تصویب صورت‌های مالی سال 95 بانک اقتصادنوین

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده نوبت دوم بانک اقتصادنوین، برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه سال 1395 با حضور بیش از 84 درصد از صاحبان سهام این بانک برگزار شد و صورت‌های مالی تصویب شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در گزارش هیات‌مدیره این بانک به سهامداران بر استمرار رشد برخی شاخص‌های عملکردی این بانک در سال گذشته تاکید شد. به‌رغم رعایت سقف نرخ سود پرداختی به سپرده‌های مشتریان توسط بانک اقتصادنوین در سال گذشته، سپرده‌های نزد این بانک بیش از هفت درصد رشد داشته است که این موضوع نشان‌دهنده اعتماد مشتریان به این بانک است. درخصوص اعطای تسهیلات نیز بانک اقتصادنوین با رعایت اصول و بخشنامه‌های مرتبط، توانست در سال گذشته نسبت به تامین مالی بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی اقدام کند. در ادامه گزارش هیات‌مدیره بانک اقتصادنوین به سهامداران، به استقرار سامانه‌های چکاوک و سپام اشاره و تاکید شد: بانک اقتصادنوین از اولین بانک‌هایی بود که توانست این سامانه‌ها را به‌صورت عملیاتی اجرایی کند.علاوه‌بر این، بانک اقتصادنوین در سال 1395 در عرصه‌های بین‌المللی نیز توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند که استمرار عضویت در هیات‌مدیره انجمن بانکداران آسیایی برای چهارمین سال پیاپی و کسب عنوان نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن برای نخستین بار در تاریخ بانکداری کشور، کسب رتبه دوم معامله با بانک مرکزی در بین بانک‌های کشور از نظر حجم معاملات، خرید ارز و همچنین افزایش 16 درصدی درآمدهای کارمزدی عملیات ارزی از جمله این موفقیت‌ها است. همچنین در حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سازمانی نیز در سال گذشته سند راهبردی این بانک مورد بازنگری قرار گرفت و ارتباط میان نظام بودجه و برنامه به‌منظور مدیریت بهینه هزینه نیز برقرار شد.

 

در حوزه‌های کسب‌و‌کار نیز بانک اقتصادنوین در سال گذشته به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافت که رشد تعداد مشتریان جدید بانکداری شرکتی، رشد دارایی‌های تحت مدیریت بانکداری اختصاصی، استقرار و بهره‌برداری از سامانه تسهیلات ازدواج از جمله توفیقات این بخش است. در حوزه مالی و پشتیبانی نیز انجام افزایش سرمایه بانک و تامین نقدینگی مناسب بانک از جمله دستاوردهای این بخش است.در سال گذشته درآمدهای غیر مشاع بانک اقتصادنوین از رشد مطلوبی برخوردار بوده است که در این جهت سهم این گروه درآمدی در سال 95 نسبت به سال قبل از آن، 92 درصد رشد داشته است. این موضوع نشان‌دهنده عملکرد مطلوب این بانک در این بخش است.

 

بر اساس این گزارش، بانک اقتصادنوین علاوه‌بر عملکرد مطلوب در بازار پولی و مالی کشور با موافقت سهامداران و اعضای هیات‌مدیره، در عرصه‌های اجتماعی نیز حضور موثر و چشمگیری داشته است که انعقاد قرارداد با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت 9 مدرسه جدید در مناطق محروم، افتتاح پردیس نوین یک با کاشت بیش از 9 هزار نهال در منطقه پردیسان، خرید تجهیزات درمانی برای بیمارستان‌های امام خمینی و شهدای تجریش و امضای تفاهم‌نامه احداث پردیس نوین 2 در استان خوزستان با صندوق ملی محیط زیست از جمله فعالیت‌های بانک در این حوزه است.در ادامه، پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی و بازرس مستقل بانک و مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص برگزاری مجمع، صورت‌های مالی سال 1395 بانک اقتصادنوین به تصویب مجمع رسید و روزنامه‌های اطلاعات و «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه‌های رسمی انتخاب شدند. با توجه به موارد مندرج در مجوز صادره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تقسیم سودی انجام نپذیرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.