بانکداری گفتوگو محور با تکنولوژی NLP همین الان نیز فراگیر شده است
به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛طبق مطالعهای منتشر شده توسط مسترکات، دو نفر از هر سه نفر بزرگسال آمریکایی در ارتباط با خرده فروشان، بانکها و دیگر شرکتها با استفاده از تکنولوژی زبان طبیعی احساس راحتی میکند.
این تحقیق، که توسط مستر کارت و Mercator با حضور بیش از 3000 مشارکت کننده بزرگسال انجام شده است، اذعان دارد که مشتریان هماکنون از تکنولوژیهای متنی و صوتی برای خریدهای الکترونیکی روزانه خود یا کارهای بانکی همچون پرداخت قبوض ، ارسال پول یا خرید راضی هستند؛ تکنولوژی که بر پردازش زبان طبیعی یا NLP اتکا دارد.
کیکی واله، یکی از مدیران مسترکارت، میگوید: چیزی که مشاهده کردیم این بود که آگاهی از NLP بسیار بالا است. مشتریان در حقیقت خیلی خوب آگاهند و این آگاهی برای تکنولوژی صوتی بالاتر از تکنولوژی متنی است.
این تحقیق نشان داد که 80 درصد از مشارکت کنندگان از سرویسهای NLP مبتنی بر صوت آگاه هستند و در مقابل تنها 43 درصد از سرویسهای متن محور آگاهی دارند.
آگاهی کلی از NLP 87 درصد بود، که از این رقم 66 درصد از جواب دهندگان اذعان داشتند از این تکنولوژی به شیوههای متفاوتی بهره میبرند و دستگاه مورد استفاده برای سرویسهای صوتی گوشی همراه بود.
از آنجایی که مشتریان بیشتر و بیشتر با پرداخت NPL برای خرید، بانکداری و انجام پرداختها خو گرفته اند، حوزه تجارت به حوزهای است که بیشترین استفاده از تکنولوژی متنی و صوتی در آن اتفاق می افتد. (بخش اعظم شرکت کنندگان در این پرسشنامه، یا شش نفر از هر ده نفر، گفتند که از NPL بطور هفتگی در تراکنشها استفاده میکردند.
البته با توجه به علاقه کاربران به متن یا صوت، هر دو گروه نگرانیهای خود را در مورد حفظ حریم خصوصیشان در دادههای پرداخت اعلام کردهاند. هفت نفر از هر ده نفر درباره اطلاعات پرداختی خود نگران بودند و فهم درستی در این مورد نداشتند که چه اتفاقی پشت پرده برای دادههایشان رخ میدهد. 90 درصد از مشتریان به دنبال تاییدیه گرفتن برای کارت پرداخت خود در زمان خرید هستند.
روشهای تاییدیه گرفتن متفاوت است، اما بخش اعظم شرکت کنندگان ابراز کردند که ترجیح میدهند تاییدیه پرداخت را با نشان دادن چهار رقم آخر کارت اعتباریشان مشاهده کنند.