بانک‌ها مصوبات بانک مرکزی را دور می‌زنند

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان خراسان رضوی گفت: بانک‌ها برای این که مشتریان خود را از دست ندهند مصوبات بانک مرکزی را دور می‌زنند.

عصر بانک؛نعمت‌الله ظریف امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد در ارتباط با کاهش نرخ سود بانکی، اظهار کرد: کاهش نرخ سود بانکی که از طرف بانک مرکزی اعلام شده است اگر به صورت واقعی انام شود تاثجیر خوبی بر بازار مسکن خواهد گذاشت، اما این کار به صورت کامل انجام نگرفته و بانک‌ها برای این که مشتریان خود را از دست ندهند مصوبات بانک مرکزی را دور می‌زنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: سپرده‌گذاری که به صورت جدید در بانک‌ها انجام  می‌شود با سود حداکثر 15 درصد است اما سپرده‌گذاری‌هایی که در قبل انجام شده این طور نیست، چون بانک‌ها می‌خواهند مشتریان خود را از دست ندهند 6 تا 7 درصد بالاتر از نرخ تعیین شده بانک مرکزی سود می‌دهند در کنار این بعضی از موسسات هستند که زیر نظر بانک مرکزی نیستند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دولت باید موانع تولید را برطرف کند، افزود: با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها سوق داده شده است به سمت طلا و ارز و دولت باید موانع تولید را بردارد، قوانین را شفاف کند و بیمه و مالیات که فشار زیادی بر روی بازار مسکن آورده است را  از سر راه کنار بزند.

ظریف یادآور شد: موانع زیادی هست که دولت باید برطرف کند چرا که جامعه با تولید می چرخد، در حال حاضر نرخ بیکاری خراسان رضوی 2 درصد بیشتر از سایر استان‌های کشور است و باید بهتر و بیشتر به این مسئله توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه مدت تسهیلات بانک‌ها باید افزایش پیدا کند، گفت: راه بازگشت به بازار مسکن رفع موانع تولید و کاهش نرخ سود بانکی در کنار نرخ تسهیلات است، نرخ تسهیلات 18 درصد برای مسکن زیاد بوده و باید این نرخ تک رقمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.