همه چیز درباره راهکار +TSB توسن
عصر بانک؛ﺍﻣﺮﻭﺯه ﺑﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﮔﺴﺘﺮﺩه ﻭ ﻋﻤﻴﻖ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﺿـــﺮﻭﺭﺕ ﻫﺎ ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﻱﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪﯼ ﺍﺯ ﺳــــﻤﺖ ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ ﻭ ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﻣﺎﻟﯽ ﻭ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺷﺪه ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺁﻥﻫﺎ، ﻧﮕﺮﺵﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﻧﻮﺁﻭﺭﺍﻧﻪﺍﯼ، ﭼﻪ ﺩﺭ ﺳـــــﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﻧﮏ ﻭ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎﯼ ﺑﺎﻧﮑﺪﺍﺭﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺭﺍ ﻣﻲﻃﻠﺒﺪ.
ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧــﯽ ﮐﻮﺗﺎه ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺗﯽ ﺩﺭ ﮔﺮﺩﺵ ﮐﺎﺭ ﻭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪﻫﺎﯼ ﺳـﺮﻭﻳﺲﺩﻫﯽ ﺧﻮﺩ ﺩﺳـﺖ ﺑﺰﻧﻨﺪ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻭ ﺍﺧﺘﺼـﺎﺻﯽﺳﺎﺯﯼ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻧﻮﻉ ﻭ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﺗﻮﻟﻴﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﺵﻫﺎﯼ ﻣﺆﺛﺮ ﻭ ﺳﺮﻳﻌﻲ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭ ﺫﺧﻴﺮه ﺷﺪه ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴـــﺘﻢﻫﺎ ﺍﺗﺨﺎﺫ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.
ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﮑﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻏﻴﺮ ﺣﻀـــــﻮﺭﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ﻳﮑﺴـﺎﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﺸـــــﺘﺮﻳﺎﻥ ﻫﺮ ﺭﻭﺯه ﺷﺎﻫﺪ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﻮﺟﻮﺩﻳﺖﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﻧﻈﻴﺮ ﺷــﻌﺒﻪﻫﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ، ﻭ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼﻫﺎﯼ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ ﻫﺴﺘﻴﻢ.
ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻮﺳﻦ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺎﺳـﺦ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﯼﻫﺎﯼ ﻧﻮ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﯼ ﻭ ﺑﺮﻭﺯ ﺭﺳـــــﺎﻧﯽ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩ (ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﺑﺎﺯ ) ﻭ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻣﺤﻮﺭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ، ﺳﺮﻭﻳﺲ ﻭ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻧﻤﻮﺩه ﺍﺳﺖ.
ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ +TSB ﺍﺯ ﻳﮏ ﻃﺮﻑ ﺳـﺮﻭﻳﺲﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺳـــﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺎﻧﮑﺪﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞﻫﺎ ﻭ ﺍﺳــــﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﻲﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﮔﻴﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪﻫﺎﯼ ﮐﺴــﺐ ﻭﮐﺎﺭ ﺗﻮﺳﻦ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺧﻮﺩ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻳﮑﭙﺎﺭﭼﻪ، ﺍﺳـــﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﯽ، ﺳـــﺮﻭﻳﺲ ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﯼ ﺳﺎﺩه ﻳﺎ ﺗﺮﮐﻴﺒﻲ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻲﮐﻨﺪ.
ﺍﺟﺰﺍﯼ +TSB
ﺑﺨﺶ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ +TSB ﮐﻪ ﻫﺴــﺘﻪﯼ ﺑﺎﻧﮑﺪﺍﺭﯼ ﺑﺎﺯ ﻧﺎﻣﻴﺪه ﻣﻲﺷﻮﺩ، ﺷﺎﻣﻞ ﻻﻳﻪﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﯼ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺖ:
Connection
ﺍﺗﺼـﺎﻝ، ﻣﺴــﻴﺮﻳﺎﺑﯽ ﻭ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﭘﻴﻐﺎﻡ ﺑﺎ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺳﺮﻭﻳﺲﺩﻫﻨﺪهﻫﺎﯼ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ
Mediation
ﺗﻌﺮﻳﻒ، ﻧﮕﺎﺷﺖ ﻭ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺳﺮﻭﻳﺲﻫﺎ ﻭ ﺗﺮﺍﮐﻨﺶﻫﺎﯼ ﺳﻴﺴﺘﻤﯽ
Orchestration
ﺗﺮﮐﻴﺐ ﻭ ﺑﺎﺯﺁﺭﺍﻳﻲ ﺳﺮﻭﻳﺲﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪﻫﺎﯼ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ*
ﻭﻳﮋﮔﯽﻫﺎﯼ ﮐﻠﻴﺪﯼ
– ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻳﮑﭙﺎﺭﭼﻪ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ (ﻓﺎﺭﻍ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳﺮﻭﻳﺲ)
– ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺳﺮﻋﺖ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳـﺮﻭﻳﺲ ﺑﻪ ﻭﺍﺳـﻄﻪ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻫﻢﺑﻨﺪﯼ ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺍﻳﻲ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺰﺍ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ
– ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳـــﺮﻭﻳﺲ ﺑﻪ ﻭﺍﺳـــﻄﻪ ﺣﻔﻆ ﻭ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﻭ ﺗﻘﻮﻳﺖﺳــــﺎﺯ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺍﻣﻨﻴﺘﯽ ﺩﺭ ﻻﻳﻪ ﻣﻴﺎﻧﯽ (ﮔﺬﺭﮔﺎه ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻣﺤﻮﺭ ﺳﺮﻭﻳﺲ +TSB)
– ﻗﺎﺑﻠﻴﺖﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﻣﺆﺛﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳﺮﻭﻳﺲ
– ﮔﺴﺘﺮﺵ ﺩﺍﻣﻨﻪﯼ ﺳﺮﻭﻳﺲﻫﺎﯼ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺭﺍﻳﻪ
– ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪه
ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﻭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎ ﻭ ﻣﺤﻴﻂﻫﺎ
– ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺎﺯ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎ (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﺷﻌﺒﻪﻫﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ)
– ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺴـﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺳﺮﻭﻳﺲﺩﻫﯽ ﻏﻴﺮﺷﻌﺒﻪﺍﯼ (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺗﻤﺎﺱ)
– ﺳـﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷــﺪه ﺗﻮﺳــﻂ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ (ﻣﺎﻧﻨﺪ ERP)
– ﺳــــــﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺷــــــﺒﮑﻪﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ (ﻣﺎﻧﻨﺪ Crowdfunding)
– ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻏﻴﺮﺑﺎﻧﮑﯽ (ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﻮﺭﺱ ﻭ ﺑﻴﻤﻪ)
*سرویسهای ﺯﻳﺮﺳـﺎﺧﺘﯽ ﺍﻣﻨﻴﺖ، ﭘﺎﻳﺶ ﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺩﺳـﺘﺮﺳـﯽ ﺷــﺎﻣﻞ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ Single Sign-On ﺑـﺮﺍﯼ ﺍﻋﺘﺒـﺎﺭ ﺳﻨﺠـﯽ ﻭ ﺍﺗﺼـﺎﻝ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻭﻳﺲﻫﺎ ﻭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪﻫﺎﯼ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺷﺪه، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺬﺭﮔﺎه ﻟﺤﺎﻅ ﮔﺮﺩﻳﺪه ﻭ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﻻﻳﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ.