6 روش پرداخت که از فناوری موبایلی سبقت می‌گیرد

چند برند مطرح بین المللی در حوزه فناوری موبایلی درصدد حذف پول نقد به همراه رونق بخشیدن دوباره مراجعه به فروشگاه‌ها هستند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛این شرکت‌ها از طریق موبایل، داده‌های مربوط به خریداران را جمع‌آوری و  تحلیل می کنند و روند رساندن کالا به دست خریدار را آسان‌تر می‌سازند.

 

دیزنی

دیزنی ماه گذشته، از محیطی بدون پول نقد رونمایی کرد. در عوض حذف پول نقد، گزینه‌های زیادی وجود دارد: کارت‌های اعتباری، کارت‌های پیش پرداخت، اپل‌پی، سامسونگ‌پی و نیز مجیک بند دیزنی به عنوان یک ابزار پرداخت پوشیدنی که کلید اتاق هتل، بلیت ورود به پارک مفهومی و یک وسیله تزیینی به حساب می آید.

 

آمازون گو

یکی از ابعاد مغفول مانده فروشگاه مفهومی آمازون گو در سیاتل نحوه تائید ورود خریداران است. پیش از آنکه مشتریان آمازون وارد دنیای دوربین‌ها و حسگرهای پیشرفته شوند که می‌تواند به طرز اسرارآمیزی پیش‌بینی کند مشتری کدام کالا را برمی‌دارد و قصد خرید چه چیزی دارد، مشتریان باید در ابتدا یک اپلیکیشن دانلود کنند و با آن یک درب گردان شیشه‌ای را اسکن کنند. آمازون با قرار دادن این دروازه در ورودی فروشگاه و اجبار مشتریان به اسکن آن، برای آنها کارت وفاداری صادر می‌کند، بجای اینکه از مشتریان عجول بخواهد، کارت وفاداری را امضا کند.

شیک شک

آنچه فروشگاه غیر نقدی شیک شک را این‌چنین قدرتمند می‌کند در گام اول حذف کردن هر نوع پول نقد است و در قدم بعدی از کیوسک‌ها و یک سیستم پیامکی برای اطلاع‌رسانی در مورد آماده بودن سفارش به مشتریان استفاده می‌کند. شیک شک قصد دارد، علاوه بر حذف پول نقد، پایانه خرید را نیز از میان بردارد.

اپل

طراحی منحصربه‌فرد فروشگاه اپل نقطه اوج مفهوم حذف صفوف کنترل پیش از خروج است. مشتری در هر گوشه از فروشگاه با داشتن یک دستگاه آیفون یا مک، می‌تواند روند خرید یک محصول را آغاز کند. هرچند فروشنده کیف پول اپل‌پی را قبول می‌کند، اما انجام این کار ضروری نیست زیرا گوگل‌پی و کارت‌های پلاستیکی با دستگاه‌های پایانه فروش فروشندگان قابل پذیرش هستند.

فِرشی

در فروشگاه‌های فِرشی از مدت‌ها قبل، مشتریان می‌توانستند پیش از رسیدن به فروشگاه سفارش بدهند. این فروشگاه فناوری‌ای را به کار بسته که به مشتریان متعدد اجازه می‌دهد یک سفارش مشترک بگذارند و هر یک سهم خود را از فاکتور بپردازند اما مدیر فروشگاه تنها با یک سفارش مواجه می‌شود.

 

استارباکس

کمپانی استارباکس چندین سال در زمینه پذیرش پرداخت‌های موبایلی پیشتاز بود اما موفقیت این کمپانی رو به افول است. بر این اساس هدایت مشتریان به پرداخت از طریق اپلیکیشن استارباکس و پس از آن، انتقال آنها به پرداخت‌های دیجیتال هدف اصلی برای تسریع تراکنش‌های درون فروشگاهی و ثبت اطلاعات مشتری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.