گذار آرام کاربران پرداخت موبایلی به سمت پرداخت بدون تماس

کاربرانی که از سیستم پرداخت بدون تماس استفاده می‌کنند معمولا سنسورهای اثر انگشت و تشخیص صدا را متدهای بهتری برای تشخیص هویت می‌دانند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛مطالعه‌ی جدیدی که توسط موسسه‌ی Juniper Research انجام شده است نشان داد که بیش از 40 درصد از کاربران iOS در آمریکا تمایل چندانی به استفاده از سیستم تشخیص چهره برای انجام کارهای پرداخت ندارند.

 

کاربرانی که از سیستم پرداخت بدون تماس استفاده می‌کنند معمولا سنسورهای اثر انگشت و تشخیص صدا را متدهای بهتری برای تشخیص هویت می‌دانند؛ به ترتیب، 74 درصد و 62 درصد از این کاربران ابراز کرده‌اند که تمایل دارند از این تکنولوژی‌ها استفاده کنند.

 

در این تحقیق از 500 کاربر آمریکایی و 500 کاربر انگلیسی که از گوشی‌های هوشمند برخوردار بودند سوالاتی در مورد بانکداری موبایلی و پرداختی‌های بدون تماس پرسیده شد و نتایج به صورت زیر منتشر شد:

 

  • در کل تعداد کاربران استفاده کننده از پرداخت بدون تماس در آمریکا بطور سالیانه تنها 2 درصد افزایش داشت.

 

  • تعداد کاربران پرداخت بدون تماس در میان کاربران انگلیسی که از کارت‌های فیزیکی استفاده می‌کنند تا 12 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

  • در آمریکا، 73 درصد از کاربران "Pay" تمایل دارند که استفاده‌شان از این سیستم را افزایش دهند، اما تنها از  39 درصد از افرادی که از این سیستم استفاده نمی‌کنند انتظار می‌رود که شروع به استفاده از سیستم‌های پرداختی بدون تماس موبایلی کنند.

  • در بریتانیا، تنها از 26 درصد از کاربرانی که از این سیستم‌ها استفاده نمی‌کنند انتظار می‌رود که شروع به استفاده از این سیستم‌ها کنند.

 
از میان کاربرانی که از سیستم‌های پرداختی بدون تماس استفاده نمی‌کنند، 32 درصد نگران مسائل امنیتی این سیستم هستند.

 

بانکداری موبایلی نیز چنین الگویی را دنبال می‌کند؛ 30 درصد از کاربرانی که از این سیستم‌ها استفاده نمی‌کنند نگران امنیت تراکنش‌ها هستند در حالی که تنها 10 درصد از کاربران استفاده کننده نگران این مسئله هستند.

در کل امنیت تراکنش یک نکته‌ی کلیدی در استفاده از خدمات مالی موبایلی است. توجه به این نگرانی‌ها موجب می‌شود مشتری‌های بیشتری به فکر استفاده از چنین خدماتی بیافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.