آیا Face ID اپل به نقطه پرشی برای بانکداری ویدیویی تبدیل خواهد شد؟

آیا با بانکداری ویدیویی، بانکدارها قادر خواهند بود که مشتریان خود را از طریق موبایل شناسایی و احراز هویت کنند؟

عصر بانک؛اپل در هفته گذشته آیفون X را معرفی کرد و همانطور که  پیش بینی می‌شد ، Face ID  جایگزین اثر انگشت شد؛ یک سیستم تایید هویت مبتنی بر چهره‌ی کاربر.

پیش‌بینی می‌شود که دقت Face ID به قدری بالا باشد که میزان خطا در آن به یک در یک میلیون کاهش پیدا کند که این مقدار برای سیستم تایید هویت اثر انگشت یک در هر پنجاه هزار مورد بود. هرچند که این سیستم نیز می‌تواند برای دوقلو‌ها به خطا بیافتد، یا اینکه کسی می‌تواند تلفن را زمانی که شما خواب هستید با قرار دادن روبروی صورت شما باز کند و نگرانی‌هایی از این دست که در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث کاربرها قرار گرفته است.

 

در دنیای تجارت، Face ID  به معنی آن است که افراد در کنار دستگاههای POS باید آن را جلوی صورت خود بگیرند و به سلفی گرفتن مشغول شوند.

 

تاچ آی‌دی یا تایید هویت از طریق اثر انگشت بطور گسترده‌ای در بانک‌های مختلف برای تایید هویت کاربر استفاده می‌شود پس این تغییر می‌تواند به چالشی برای بانک‌ها تبدیل شود. هرچند که بسیاری از بانک‌ها از قبل برنامه‌هایی را برای تغییر این وضعیت تدوین کرده‌اند. گارت گاستون، مدیر اجرایی omnichannel در این موردگفت که بانک‌ها وقتی به مسئله‌ی تایید هویت می‌رسند چیزی شبیه چاقوی ارتشی سوییسی در دست دارند و می‌توانند از طریق اثر انگشت، تایید هویت از طریق شناخت چهره و یا با هرچیز دیگری که بعدا ابداع شود، کار خود را پیش ببرند.

 

بانکداری ویدیویی نیز بر روبرو شدن صورت کاربر با دوربین متکی است و Face id کار را برای ورود به حساب بانکی خود از طریق شناخت چهره آسان تر کرده است و به نظر برای موبایل‌ها به سیستمی پیشگام برای خدمات بانکداری تبدیل شود.

 

ژان پراگنر، مدیر عامل Financial Town، که شرکت پشتیبان نسخه‌های آزمایشی بانکداری ویدیویی نیز است، اشاره کرده که فضای بانکداری ویدیویی در طول سالیان گذشته به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. این سیستم که در ابتدا برای راحتی تحویلداران ایجاد شد و جایگزین تراکنش‌های فیزیکی شد، با رشد و گستردگی استفاده از موبایل و همچنین کاهش محدودیت‌ها در فضای بانکداری تحول یافت. بانکداری ویدیویی می‌بایست اکنون به عنوان فرایندی کامل در نظر گرفته شود که تمامی نیازهای بانکی مشتری را پوشش دهد.

 

گفته می‌شود که نقش دوربین در گوشی‌های هوشمند بسیار پر رنگ خواهد شد و اپل به وضوح در حال پیش بردن آن است. بانکداری یک کسب و کار مبتنی بر ارتباطات است. آیا با بانکداری ویدیویی، بانکدارها قادر خواهند بود که  مشتریان خود را توسط موبایل شناسایی و احراز هویت کنند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.