مراسم رونمایی از 10هزارمین خودپرداز GRG و خبر اتفاقات بزرگ در آینده ایران ارقام

کل دستگاه‌های خودپرداز کشور 43 هزار عدد است که ایران ارقام 13 هزار عدد از این خودپردازها را ارائه داده است .

عصر بانک؛ایران ارقام در سال 1370 نسل خودپرداز را به بازار بانکی ایران معرفی کرد و بعد انقلاب به عنوان اولین ارائه دهنده خودپرداز به شبکه بانکی ایرانی شناخته می‌شود.این شرکت از سال 1386 همکاری خود را با شرکت چینی GRG شروع کرد و به عنوان نماینده محصولات بانکی GRG Banking در ایران به فعالیت خود تا به امروز ادامه داده است.

 

27 آذرماه در هتل سیمرغ، مراسم رونمایی از 10هزارمین خودپرداز GRG درایران، با حضور مدیرعامل شرکت ایران ارقام،مدیرعامل شرکت GRG و مهمانانی از شبکه بانکی و پرداخت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل جوان ایران ارقام، جناب آقای دکتر عابد آفتابی ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: ایران ارقام در آستانه تحول بزرگی است و این تحول جدی 2 منظر اصلی دارد. یک تحول در درون سازمان است که مشتریان آن را احساس می کنند.ایران ارقام علاوه بر اینکه همیشه یکی از بزرگترین شرکت‌های آی تی بوده و هست، یک شاخص برای خود انتخاب کرده تا از دید مشتری انتخاب برتر باشد.از منظر دوم در موضوع تحول شبکه بانکی و فضای کسب و کار درگیر با این شبکه، ایران ارقام نیز درحال تحول است و ما باید خود را با این تحولات منطبق کنیم و سهم خود را از این تحولات در اختیار بگیریم.

دکتر آفتابی در ادامه ضمن اشاره به موضوع اتصال به شبکه جهانی گفت: اتصال به شبکه جهانی پرداخت از موضوعات مهم در شبکه بانکی است.ما در ایران ارقام روی ارتقای سوییچ پرداخت بین‌الملل و راهکارهای توسعه نرم‌افزاری آن را در حال کار هستیم.

 

موضوع بعدی آینده ATM است.ما ارائه دهنده ماشین‌های هوشمند هستیم و باید خدمات و محصولات بهتری به مشتریان ارائه دهیم.ما خود را برای این تغییر آماده کرده‌ایم و روی ماشین‌هایی کار میکنیم که هوشمندتر هستند و امیدواریم این تغییر را همه مشتریان حس کنند

سپس جناب آقای آدام لی،مدیرعامل شرکت GRG Banking درباره آینده شعب بانکی به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدا گفت: ما در صنعت تجهیزات بانکی در چین رتبه نخست را داریم و به بازار ایران و همکاری با ایران ارقام در درازمدت فکر می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل GRG Banking آینده بانکی در اختیار بانک‌هایی است که با استفاده از روش‌های هوشمندتر و با Omni Channel شبکه شعب و خدمات خود را برای ارتقای تجربه مشتری بهینه می‌کنند.

GRG به فین‌تک‌ها و موضوعات جدید بانکداری و پرداخت مانند بلاکچین و هوش مصنوعی و احراز هویت بیومتریک اهمیت ‌می دهد و راهکارهای هوشمندتری برای شعب آینده ارائه خواهد کرد.

سپس جناب آقای مهندس دارابی معاون بازاریابی و فروش ایران ارقام به معرفی برنامه‌ها، محصولات و خدمت ایران ارقام در حوزه سخت‌‎افزار پرداخت.

 

مهندس دارابی در ابتدا گفت: در موضوع تحول شعب، ایران ارقام یک پروژه نوظهور را شروع کرده است.

به گفته مهندس دارابی، ایران ارقام در حال حاضر با 24 بانک دولتی و خصوصی، 3 موسسه مالی و 540 مشتری حقیقی در حال همکاری است.

مهندس دارابی با اشاره به سهم بازار ایران ارقام از خودپردازهای کل کشور گفت: کل دستگاه‌های خودپرداز کشور 43 هزار عدد است که ایران ارقام 13 هزار عدد از این خودپردازها را ارائه داده است. بنابراین خودپرداز تحت پشتیبانی ایران ارقام به کل دستگاهای کشور 30 درصد می‌شود.

 

به گفته معاون بازاریابی و فروش، ایران ارقام بزرگترین شبکه خدمات پس ار فروش در سراسر کشور را داراست که 94 دفتر در سراسر کشور دارد که بصورت 24 ساعته در 7 روز کشور به مشتریان خدمات پشتیبانی ارائه می‌کنند.

 

او درباره مرکز تماس ایران ارقام گفت: مرکز تماس CRM ایران ارقام برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان در حال راه‌اندازی است و امیدوار هستیم با این روش رضایت مشتری را به نحو احسن جلب کند.

او در انتها با اشاره به محصولات سخت‌افزاری ایران‌ ارقام گفت:در سال 92 میلادی نخستین خودپرداز اتوبانک NCR در ایران توسط ایران ارقام در بانک سپه و همچنین در سال 2014 نخستین اتوبانک GRG ایران ارقام در بانک شهر نصب شد.

به گفته مهندس دارابی یکی از محصولات استراتژیک ایران ارقام دستگاه CRS (خودپرداز،خود دریافت) است.

وی در مورد مزایای Cash Recycler گفت: انعطاف در پذیرش انواع اسکناس، واریز آنی وجه نقد، کاهش بار تراکنش‌های واریز وجه نقد در شعب، پاسخ به همه انتظارات از خودپرداز، شناسایی اسکناس تقلبی، تبدیل ارز (صراف) از مزایای این دستگاه است.

به گفته دارابی امروزه 85% نقل و انتقال مالی با پول نقد انجام می شود و 2 میلیارد نفر در دنیا حساب بانکی ندارند و مجبورند از پول نقد استفاده کنند و 5 تریلیون دلار پول نقد در جهان در گردش است.

 

دارابی در ادامه با معرفی 2 محصولات سلف سرویس غیرنقدی بانکی ایران ارقام گفت:یک دستگاه، ATM Cashless است که تنها تفاوت اش با ATM این است که پول نقد ندارد و نصب آن بسیار آسان است.همچنین دستگاه دیگر STM Cashless نام دارد. این دستگاه نیز غیرنقدی است که مانند یک شعبه متحرک عملیات متنوع شعبه مثل صدور کارت بانکی و باز کردن حساب و کلیه کارهای یک باجه را انجام می دهد.
در ادامه مهندس احمدی پویا معاون توسعه سامانه‌های بانکی و پرداخت ایران ارقام به معرفی برنامه‌ها، محصولات و خدمات ایران ارقام در حوزه نرم‌افزار پرداخت

 

مهندس پویا با اشاره به سامانه تبادل اطلاعات بانکی و کانال های بانکی (سبا) گفت:در سوئیچ سبای 2، استاندارهای مبتنی بر EMV و PCI در نظر گرفته شده است و هدف از ارائه این سوئیچ اتصال شبکه بانکی ایران به شبکه های بین المللی مثل ویزا و مستر است.

 

وی در ادامه سامانه مدیریت کارت اعتباری ایران ارقام را معرفی کرد و گفت: در مقایسه با سامانه های کارت اعتباری موجود در بازار، این سامانه ویژگی ممتازی زیادی دارد از جمله اینکه اقساط به صورت اتوماتیک از کارت برداشت می ‌شود.

 

به گفته مهندس پویا در بحث موبایل بانک ایران ارقام خدمات زیای قبل از لاگین مثل یافتن نزدیک‌ترین عابربانک و اطلاع رسانی پیش بینی شده است و بعد از لاگین نیز مشتری با راحت ترین روش تراکنش ها را انجام می‌دهد.

 

مهندس احمدی پویا در ادامه با معرفی سامانه تسویه بانکی سبا (SSP) گفت: فرایند تولید فرم‌های 9, 8 و 13 برای تسویه با مرکز شتاب با این سامانه درکوتاه‌ترین زمان ممکن (30دقیقه) انجام میشود.

 

وی همچنین سامانه رفتار شناسی مشتری (KYC) ایران ارقام را نیز به عنوان سامانه کلیدی برای بانک معرفی کرد که توسط آن بانک مطلع می‌شود که مشتری چه زمانی ریزش می کند و منابع چه زمانی کاهش و افزایش می یابد.
جناب آقای مهندس عادل هژبر، به عنوان نماینده شرکت GRG Banking در ایران آخرین سخنران این مراسم بود که  محصولات و برنامه استراتژیک GRG در آینده را معرفی کرد.

 

به گفته مهندس هژبر در حال حاضر GRG جزء 4 شرکت برتردر جهان است و در 9 سال اخیر به عنوان رتبه 1 ارائه دهنده دستگاه ATM در چین شناخته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه Cash Recycler محصول استراتژیک شرکت GRG است درباره مزایای این دستگاه گفت: CRS برای بانک از دو منظر کاهش هزینه‌های عملیاتی درون شعب و صرفه جویی در میزان پول‌گذاری در دستگاه اهمیت دارد.

 

نماینده شرکت GRG Banking در ایران همچنین به موضوع بازآفرینی شعب پرداخت و گفت: شرکت GRG برای تحول شعب راهکارهای خلاقانه زیادی ارائه داده است که یکی از آنها دستگاه VTM است.

 

وی در انتها گفت شرکت GRG آماده ارائه راهکارهای متنوع برای حرکت بانکها به سمت شعب هوشمند است.شعبی که  باید در این راستا کوچکتر شوند.شعبی که باید بدون متصدی یا با متصدی کمتر شوند و با نقاط تعامل بیشتر و کاهش هزینه شعب، مقرون به صرفه‌تر اداره شوند.
در انتهای برنامه نیز 10هزارمین دستگاه خودپرداز GRG در ایران توسط مدیرعامل ایران ارقام و مدیرعامل GRG رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.