نیاز به نوآوری‌ در صنعت پرداخت بر اساس نیاز مشتری

اولین برخورد، مهم‌ترین برخورد است و اولین احساس خریدار از اپلیکیشن پرداخت، وب‌سایت یا فضای خرده‌فروشی شما تأثیر عمده‌ای در ایجاد تجربه خرید آسان دارد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛خرده‌فروشان بزرگ مانند استارباکس و آمازون مدل‌های فروشگاهی بدون پول نقد و حتی بدون صندوق را به‌صورت آزمایشی اجرا می‌کنند تا به نیازهای مشتریانشان ازجمله سرعت و سهولت پاسخ دهند. بر اساس تحقیقات Worldpay research انتقال‌های بانکی جای کارت‌های بانکی را که دومین روش پرداخت محبوب پس از کیف پول الکترونیکی در کشورهای پیشرفته هستند می‌گیرند.

 

چه خوشتان بیاید و چه بدتان بیاید، ما در آینده‌ای زندگی می‌کنیم که ازنظر فناوری بسیار پیشرفته است و آن را تنها در فیلم های علمی تخیلی می‌دیدیم و مشتریان انتظار دارند خرده‌فروشان نیز سرعت خود را با روند آخرین فناوری‌ها هماهنگ کنند.

درحالی‌که اغلب خرده‌فروشان بزرگ پیوسته استانداردهای تازه‌ای برای تجربه خرید مبتنی بر فناوری پیشرفته ایجاد می‌کنند، خرده‌فروشان کوچک و بزرگ می‌توانند رویکرد خود را برای استراتژی مدرن‌سازی روش پرداخت مشخص کنند.

 

هماهنگ‌سازی استراتژی‌های پرداخت نباید محدود به پرداخت‌های بدون پول نقد در مدل کسب‌وکار شما یا اجبار مشتریان به پرداخت با اثرانگشت باشد. با اینکه بسیاری از مشتریان خواهان قابلیت‌های فنی جدید هستند، با این حال این لزوماً بدان معنا نیست که مشتری فقط همین فناوری‌های پرداخت را می‌خواهد. به الگوهای روش‌ پرداخت به ‌دقت توجه و بر اساس آن‌ها استراتژی پرداخت خود را تبیین کنید.

نبض امور را در دست داشته باشید

 

توجه به نحوه پرداخت توسط مشتریان بسیار اهمیت دارد. برای نمونه درحالی‌که محبوبیت پرداخت‌های دیجیتالی و موبایلی رو به افزایش است، مرگ پول نقد موضوعی اغراق‌آمیز است و هنوز باید به پرداخت نقدی فکر کرد. شما هنگام تعیین استراتژی باید آگاه باشید که چه ابزارهایی در اختیاردارید. در حال حاضر چند فناوری پرداخت آینده‌نگرانه وجود دارد که می‌توانید امروز آن‌ها را اجرایی کنید.

با بررسی امکانات خود و خواسته‌های مشتریان، از سرمایه‌گذاری بر روی فناوری پرداخت بیشترین بهره را ببرید.

 

بهینه‌سازی فناوری موجود

 

خرده‌فروشان باید هر تجربه‌ای که ارائه می‌دهند بررسی کنند و استراتژی خود را بر مبنای همان کانال منطبق کنند. مشتریان به روش‌های بسیار متنوعی تعامل می‌کنند و رفتارهای آن‌ها در قبال یک کانال خاص منحصربه‌فرد است. فروشندگانی که می‌توانند کانال خود را به وضعیت تعادل برسانند، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به‌علاوه خرده‌فروشان باید به دنبال راه‌هایی جهت اعتمادسازی با خریدار باشند. اولین برخورد، مهم‌ترین برخورد است و اولین احساس خریدار از اپلیکیشن پرداخت، وب‌سایت یا فضای خرده‌فروشی شما تأثیر عمده‌ای در ایجاد تجربه خرید آسان دارد.

 

بر اساس تحقیقات اخیر وردپی، دغدغه‌های امنیتی در آمریکا، جایگاه نخست را در میان علل ترک سبد خرید تلفن هوشمند دارد. بیش از 70 درصد مشتریان تنها اپلیکیشن های برندها و خرده‌فروشان مورد اعتماد خود را دانلود می‌کنند. نوع کانال اهمیتی ندارد، تحلیل کامل تجربه مشتری حتی پیش از پرداخت می‌تواند به شما کمک کند تجربه مطلوب مشتری را شخصی‌سازی کنید.

 

همیشه آماده ‌باشید

حتی اگر شما آماده اجرای یک استراتژی پرداخت جدید نباشید، شاید منتظر از راه رسیدن راه‌حل درست باشید. مراحل آسانی را می‌توانید در حال حاضر طی کنید تا زمان درست که فرا رسید آماده ‌باشید. برای نمونه می‌توانید درمورد به‌کارگیری پرداخت NFC  فکر کنید. این فناوری برای پرداخت به کمک نزدیک کردن تلفن همراه یا کارت‌های غیرتماسی ممکن است.

 

خودتان باشید

 

همان‌طور که باید همیشه از آخرین فناوری‌ها در حوزه خرده‌فروشی آگاه باشید، باید در برابر کار خود و مشتریان خود صادق بمانید. مقاومت در برابر فناوری‌های وسوسه‌انگیز جدید دشوار است اما اگر پایگاه مشتریان شما دیر فناوری‌های جدید را می‌پذیرد، شاید لازم باشد در مقایسه با دیگر کسب‌وکارها، گذاری کُندتر به فناوری‌های پیشرفته را برنامه‌ریزی کنید.

 

اندازه خرده‌فروشی شما اهمیتی ندارد، چرخه مدرن سازی ادامه دارد و مشتریان پیوسته در پی سهولت هستند که این ممکن است به معنای فراهم کردن تجربه خرید بدون پول نقد باشد. قطعاً خرده‌فروشان می‌دانند کسب‌وکار آن‌ها در کجا قرار دارد و در آینده چه جایگاهی خواهد داشت به‌نحوی‌که اگر حذف صندوق امروز درست نباشد، آماده‌اند در زمان درست آن را اجرایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.