نمودار/ رشد ثابت شرکت‌های فین تکی در سراسر جهان

با توجه به ورود یک یونیکورن و سرمایه گذاری خطر پذیر رو به روشدی که جمعا 4 میلیارد دلار برای شرکت‌های فین‌تک در سراسر دنیا نفع داشته است، فصل سوم سال 2017 به فصل مثبت دیگری برای صنعت فین‌تک تبدیل شد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ طبق گزارشی که CB Insights ‌اوایل این ماه منتشر کرد، در فصل سوم امسال 278 قرارداد سرمایه گذاری خطرپذیر در سراسر دنیا به ارزش 4 میلیارد دلار بسته شد که این رقم برای سال ماقبل آن در حدود 2.6 میلیارد دلار بود.

 

و جدا از کاهش اندکی در بودجه فین‌تک‌ها، این گزارش نشان می‌دهد که اگر نرخ روند کنونی در فصل چهارم سال نیز ادامه داشته باشد، سال 2017 شاهد بیشترین سرمایه‌گذاری در فین‌تک‌ها در تمام دوران خواهد بود.
این فصل بیشتر از 18 رویداد مالی با ارزش بیشتر از 50 میلیون دلار را در خود دید. از نظر اصول اولیه تامین مالی، ایالات متحده شاهد نزول دیگری برای چهار فصل متوالی بود. در آسیا، قراردادهای فین‌تک از 77 به 203 افزایش یافت، که تنها 10 قرارداد از آمار سال 2016 کمتر است.

همچنین برای یونیکورن ها (یونیکورن اصطلاحی است که برای شرکت هایی که ارزششان بیش از یک میلیارد دلار است، به کار می رود.)، شاهد 25 قرار داد بودیم که روی هم‌ ارزش آنها به 75.5 میلیارد دلار می‌رسد. آخرین شرکت پیوسته به این جنبش یک کلوپ سانفرانسیسکویی است که در حوزه ارزهای رمزگذاری را معامله انجام می‌دهد. طبق این گزارش، این شرکت، که بیت کوین و اتریوم را در کنار دیگر ارزهای رمزگذاری شده معامله می‌کند، با ارزش 1.56 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.