نکات کاربردی در نرم‌افزارهای کارتخوان مبتنی بر فناوری ابری

به عنوان مالک یک کسب و کار، برای بسیاری از پذیرندگان و فروشندگان خُرد، داشتن کارتخوان مناسب و نرم‌افزارهای کارتخوان مبتنی بر فناوری ابری می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شود و تجربه درون مغازه‌ای لذت بخشی را برای مشتریان مهیا کند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛به هنگام انتخاب کارتخوان مناسب، کاربردی بودن نرم افزار می‌تواند یک فاکتور کلیدی باشد. امروزه نرم افزارهای مبتنی بر فناوری ابری جایگزین سرورهای عظیم و بسیار گران قیمت شده‌اند که کسب و کارهای کوچک و متوسط را قادر می‌سازند به هنگام دسترسی به عملکرد متنوع سیستم‌، هزینه‌ها را کاهش دهند. بسیار ضروری است که به هرکدام از عملکردها نگاه بیاندازید و از خود بپرسید که آیا این جایگزین ارزش ‌اش را داشته است یا نه.

نرم‌افزارهای کارتخوان مبتنی بر فناوری ابری

همچنین علاوه بر اینکه این سیستم‌ها در خود ساختارEMV را دارند، مطمئن شدن از اینکه سخت افزار شما توانایی پرداخت بدون تماس را داشته باشد نیز ایده‌ی خوبی می‌تواند باشد. پرداخت‌های بدون تماس در بسیاری از مناطق و حوزه‌ها در پنج سال آینده جایگزین بسیاری از روشهای پرداخت خواهد شد بنابراین مطمئن شدن از اینکه سخت افزار شما از این قابلیت برخوردار است، هزینه‌ی چندانی در بر نخواهد داشت و دیگر نیازی نیست در چند سال آینده مبلغ زیادی را برای به روز کردن آن هزینه کنید.

 

آیا سیستم POS مورد نظر شما از اطلاعات حساس با راهکارهایی همچون روش رمزگذاری نقطه به نقطه تایید شده PCI)P2PE) محافظت می‌کند؟ این نکته از آن روی مهم است که بسیاری از راهکارهای موجود در بازار ممکن است از روشهای تایید PCI برای محافظت از داده‌ها استفاده نکنند. این راهکارها با یک لایه‌ی تاییدیه‌ی اضافی و کنترلهای امنیتی بیشتر، به کاهش مقیاس انطباق PCI مرتبط با هر کسب و کار می‌انجامد.

 

یکی دیگر از روشهای محافظتی بسیار قدرتمند، تکنولوزی EMV است، به ویژه زمانی که در ترکیب با راهکارهایی چون P2PE بکار گرفته می‌شود. مطمئن شوید از سیستمی استفاده می‌کند که می‌تواند از کارت‌های تراشه دار پشتیبانی ‌کند. بکارگیری سیستم EMV یا همان کارت‌های تراشه‌ای در ایالات متحده، بصورت چشمگیری نرخ کلاهبرداری در این کشور را کاهش داده است. زیرا با استفاده از تکنولوژی EMV اطلاعات به خوبی محافظت می‌شوند.

همچنین باید عملکردهای زیر را در مقایسه با نیازهای کسب و کار خود در نظر بگیرید:

مدیریت موجودی:

 آیا می‌خواهید از کارتخوانی برخوردار باشید که موجودی انبار شما را تشخیص دهد و در زمان کاهش موارد پر فروش، به شما اطلاع دهد که زمان سفارش فرا رسیده است؟ همچنین این مورد می‌تواند از نظر دانش کسب و کار برای جمع آوری داده‌های مرتبط با این که چه کسانی محصولات پر فروش را خریداری می‌کنند و اینکه چه محصولاتی مغفول واقع می‌شوند کمک کند.

مدیریت روابط مشتری:

برای ایجاد رابطه با مشتریان در فرآیندهای تکرار شونده کسب و کار، شناخت آنها بسیارهوشمندانه است. ردیابی نرخ وفاداری برای کسب و کار شما بسیار مهم است. ابزارهای مدیریت مشتری به شما داده‌هایی را می دهند که با آنها بتوانید عادات هزینه کرد مشتریان را متوجه شوید.

مدیریت تراکنش:

 آیا یک پلتفرم جامع برای رصد گزارش‌هایی از داده‌های تراکنشی خود می‌خواهید؟ کسب و کارهای امروزه به دنبال پرتالهای مدیریتی تراکنش‌ها هستند که بعضی از آنها در دستگاههای موبایل نیز قابل استفاده هستند و کار را برای بررسی کسب و کار از هر نقطه در دنیا ممکن می‌سازند. مطمئن شوید که بهترین ارائه کننده‌ی این راهکارها را پیدا می‌کنید که از ابزارهای مدیریت تراکنش قدرتمندی برخوردار است تا با تکیه بر آن بتوانید به راحتی بر دیگر بخش‌های کسب و کار خود متمرکز شوید.

پذیرش کالاهای مرجوعی:

 آیا تمایل دارید فرآیندی را داشته باشید که در آن مرجوعی‌ها ثبت شود؟ اطلاعات بیشتر درباره هدف و دلیل مرجوع کالاها به شما در خریدهای بعدی محصولات کمک شایانی می‌کند.

مدیریت کارکنان:

 آیا می‌خواهید قابلیت‌های زمانی بسیار مهمی را در اختیار داشته باشید که در آن کارکنان بتوانند ساعات کاری خود را بصورت دقیق ثبت و ضبط کنند؟ این راهکار برای کسب و کارهایی که در آنها چندین نفر حضور دارند لازم است.

ادغام:

 آیا سیستم با دیگر بخش‌های کسب و کار شما ادغام می‌شود؟ برای مثال، زمان انجام کارهای حسابداری با QuickBooks، آیا نرم افزار کارتخوان به سادگی می‌تواند به آن متصل شود؟ به هنگام انجام فرآیند خرید بررسی کنید آیا ویژگیهای ادغام در این نرم افزار وجود دارد یا نه. اگر عمدا دستگاه کارتخوان بسیار پیچیده تری را انتخاب کنید، مطمئن شوید که با سطوح پشتیبانی ارائه شده به شما ارتباط خوبی برقرار می‌کنید.

خدمات پس از فروش:

به گزارش عصربانک، از این بخش غافل نشوید زیرا فروش شما بر پشتیبانی سریع شرکت ارائه کننده به هنگام بروز مشکلات بستگی دارد، به ویژه به هنگام فروش کالا. آیا ارائه کننده دستگاه کارتخوان، پشتیبانی خوبی به شما ارائه می‌کند؟ مردم درباره پشتیبانی این شرکت در فضای آنلاین چه نظری داشته اند؟ قبل از اینکه مشتری آنها شوید در ابتدا با بخش خدمات مشتری تماس برقرار کنید. آنها را امتحان کنید. ببینید چگونه تماس شما را مدیریت می‌کنند؟ بررسی کردن وب سایت شرکت نرم افزار به شما اجازه می دهد که متوجه میزان سرعت و دقت پشتیبانی آنها شوید.

سازگاری پردازنده:

آیا دستگاه کارتخوان با پردازنده شما سازگار است؟ تمامی راهکارهای کارتخوان شبیه به هم طراحی نشده‌اند و یا اینکه با هر پردازشگری سازگاری ندارند.

سهولت استفاده:

 آیا استفاده از دستگاه کارتخوان برای مشتریان راحت است و اینکه می توانند به سادگی کار با آن را فرا گیرند؟ آیا برای کار با سیستم نیاز به یادگیری است؟

سرعت:

 آیا نرم افزار و سخت افزار هر دو سریع هستند؟ اگر می خواهید تجربه خوبی به مشتری ارائه کنید، توجه بیشتری به سرعت مدیریت دستگاه کارتخوان برای مواقع فروش داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.