اینترنت های عمومی شهرهای میزبان جام جهانی امن نیستند

شرکت کاسپرسکی یکی از معروف ترین سازندگان ضد ویروس رایانه ای در جهان هشدار داده است که اینترنت بی سیم (وای فای) در اماکن عمومی شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال در روسیه ایمن نیستند.

عصر بانک؛به گزارش ایرنا، در بیانیه این شرکت روسی آمده است: بیش از 20 درصد مراکز دسترسی عمومی به اینترنت بی سیم در شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ناامن هستند و استفاده از اینترنت آنها می تواند منجر به نشت و انتقال اطلاعات شخصی افراد شود.

 

در گزارش کاسپرسکی آمده است: از حدود 32 هزار مرکز برای ارائه خدمات اینترنت بی سیم در شهرهای میزبان جام جهانی هفت هزار و 176 مرکز ناامن هستند و از سیستم ویژه محافظت و ایمنی برخوردار نیستند.

کاسپرسکی هشدار داده است در صورتی که خلافکاران سایبری در نزدیکی هر یک از این مراکز قرار گیرند می توانند اطلاعات رایانه یا گوشی تلفن همراه افراد را بدون آگاهی آنها منتقل کنند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از خیابان ها، اتوبوس ها و واگن های قطار و مترو مسکو دارای اینترنت بی سیم رایگان هستند و با توجه به میزبانی جام جهانی، این خدمات در شهرهای میزبان مسابقات نیز به سرعت در حال توسعه است.

مسئولان روسیه مدعی هستند در آینده نزدیک قوی ترین کشور در این حوزه خواهند شد و مردم نه تنها در روسیه بلکه در جهان می توانند از اینترنت رایگان روس ها بهره ببرند.

مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 به میزبانی روسیه در 11 شهر و 12 ورزشگاه، 24 خرداد ماه 97 آغاز می شود.

مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگراد، قازان، سامارا، سارانسک، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یکاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «بی» با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه شده است.

ایران در اولین دیدار خود باید 15 ژوئن (25 خرداد 97) ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش، در دومین دیدار در ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه قازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود در ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران کریستین رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی می کند.
 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.