کنند. با این ‌حال حدود 105 هزار کارت بانکی دیگر ازآن اتباع غیر اروپایی است که فناوری یادشده سود نمی برند.

علاوه بر این مقامات دیکسونز کارفون اعلام کردند که اطلاعات شخصی مربوط به 1.2 مشتری این فروشگاه هدف حمله سایبری قرارگرفته است. این اطلاعات شامل مجموعه‌ای از موارد غیر بانکی شامل نام، آدرس و رایانامه افراد بوده که به گفته مقامات این فروشگاه هنوز مدرکی مبنی بر سوءاستفاده از این اطلاعات موجود نیست.

بنا بر این گزارش، پلیس و نهادهای مالی انگلیس در جریان این سرقت قرارگرفته‌اند.

در پی اعلام این حادثه سهام شرکت دیکسونز کارفون صبح چهارشنبه با پنج درصد کاهش مواجه شد. رئیس اجرایی این شرکت اعلام کرد که از این رویداد و ناخرسندی به وجود آمده، بی‌نهایت متأثر شده است.

او به مشتریان این فروشگاه اطمینان داد که این حادثه را با جدیت دنبال کرده و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار آن مدنظر قرار خواهد داد.

منابع انگلیسی با اشاره به قوانین جدید و سخت‌گیرانه دولت این کشور در حوزه دیجیتال، احتمال می‌دهند که فروشگاه یادشده با جریمه سنگینی مواجه شود.

قوانین موسوم به 'حفاظت از داده‌های عمومی' (GDPR) که از سه هفته پیش در انگلیس توسط دولت به اجرا گذاشته شد، نهادهای فعال – اعم از شرکت‌ها، مؤسسات خیریه، فروشگاه‌ها، نهادهای آموزشی – در این کشور را ملزم به رعایت تدابیر امنیتی در جهت حفاظت از اطلاعات ارباب جمعی خود می‌کند. متخلفان بر اساس این قانون تا حداکثر 4 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه می‌شوند.

'دیکسونز کارفون ' فروشگاهی زنجیره‌ای در حوزه ارائه خدمات رایانه‌ای و فناوری است که در حدود 3 سال پیش تأسیس شد. این فروشگاه نزدیک به 2 هزار و 139 شعبه و 10 میلیارد و 58 میلیون پوند درآمد سالانه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.