بانکداری باز مستلزم پلتفرم‌های پرداخت باز است

ظهور بانکداری باز اکوسیستم غیرکارتی را سرعت بخشیده و پذیرندگان مشتاق‌اند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند. با فراگیر شدن انواع روش‌های پرداخت، اتخاذ یک رویکرد باز اهمیتی روزافزون پیدا کرده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ بررسی‌های اخیر RS2 تصریح کرده است که صنعت پرداخت باید پرداخت‌های کانال‌های همه‌کاره، پرداخت‌های کارتی و پرداخت‌های مستقیم بانکداری باز را در پلتفرم پرداخت باز جدید یکپارچه نماید تا نیازهای مشتریان و خرده‌فروشانی را که به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند برطرف کند.

بانکداری باز مستلزم پلتفرم‌های پرداخت باز

این گزارش که «خرده‌فروشی باز و بانکداری باز- چالش‌های صنعت پرداخت» نام دارد جریان‌ها و فناوری‌هایی که موجب تغییر در تجارت جهانی می‌شوند را بررسی و نتیجه‌گیری می‌کند:

– پرداخت‌های موبایلی، غیرتماسی و دیجیتالی به وعده خود یعنی برپا کردن انقلاب در خرده‌فروشی و سرعت بخشیدن به از بین رفتن پول نقد عمل می‌کنند؛

 

– فروش از طریق کانال همه‌کاره تا پایان دهه جاری دست کم نصف کل خرده‌فروشی‌های اروپا را در بر می‌گیرد؛

 

– رگولاتوری از عوامل اصلی تغییر خواهد بود و به‌صورت مستقیم مانند نیاز به ایجاد استانداردهای امنیتی جدید و نیز غیرمستقیم مانند نیاز به ارائه‌دهندگان فین­تک جدید باعث ایجاد انتظارات جدید مشتری از ارائه‌دهندگان خدمات مالی می‌شود؛

 

– ارائه بانکداری باز و طرح‌های مشابه مستلزم آن است که صنعت پرداخت، پرداخت‌های بدون کارت و اغلب درون برنامه‌ای که با حساب بانکی شروع شده را ممکن کند.

این روندها و تغییرات خرده‌فروشان را ملزم می‌کند در مقابل انواع جدید پرداخت پذیراتر باشند تا تقاضاهای مشتری برطرف شود، با رقابت همسو باشند، هزینه را کاهش و بازده عملیاتی را افزایش دهند.

ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت به منظور پشتیبانی از خرده‌فروشان، باید اکنون بر روی ایجاد پلتفرم‌های پرداخت باز تمرکز کنند که با هر اکوسیستم پرداخت تعامل داشته باشد، صرف‌نظر از اینکه مبتنی بر پرداخت کارتی، کیف پولی یا پرداخت‌ بدون کارت از طریق بانکداری باز باشد. به‌علاوه این پلتفرم‌های پرداخت باز باید چیزی فراتر از پرداخت ارائه دهند که برای خرده‌فروشان ارزش بیشتری ایجاد کند، مانند دسترسی به داده‌های حساب مشتری در بانکداری باز.

به گزارش عصربانک، رادی عبدالحاجی مدیرعامل و مدیر اجرایی RS2 معتقد است: «مشتریان مشتاق به‌کارگیری دامنه وسیعی از روش‌های پرداخت خواه پرداخت درون برنامه‌ای، غیرتماسی یا از طریق روبات گفتگو هستند. به‌موازات آن ظهور بانکداری باز اکوسیستم غیرکارتی را سرعت بخشیده و فروشندگان مشتاق‌اند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند. با فراگیر شدن انواع روشهای پرداخت و شبکه‌ها، اتخاذ یک رویکرد باز اهمیتی روزافزون پیدا می‌کند.»

«پذیرندگان و پردازشگران پرداخت باید دامنه انتخاب، انعطاف‌پذیری و در نهایت باز بودن را برای مشتری مقدور سازند تا تقاضاهای خرده‌فروش و مشتری را رفع کنند. بسترهای پرداخت باز برای پاسخ به این تغییرات کوتاه‌مدت ضروری است اما مهم‌تر آن است که اساس سرمایه‌گذاری بر روی زنجیره‌های ارزش آینده شکل بگیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.