چهار مشکل رایج در پرداخت موبایلی و راه‌حل آن

آیا تا به حال به مشکل طراحی روش‌های متنوع پرداخت و راه حل‌های آن فکر کرده‌اید؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تجربه خوب مشتری، اساس و بنیان پرداخت‌های موبایلی است؛ اما چه می‌شود اگر تجربه پرداخت آن چیزی که باید، نباشد؟

 

1. طراحی کارتخوان‌ها برای افراد راست دست

 

برخلاف پرداخت‌های تماسی، مشتریانی که در پرداخت‌های غیرتماسی از پایانه فروش با کارت، تلفن هوشمند یا ابزار پوشیدنی خود استفاده می‌کنند، روش‌های متفاوتی را به کار می‌بندند. اغلب پایانه کارت‌خوان برای به‌کارگیری کارت آن هم توسط افراد راست‌دست طراحی شده است. اگر موبایل و یا ابزار پوشیدنی در زاویه نامناسبی قرار بگیرد و یا اگر زیورآلات فلزی با میدان مغناطیسی کارت تداخل پیدا کند، پرداخت به واسطه مشکلات ارتباطی قطع می‌شود.

 

راه‌حل

 

حتی در مراحل اولیه می‌توان حرکات مختلف مشتری را به‌صورت آزمایشی شبیه‌سازی کرد. پس از آن این رفتارها (ازجمله جهت، سرعت، زاویه و نزدیکی) می‌تواند به‌طور نظام‌مند اندازه‌گیری و توسط راه‌حل روباتی ارزیابی شود. نوسان‌نماها قدرت ضبط رفتار سیگنال جهت تشخیص آنی مشکل و فراهم کردن فرصت اصلاح طراحی قبل از توسعه کار را دارند.

 

2. قطعه‌ای جدید در پرداخت معمول

 

کارت‌ها و پایانه‌های کارت‌خوان به‌طور خاص برای کار هماهنگ با یکدیگر طراحی شده‌اند. افزودن ابزارهای جدید مانند تلفن‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی به این ترکیب موجب بروز مشکلاتی در ارتباط می‌شود که می‌تواند علت آن طراحی یا اندازه آنتن‌های جدید یا نحوه برقراری ارتباط تلفن‌های هوشمند و پوشیدنی‌هایی باشد که با کارت‌ها تفاوت‌هایی اساسی دارند. این ابزارها می‌توانند مکرراً فرمان‌هایی را منتقل کنند که گاهی کارت‌خوان‌ها آن را به‌درستی تفسیر نمی‌کند.

 

راه‌حل

 

به‌روزرسانی نرم‌افزار و احتمالاً ارائه استانداردهای جدید برای مدل‌های قدیمی‌تر پایانه کارت‌خوان راه‌حل مشکل است. برای یافتن علت مشکل، باید  ارتباط در شرایط واقعی ثبت و پس از آن در آزمایشگاه به دقت ارزیابی شود. آنتن‌های کوچک‌تر اغلب بدان معنا هستند که پیکربندی در بعد فیزیکی قابل اصلاح است. در اینجا یک نوسان‌سنج می‌تواند اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد. طی روند هماهنگ‌سازی راه‌حل کارت‌خوان، انجام آزمایش‌های داخلی می‌تواند بسیار مفید باشد و موجب صرفه‌جویی در زمان شود زیرا هماهنگ‌سازی بعد از آزمایش‌های تائید شده بسیار هزینه‌بر است.

3. هیچ‌کس مقصر نیست

 

تراکنش‌های پرداخت، پیچیده و دربرگیرنده عوامل زیادی هستند: تلفن هوشمند و ابزار پوشیدنی‌، پایانه کارت‌خوان، بانک صادرکننده کارت ، اپلیکیشن یا ارائه‌دهنده کیف پول و نیز فروشنده. اگر اشتباهی رخ دهد، انگشت اتهام به‌سوی همه گرفته می‌شود و همه به دنبال مقصر می‌گردند. طبیعتاً همه از ابتدا آزمایش شده و معمولاً تأییدیه دارند. این امر بدیهی است.

 

راه‌حل

 

در اینجا تنها رصد ارتباط در وضعیت واقعی و تحلیل دقیق مفید است. برای نمونه ممکن است اجرای کیف پول فاقد یک داده باشد یا اینکه تلفن‌های هوشمند ظاهراً مشابه برای کشورهای مختلف پیکربندی شده باشند به‌طوری‌که زمان‌بندی و ویژگی‌های سیگنال‌های آنها کمی متفاوت باشد. بر این اساس، روند پیگیری شامل داده‌های دیجیتال و نیز آنالوگ می‌شود.

 

4. بررسی انطباق کافی نیست

 

استانداردها بسیار مهم هستند اما با وجود آزمایش انطباق استانداردها، همه ویژگی‌های اپلیکیشن یا اجرای آن را در برنمی‌گیرد. اگر یک تراشه غیرتماسی تائید شده در یک پایانه کارت‌خوان یا ماشین فروش پیاده شود (برای نمونه رنگ متالیک یا محافظ پین پد که در جای نامناسبی قرار دارد)، می‌تواند میدان مغناطیسی را تضعیف کند. حتی اگر برخی از مسدود کننده‌های الکترومغناطیسی در نظر گرفته شود، همه عوامل محیطی قابل‌تشخیص نیستند.

 

راه‌حل

 

در آزمایشگاه، عوامل محیطی بسیاری را می‌توان با اقداماتی ساده شبیه‌سازی کرد. اندازه‌گیری قدرت و حساسیت میدان الکترومغناطیسی در دو یا سه بعد می‌تواند به فهم این سؤال کمک کند که چگونه می‌توان طراحی آنتن را تنظیم یا ادغام ماژول‌ها در پایانه را اصلاح کرد. علاوه بر آن می‌توان اصلاحاتی را که ویژه یک برنامه خاص هستند با ایجاد بسته آزمایش‌های شخصی شده به کمک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) تائید کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.