توصیه های عامل هک ٥٣٠ حساب بانکی به مشتریان بانک

هکر حرفه‌ای که با روش فیشینگ حساب 530 مشتری بانک را خالی کرده بود، در دام پلیس فتا گرفتار شد.

عصر بانک؛ رئیس پلیس فتای استان مرکزی درباره هکر حرفه‌ای که با روش فیشینگ حساب 530 مشتری بانک را خالی کرده بود، گفت: ماموران پلیس فتا پس از دریافت شکایتی درباره برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، تحقیقات در این باره را آغاز کرده و متوجه شدند، به روش فیشینگ – درگاه جعلی بانک – از این فرد سرقت شده است. متهم پرونده با فروش اپلیکیشن‌های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی بانک هدایت می‌کرد.

 

سرگرد احسان آنقی افزود: طعمه‌ها برای پرداخت هزینه خرید اپلیکیشن اقدام به وارد کردن اطلاعات حساب خود می‌کردند که در ادامه سایت خطا می‌داد. متهم با این روش اطلاعات اینترنتی حساب مشتریان را به دست می‌آورد سپس از حساب آنها سرقت می‌کرد.

 

وی با اشاره به شناسایی متهم در یکی از استان‌های شمالی کشور گفت: با نیابت قضایی ماموران پلیس فتای استان مرکزی راهی محل زندگی متهم شده و او را دستگیر کردند. تجهیزات هک حساب‌های بانکی نیز در خانه‌اش کشف شد. متهم در بازجویی‌ها به هک حساب بانکی و سرقت از آنها اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در پایان هشدار داد: هموطنان به هیچ وجه اقدام به خرید اپلیکیشن‌های غیرمجاز نکنند و هنگام خرید اینترنتی از واقعی بودن سایت بانک اطمینان پیدا کنند.

 

هک 530 حساب بانکی

 

پسر جوان که بتازگی اقدامات مجرمانه‌اش را آغاز کرده بود، تصور نمی‌کرد خیلی زود شناسایی و دستگیر شود و هنوز از دستگیری خود شوکه است.

 

به چه اتهامی دستگیر شدی؟

 

هک حساب‌های بانکی و کلاهبرداری.

 

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

 

نه. اینقدر عمیق و گسترده عمل نمی‌کردم که ماموران مرا دستگیر کنند. من نرم‌افزاری ساختم و با چند هکر دیگر همکاری می‌کردم.

 

چند حساب بانکی را هک کردی؟

 

یادم نیست اما می‌گویند، 530 حساب بوده است.

 

چقدر سرقت کردی؟

 

آن طور که پلیس اعلام کرده، 70میلیون تومان.

 

به عنوان هکر چه توصیه‌ای به مشتریان بانک داری؟

 

تا جایی که برایشان امکان دارد از درگاه‌های بانک استفاده نکنند. در خریدهای اینترنتی باید هوشیار باشند. حتی اگر از واقعی بودن درگاه هم مطمئن هستید از آن استفاده نکنید. همه بانک‌ها نرم‌افزار دارند و ایمن‌ترین راه استفاده از همین نرم‌افزارهاست.

 

حرف آخر.

 

هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک روز دزد حساب دیگران شوم و به این اتهام دستگیر شوم و تاوان بدهم.

 

/جام جم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.