تاکنون چند میلیارد دلار «بیت کوین» از دست رفته است؟

همان طور که در گذشته های دور سکه های طلای بسیاری در کشتی های غرق شده به عمق اقیانوس ها رفته اند، در دهه اخیر نیز مقدار قابل توجهی از پول مجازی بیت کوین به طرق مختلف گم شده است.

عصر بانک؛بر اساس آمارهای موجود، از 16.4 میلیون بیت کوینی که تا سال 2017 استخراج و وارد چرخه مبادلات شده، نزدیک به 3.8 میلیون واحد از دست رفته که با توجه به قیمت تقریبی بیش از 10500 دلار برای هر بیت کوین (در زمان نگارش مطلب)، تقریباً معادل مبلغ 40 میلیارد دلار خواهد شد. اما چند میلیارد دلار «بیت کوین» از دست رفته است؟

 

بیت کوین را می توان به صورت آفلاین ذخیره کرد

 

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که پول مجازی چگونه گم شده و از دست می رود؟ باید بگوییم که یکی از ویژگی های بیت کوین، قابلیت ذخیره سازی آفلاین آن است که تحت عنوان «Cold Storage» یا «انبار سرد» شناخته می شود. این ویژگی به مالک بیت کوین اجازه می دهد پول مجازی خود را در یک حافظه فلش یا هارد دیسک اکسترنال ذخیره کند و بدین وسیله، آن را از خطر حملات سایبری حفظ نماید.

 

اما مشکل اینجاست که در صورت گم شدن یا خرابی حافظه جانبی مورد استفاده، پول مجازی هم از دست می رود که بر اساس تحلیل ها، بخش قابل توجهی از بیت کوین های گم شده از این طریق و توسط افرادی که در روزهای نخست معرفی پول مورد بحث آن را استخراج کرده و ذخیره نموده اند، از دست رفته است.

 

البته بنا به برخی تحلیل های محافظه کارانه، مقدار بیت کوین های گم شده بین 1.5 تا 2.5 میلیون واحد تخمین زده شده که باز هم مبلغی در حدود 16 تا 26 میلیارد دلار خواهد بود. در ضمن 1 میلیون بیت کوین دیگر نیز متعلق به شخصیت مجازی «ساتوشی ناکاموتو» است که به نوعی بنیان گذار بیت کوین بوده، و پس از استخراج مبلغ مذکور ناپدید شده است.

 

گفتنی است طبق گزارش مؤسسه تحلیلی «Chainalysis» تا کنون 2 درصد از کل بیت کوین های مبادله شده در سال 2017 نیز گم شده که به نظر می رسد با افزایش روزافزون قیمت این پول مجازی و مراقبت هرچه بیشتر صاحبان بیت کوین از دارایی خود، آمار از دست رفتن پول مورد بحث روز به روز کاهش یابد.

 

/دیجیاتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.