هفت مورد احراز هویت صورت برای پرداخت‌ قبل از آیفون X

شناسایی صورت از طریق موبایل برای احراز هویت مشتری و انجام پرداخت او، امروز به راهکاری نو در شرکت‌های مهم آی تی دنیا تبدیل شده است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛پرداخت از طریق FACE ID اپل اذهان را مشغول کرده است اما این ویژگی اولین مورد استفاده از شناسایی چهره‌ در پرداخت‌ها نیست. ما اینجا موارد استفاده از این ویژگی را قبل از آیفون X لیست کرده‌ایم.

 

Selfie Pay مسترکارت

 

سیستم تشخیص هویت مسترکارت، که یک محصول تایید هویت از طریق اثر انگشت یا چهره است و با نام Selfie Pay شناخته می‌شود، از سال 2015 در دو موسسه مالی برای آزمایش و بررسی به کار گرفته شد.

Smile to pay علی پی

 

یک رستوران KFC در چین برنامه‌ی smile to pay  شرکت Alipay را که یک سیستم تشخیص چهره است را معرفی کرد؛ این کار بخشی از تلاشی بود که در ماه سپتامبر برای جذب مشتریان جوانتر صورت گرفت.

 

USAA

 

در سال 2015، USAA اولین موسسه‌ی مالی عمده‌ی آمریکایی بود که یک نسخه‌ی کامل از سیستم تشخیص صدا و چهره‌‌ی جامع را بکار گرفت.

Samsung Pay

 

گوشی گلکسی نوت 7 از سامسونگ که سرنوشت بدی داشت اولین تلاش این شرکت برای اضافه کردن یک اسکنر عنبیه‌ی چشم به گوشی بود؛ شرکت قصد داشت از این ویژگی برای تشخیص هویت برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کند.

The human touch

 

تنها گوشی‌های هوشمند نیستند که چهره‌ها را تشخیص می‌دهند – مردم نیز می‌توانند این کار را انجام دهند‌، کیف پول‌های موبایلی Square و PayPal نیز از ویژگی‌هایی برخوردار بودند که از متصدی فروشگاه می‌پرسیدند که آیا فرد مورد نظر با تصویر ثبت شده تطابق دارد یا نه.

Sionic

 

Sionic Mobile سیستم تشخیص سلفی خود را در سال 2015 معرفی کرد؛ زمانی که خودش آگاه بود که مشتریان چندان آماده‌ی استفاده از تصویرشان برای موارد امنیتی نیستند.  بر طبق تحقیقات 25% مشتریان این شرکت از تجربه چنین کاری ابراز نارضایتی کردند.

 

Jumio

 

Jumio از رشد زیادی در خدمات تایید هویت دیجیتالی موبایلی‌اش برخوردار است؛ سیستمی که از سلفی‌ها به عنوان یک قطعه از یک فرمول برای تایید هویت یک کاربر استفاده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.