«دولت همراه» وارد فاز نهایی شد/تست احراز هویت و امضای دیجیتال

مهدی بینا گفت: پروژه راه اندازی خدمات «دولت موبایل» در کشور بر بستر پلتفرم یکپارچه دولت همراه در حال راه اندازی است.

عصر بانک؛مهدی بینا در گفتگو با مهر، با بیان اینکه پروژه «دولت همراه» به عنوان بستری برای ارائه و دریافت خدمات دولت از طریق موبایل و دستیابی به هدف «دولت هوشمند»، مراحل نهایی را می گذراند، گفت: خدمات قابل ارائه از طریق این پروژه، به صورت یکپارچه روی تمامی کانال های قابل ارائه موبایل در حال نهایی سازی و تست است.

 

وی در مورد کانال های موبایل گفت: امکان استفاده از خدمات دولت از طریق موبایل با کانالهایی چون «کد دستوری، پیامک، IVR ، vms و اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی» فراهم شده و این پلتفرم فاز نهایی را می گذراند.

 

مدیر پروژه دولت هوشمند خاطرنشان کرد: در کنار این، در حال تست و نهایی سازی سیستم های مرتبط با خدمات موبایل از جمله سیستم احرازهویت و امضای دیجیتال و نیز NFC، هستیم که در صورت اتمام این موارد، ارائه خدمات دولت همراه آغاز می شود.

 

بینا با بیان اینکه مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران  مطابق تفاهمنامه سازمان فناوری اطلاعات و سازمان گسترش به عنوان عامل چهارم وظیفه مدیریت و کنترل و نظارت این پروژه را به عهده دارد، افزود: در این پروژه نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات به عنوان لایه حاکمیت حضور دارند و بخش خصوصی نیز مسئولیت به تصویرکشیدن این خدمات را برای مردم به عهده خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.