اعلام برنامه‌های افزایش سودآوری در بانک اقتصاد نوین

مدیرعامل بانک اقتصادنوین، در گردهمایی سراسری این بانک ریشه‌ها و پیامدهای وضعیت فعلی بانک‌های کشور را ترسیم کرد.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، علیرضا بلگوری چالش‌های عملیاتی محیط بانکی را در هفت حوزه برشمرد و انضباط مالی را سرلوحه سیاست ثبات بخشی در عملیات این بانک طی سال جاری دانست. مدیر عامل بانک اقتصاد نوین افزود: در سال جدید و در آستانه ورود به هجدهمین سال فعالیت بانک، توجه به کاهش مطالبات غیرجاری، کنترل نسبت هزینه‌های اداری و عمومی به خالص درآمدهای عملیاتی، افزایش سهم درآمدهای کارمزدی و کاهش بهای تمام شده پول در اولویت اهداف بانک قرار دارد و ابزارهای لازم برای رسیدن به این اهداف مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی درخصوص روش‌های افزایش سودآوری بانک اقتصادنوین نیز گفت: توجه به افزایش درآمدهای کارمزدی، کنترل و کاهش مطالبات معوق، واگذاری اموال تملیکی و رعایت دستورالعمل‌ها درخصوص نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات زمینه دستیابی به سودآوری با کیفیت و پایدار را در بانک فراهم می‌کند.

 

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه قرار گرفتن در جایگاه یکی از سه بانک برتر کشور به لحاظ سودآوری در سال 1400 را هدف اصلی این بانک توصیف کرد و گفت: با توجه به تحولات ایجاد شده در سال 1396، دستیابی به اهداف تعیین شده با پشتکار جدی محقق خواهد شد.  در این مراسم بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی تاکید کرد: با وجود فراز و نشیب‌های زیادی که طی سال‌های گذشته در نظام مالی و اقتصادی کشور شاهد بوده‌ایم، خوشبختانه این بانک با همت کارکنان توانسته است خود را از گزند مشکلات بیرونی مصون بدارد و بانک اقتصادنوین امروز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

 

مهندس محمد صدرهاشمی‌نژاد درخصوص راهکار برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد بر مسوولیت‌پذیری سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: بانک‌ها از جمله سازمان‌هایی هستند که می‌توانند با رعایت انضباط مالی زمینه را برای تسری این انضباط به سایر بخش‌ها فراهم کنند. در چنین شرایطی امنیت و اعتماد مشتریان جلب شده و جامعه به امنیت روانی خواهد رسید.وی افزود: امروز شاهدیم که بانک اقتصادنوین به‌عنوان بانکی متمایز و منضبط توانسته در بازار پولی کشور نقشی موثر ایفا کند و این تمایز برای همه کاملا مشهود است. دکتر سیامک دولتی رئیس هیات مدیره بانک نیز در جمع مدیران و کارکنان این بانک ابراز امیدواری کرد که عملکرد و تلاش قانون‌مدارانه بانک اقتصاد نوین بتواند برای بخشی از اقتصاد کشور موثر واقع شود. وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در ماه‌های اخیر بیان کرد: به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ سیستم بانکی و اقتصادی کشور می‌توانیم با صبر و درایت همچون سال‌های گذشته از این چالش با موفقیت بگذریم. رئیس هیات‌مدیره بانک اقتصادنوین بر پذیرش مسوولیت‌های فردی و اقدام مناسب در راستای این مسوولیت‌ها تاکید و اظهار کرد: هماهنگی و همدلی میان همه ارکان سازمان یکی از رموز موفقیت به‌شمار می‌رود که خوشبختانه در بانک اقتصادنوین در پی تغییرات مدیریتی، همکاری و همفکری بی‌نظیری شکل گرفته که ثبات و موفقیت بانک را به‌دنبال داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.