تایید صورت های مالی سال 1395 بانک کشاورزی در مجمع عمومی

مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی روز شنبه 18 آذر برگزار و طی آن صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1395 این بانک تایید شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این نشست که با حضور دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر سید حمید پورمحمدی معاون امور توسعه تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی،دکترعبدالرحمن ندیمی بوشهری معاون اموربانکی،بیمه و شرکت های وزارت امور اقتصادی ودارایی، دکتر فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونان و نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان سازمان حسابرسی کل کشور و اعضای هیات مدیره، مدیران امور و رؤسای ادارات بانک کشاورزی برگزار شد، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی  سند راهبردی و گزارش شاخص های عملکردی این بانک در سال 95 را ارائه کرد.

 

براساس این گزارش، دکتر مسعود کرباسیان ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در بانک کشاورزی، به ضرورت جذب منابع صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی با توجه به ارتباطی که با وزارت جهاد کشاورزی و مناطق روستایی دارد، از سایر موسسات مالی در این زمینه موفق تر عمل خواهد کرد.

 

وی روند اجرای قانون رفع موانع تولید توسط بانک کشاورزی را مثبت ارزیابی و بر رعایت موارد مربوط به نرخ کفایت سرمایه و دیگر اقدامات مورد نظر بانک مرکزی تأکید کرد.

 

وزیر امور اقتصادی ودارایی با اشاره به نقش واهمیت صندوق بیمه کشاورزی و همچنین ضرورت جداسازی آن از بانک کشاورزی گفت: باید منابع و امکانات کافی برای این صندوق در نظر گرفت.

 

مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز ضمن قدردانی از مدیر عامل و مجموعه کارکنان بانک کشاورزی که در چارچوب سیاست های دولت و بخش کشاورزی فعالیت کردند به افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی  نقش وسهم  موثری در فضای کسب وکار کشور دارد، افزایش منابع موردنیاز این بخش را خواستار شد و افزود: خرد بودن اراضی کشاورزی موجب غیر اقتصادی شدن واحدهای تولید شده است و می توان با اختصاص منابع موردنیاز برای راه اندازی کشت وصنعت های بزرگتر ، نقش موثری در افزایش بهره وری بخش کشاورزی ایفا کرد.

 

این گزارش می افزاید دکتر شهیدزاده پیش از سخنان وزاری امواقتصادی و داریی و جهاد کشاورزی ضمن برشمردن اولویت ها و اهداف راهبردی بانک کشاورزی که همسو با اولویت های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شده است، میزان تحقق آن را در سال 1395  معادل 85.9 درصد اعلام کرد. وی با اشاره به الزامات قانونی پیاده سازی و اجرای مدیریت بهره وری، معرفی بانک کشاورزی به عنوان الگوی نظام بانکی در طراحی، پیاده سازی و اجرای مدیریت بهره وری از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را ویژگی متمایزی برای این بانک دانست.

 

دکتر شهید زاده در ادامه ضمن تشریح  اقدامات و سیاست های بانک برای تحقق  پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی، روند اجرای آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی زمینه حفظ اشتغال موجود در بخش کشاورزی را فراهم آورده و از محل تسهیلات سرمایه ای پرداختی در سال 1395، تعداد 61 هزار شغل جدید ایجاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد بهبود ضریب خود اتکایی مالی در سال های اخیر نشان دهنده بهبود انضباط مالی و رعایت منابع و مصارف در این بانک است.

 

دکتر شهیدزاده در خاتمه ضمن درخواست چاره اندیشی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیشنهادات خود را به مجمع عمومی بانک ارائه داد .

 

شایان ذکر است در پایان این نشست صورت های مالی بانک کشاورزی  در سال 1395 به تایید اعضای مجمع رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.