آیفون X با این 6 روش پرداخت موبایلی را تغییر می‌دهد

آیفون X مدل متفاوتی از نسل جدید گوشی هوشمند است؛ تلفیقی از سخت‌ افزارهای آشنایی که می‌شناسیم با ویژگی‌های جدید ولی اثبات نشده…

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ آیفون X با 6 روش، پرداخت موبایلی را تغییر می دهد، ما در ادامه این 6 روش را بررسی کرده ایم:

 

تکنولوژی واقعیت افزوده اپل

 

خرده فروشانی همچون آمازون در حال حاضر از ARKit استفاده می‌کنند؛ تکنولوژی واقعیت افزوده اپل به عنوان یکی از موارد ویژه‌ی تعبیه شده در آیفون X و آیفون 8 اعلام شده است.

 

با دسترسی از طریق اپلیکیشن آمازون، مدل نمایشی AR کاربران را قادر می‌سازد تصویری را از میان هزاران تصویر موجود انتخاب کنند، برای مثال تصویر مبلمان یا دکوراسیون داخلی منزل، و آن را بطور زنده در محیط اطراف خود نگاه کنند.  یکی از محدودیت‌های این تکنولوژی این است که AR تنها با دستگاههای جدید iOS کار می‌کند (آیفون6S به بالا). این ابزار همچنین کاربران را ملزم می‌سازد که دوربین گوشی را برای پیدا کردن یک فضای مناسب تغییر مکان دهند؛ مکانی همچون کف زمین، دیوار یا روی میز، تا از این طریق بتوانند آیتم انتخابی خود را در آن مکان به نمایش بگذارند.

Face ID

آیفون X یک سیستم چند دوربینه را جایگزین سنسور تشخیص اثر انگشت کرده است، اما این سیستم هنوز از بعضی کاربران درخواست پین کد می‌کند. بخاطر حذف سنسور اثر انگشت برای داشتن نمایشگری تمام صفحه، اپل مجبور شده است بسیاری از شیوه‌های تعامل انسان با گوشی، بخصوص شیوه‌ی پرداخت با موبایل را دوباره طراحی کند. با وجود اینکه شرکت درباره استفاده از Face ID به کاربران تضمین سفت و سختی داده است، اما هنوز احتیاط لازم است.

اپل می‌گوید درصد خطای دوربین تشخیص چهره آیفون X یک در میلیون است. اپلیکیشن‌های ثالثی همچون  Mint، 1Password و   E-Trade از Face ID پشتیبانی ‌می کنند.

ارسال پول از طریق پیامک

 

درست همانند بسیاری از محصولات مرتبط با اپل، سرویس P-to-P بطور عمیقی در اکوسیستم کلی اپل ادغام شده است. به جای تعبیه کردن P-to-P در اپلیکیشن کیف پول اپل یا Apple Pay، این شرکت این سرویس را در نسخه iOS11 و در اپلیکیشن ارسال پیامک نیز به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

 

اپلیکیشن ارسال پیامک، سرویس P-to-P را به هنگام تایپ کردن بصورت خودکار پیشنهاد می‌دهد. اگر دوستی از شما در پیامک درخواست مقداری پول کرد، اپلیکیشن ارسال پیامک به شما پیشنهاد می‌دهد که در داخل همان پنجره چت می‌توانید برای دوست خود پول ارسال کنید.

بازسازی بانکداری موبایلی

 

یکی از سخنگویان بانک Wells Fargo اشاره کرده که بانک‌ها به دنبال فهمیدن این نکته هستند که سیستم تشخیص هویت بیومتریک چگونه می‌تواند تجربه کاربر را در محیط دیجیتال بهبود بخشد. او گفته که ارائه آن در قابلیت‌های جدید آیفون می‌تواند جالب باشد.

 

زمانی که اپل، Touch ID را عرضه کرد، بسیاری از بانک‌ها آمادگی تکنیکی استفاده از سیستم تشخیص اثر انگشت را در اپلیکیشن‌هایشان داشتند. بانک‌ها به سرعت بعد از عرضه این ویژگی خود را با فضای جدید وفق دادند و از آن استفاده کردند.

حساب کارت مجازی

 

در آیفون‌های جدید، همچون آیفون X، می‌توان پول ذخیره و از آن به عنوان یک حساب بانکی استفاده کرد. عملکرد P-to-P می‌تواند از Apple Pay پول برداشت کند، اما دریافت کننده را ملزم نمی‌کند که حتما می‌بایست کیف پول موبایلی اپل را داشته باشد. این مبالغ در عوض در یک کارت پول مجازی در Apple Pay ذخیره می‌شوند؛ ساختاری که اگر اپل قصد داشته باشد توانایی‌اش را گسترش دهد، تاثیر چشمیگری برای عرضه کنندگان کارت‌های اعتباری هم از نظر کسب و کار داخلی و هم خارجی دارد.

خط آبی

 

تصمیم اپل برای نشان دادن یک خط آبی روشن بر روی نمایشگر آیفون به هنگام استفاده یکی از اپلیکیشن‌ها از سیستم مکان‌یابی، می‌تواند تهدیدی برای بازاریابی مبتنی بر مکان تلقی شود. این شاید زنگ بیدارباشی برای خرده فروشان و بانک‌ها باشد تا سیستم ارتباطی خود را مرتبط با مزایای استفاده از داده‌های مبتنی بر مکان بهبود بخشند.

 

بانک‌ها و خرده فروشان بطور فزاینده‌ای از داده‌های مکانی برای ارسال پیشنهادات مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند؛ یا از آن به عنوان اعلانی به مشتریان به هنگام نزدیک شدن به مغازه‌ای که پرداخت موبایلی را پشتیبانی می‌کند استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.