تاثیرات صندوق فروشگاهی اندرویدی در رونق کسب و کارها چیست؟

تا امروز ما سیستم عامل اندروید را روی تلفن های همراهمان میدیدیم اما به تازگی ابزارهای جدیدی وارد بازار شدند که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، که یکی از آنها صندوق فروشگاهی اندرویدی می باشد.

عصر بانک؛ همانطور که میدانید چند ساله اخیر مبحث سیستم عامل های اندروید فراگیر شده و روی کار آمدن سیستم عامل اندروید که توسط گوگل عرضه شد، توانست انقلاب بزرگی را در صنعت تلفن های همراه به وجود بیاورد و در این میان بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن همراه به سمت سیستم عامل اندروید نرفتند که این مسئله مشکلات زیادی را برایشان به وجود آورد که برای مثال یکی از مهمترین آنها نوکیا بود.

نوکیا زمانی یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده موبایل در دنیا بود، اما پس از معرفی اندروید تمایلی برای ورود به این عرصه نداشت. از طرف دیگر سامسونگ توانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهد. اندروید نسخه های مختلفی را تاکنون عرضه کرده و توانسته در کل دنیا کاربران را مجذوب قابلیتهایش کند.

 

تا امروز ما سیستم عامل اندروید را روی تلفن های همراهمان میدیدیم اما به تازگی ابزارهای جدیدی وارد بازار شدند که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، که یکی از آنها صندوق فروشگاهی اندرویدی می باشد.

این روزها با برخی از انواع صندوق فروشگاهی رو به رو هستیم که از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند. در این مورد همیشه برای کاربران این سوال مطرح است که آیا یک سیستم صندوق فروشگاهی اندروید مورد اطمینان است یا خیر؟ این سوال نشانگر این است که ظاهراً جامعه هنوز اطمینان لازم را به این دستگاه ها ندارد چراکه همیشه از سیستم عامل اندروید روی گوشی استفاده میشد و در حوزه کسب و کار آنطور که باید جدی گرفته نشد.

پاسخ به این سوال که سیستم عامل اندروید میتواند برای صندوق فروشگاهی مناسب باشد یا نباشد را میتوان از منظرهای متفاوتی بررسی کرد از جمله امنیت اندروید، تنوع نرم افزارها و همچنین راحتی کار کردن با این ابزارها.

مسئله امنیت، دغدغه بجایی است؛ به این خاطر که وقتی ما صندوق فروشگاهی را در کسب و کاری استفاده کنیم قرار است که داده های فروش یا مالی سازمان را نگهداری کند و نیازمند حساسیت های خاص درباره مقوله امنیت می باشد. اما ابزارها و تدابیری هستند که اگر ما به آنها توجه کنیم داده های ما امن خواهند بود. هرچند که بخشی از مبحث نگهداری داده ها مرتبط با نرم افزاری است که ما از آن استفاده می کنیم.

دومین دغدغه ای که وجود دارد تنوع نرم افزارها است. در بازارهای جهانی استفاده از ویندوز سابقه حداقل 20 ساله دارد و میتوانید محصولات متنوعی را در این حوزه بیابید. اما در اندروید به دلیل جدید بودن و تازه وارد بودن در این صنعت تجاری، تنوع نرم افزارها بسیار کم است و این خود عاملیست برای اینکه علاقه کمتری نسبت به انتخاب صندوق فروشگاهی اندرویدی پیدا شود.

سومین دغدغه کار کردن با نرم افزار است. بعضی افراد این نگرانی را دارند که سخت افزارهای پرینتری مناسبی برای اندروید تعبیه نشده باشد و شاید کار با آنها آسان نباشد که این مورد به کاربران بستگی دارد. خیلی از افراد اعتقاد دارند که سواد کار کردن با اندروید این روزها بسیار بیشتر از ویندوز است؛ چرا که خیلی از افراد سواد کار کردنشان با اندروید از طریق کار کردن با گوشی شروع شده است و بعد از گذشت مدتی درگیر ویندوز شدند و اعتقادشان این است که نباید کار کردن با این ابزارها برای مردم عادی سخت باشد. اما به طور کلی تنوع پرینتر و یا نرم افزارها در اندروید با ویندوز برابری ندارد.

حال اگر بخواهیم از مزیت های اندروید صحبت کنیم باید به این نکته توجه کنیم که قطعاً دیوایس هایی که مبتنی بر اندروید هستند نیاز به سخت افزاری با توان کمتر دارند و از آنجایی که اندروید نیز لایسنس ندارد و رایگان می باشد دستگاه هایی که مجهز به اندروید هستند دارای قیمت بسیار کمتری میباشند و این خود عاملی جذاب برای جامعه می باشد که به این سمت سوق پیدا کنند.

دومین مزیت اندروید میزان مصرف برق کمتر در مقایسه با دیوایس های مشابه ویندوزی می باشد. مورد دیگر نیز این است که اگر یک نرم افزار مبتنی بر فناوری کلود روی این دستگاه ها نصب شود میتواند احساس بسیار خوشایند و انقلاب تاثیر گذاری را در این صنعت به وجود بیاورد.

پس به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که استفاده از دیوایس های اندرویدی ترسی را با خود به همراه ندارند و مانند هر ابزار جدیدی که وارد بازار می شود این مورد نیز میتوانند در مسیر پیشرفت قرار گیرد و ما نیز به عنوان شرکت تولید کننده نرم افزار نیز وظیفه داریم نرم افزارهای مناسب و کاربردی را در این حوزه تولید و عرضه کنیم تا کاربران بتوانند از آنها استفاده کنند.

اخیراً نیز در این حوزه محصولات جدیدی روی کار آمدند که یکپارچگی کاملی با دستگاه های پوز اندرویدی پرداخت بانکی دارند و شما میتوانید یک دیوایس اندرویدی داشته باشید که علاوه بر داشتن چاپگر و مانیتور و … مجهز به کارتخوان نیز باشد و تصور کنید که یک مغازه دار یکی از این دستگاه ها را خریداری کند و مدت زمان زیادی نخواهد گذشت که تفاوت را در کسب و کارش احساس خواهد کرد.

در مقاله های بعدی سعی میکنیم که صندوق های اندرویدی را از دیدگاه های مختلفی بررسی کنیم و توضیحات کاملتری در خصوص این سخت افزارهای جدید و چگونگی عملکرد این نرم افزارها ارائه دهیم.

TOSAN_Techno@

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.