انقلاب تجارت الکترونیک با اسپیکرهای هوشمند

فروش تجارت صوتی تا سال 2020 به مرز 40 میلیارد دلار می‌رسد. تجارت صوتی فقط یک اتفاق زود گذر نیست، بلکه تا 5 سال آینده، برهم زننده نظام کنونی تجارت الکترونیک و خُرده فروشی خواهد شد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛تجارت الکترونیک که فروش را از فروشگاه‌ها به لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند آورده، در آستانه انقلاب تجارت صوتی است که  بوسیله آن خریداران از طریق الکسا، سیری، بات‌های گفتگو و دیگر اسپیکرهای هوشمند صوتی می‌توانند هرچیزی سفارش دهند.

 

بر پایه پژوهشی که اخیراً مشاوران استراتژی OC&C انجام داده‌اند، پیش‌بینی می‌شود خریدهایی که با کمک وسایلی مانند گوگل هوم و آمازون اکو انجام می‌شود، از 2 میلیارد دلار کنونی،  در سال 2020 به رقم 40 میلیارد دلار برسد زیرا با پیشرفت فناوری، اسپیکرهای هوشمند مانند تلویزیون‌ در همه منازل پیدا می‌شوند.

 

بسیاری از غول‌های حوزه فناوری مایل‌اند در فضای اسپیکرهای هوشمند فعالیت کنند. در این مسیر آمازون و دستیار دیجیتال آن، الکسا اساس این کار را تعریف کرده‌اند، گوگل هوم و دستیار گوگل آن از نظر محبوبیت در درجه دوم هستند. اپل در ماه فوریه سخنگوی هوشمند هوم‌پد تحت حمایت سیری را عرضه کرد. کورتانای مایکروسافت نیز در همین دسته جای می‌گیرد.

بر طبق تحقیقات در حال حاضر رایج‌ترین کاربرد اسپیکرهای هوشمند، پخش موسیقی یا پاسخ دادن به این سؤال است که آیا هنگام خروج از منزل همراه بردن چتر لازم است.

اما ازآنجایی‌که دستیاران مجازی می‌توانند ترموستات را زیاد کنند و یا حتی پشت سر هم جک بخوانند، این اسپیکرها در قلب ابزارهای متصل به هوش مصنوعی جای دارند. بنا بر اعلام اتحادیه فناوری مصرف‌کننده، انتظار می‌رود فروش محصولات هوشمند خانگی در سال جاری به 5/4 میلیارد دلار برسد و نسبت به سال 2017 تقریباً 34 درصد افزایش داشته باشد.

بر سر راه دسترسی سریع خرید صوتی مشتریان و سودمندی خریدهای مبتنی بر صدا برای خرده‌فروشان موانعی وجود دارد. مقایسه قیمت‌ها هنگام سفارش از طریق اسپیکر مشکل است و مشتریان اغلب باید برای آغاز یک تراکنش، از واژگان مشخصی مانند «OK Google» استفاده کنند.

 

OC&C اعلام کرده که برای خرده‌فروشان آمار سفارش‌های صوتی  به اندازه خریدهای آنلاین بالا نیست. احتمال این‌که خریداران از طریق صدا کالاهای ارزان‌تری مانند کابل شارژ تلفن را خریداری کنند بیشتر است. ارزش متوسط سبد خرید آنلاین برای خرید آنلاین محصولات الکترونیک 661 دلار و برای سفارش‌های صوتی 239 دلار است.

 

از میان کسانی که از طریق صدا خرید می‌کنند، 83 درصد آن‌ها به پیشنهادهای دستیار مجازی اعتماد دارند که این حاکی از آن است که زمانی که مشتریان، روش جدیدی را برای فراخوانی محصولات و خدمات امتحان می‌کنند، اغلب آن را می‌پسندند.

تجارت صوتی فقط یک اتفاق زود گذر نیست، بلکه تا 5 سال آینده، کانال داد و ستد برهم زننده نظام کنونی تجارت الکترونیک خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.