روند رشد موبایل پوز / موبایل‌پوزها برای ما چه کارهایی می‌کنند؟

عصر بانک؛ میزان فروش با استفاده از فناوری M-POS از ارقامی ناچیز به سطحی رسیده است که حتی تصورش را نمی‌توانید بکنید. از ارائه خدمات در منزل مشتریان گرفته تا کسب‌وکارهای متنوع در نمایشگاه‌های تجاری، سمساری‌ها، باشگاه‌ها یا  غذاخوری‌های خیابانی و بسیاری موارد دیگر… . شما با M-POS به قدرت تلفن هوشمند، تبلت یا دیگر وسایل هوشمند برای پرداخت آنی پی می‌برید.

با یک حساب کاربری خریدار، اپلیکیشن تلفن همراه و کارت‌خوان  M-POS می‌توانید با سرعت و به آسانی، از تمام کارت‌های اعتباری برتر و کارت‌های نقدی استفاده کنید. با آن که M-POS نمی‌تواند به طور کامل جایگزین POS سنتی شود، اما مزایا و فرصت‌هایی برای ارتباط با مشتریان به روش‌های جدید و فروش در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند.

2009: رونمایی از SQUARE

2010: رونمایی از iZETTLE

2011: 4/5 میلیون دستگاه M-POS

2012: ارزش پرداخت با M-POS معادل 0/5 میلیارد دلار

2013: 9/5 میلیون دستگاه M-POS

2015: ارزش پرداخت با M-POS معادل 1/6 میلیارد دلار

2017: 38 میلیون دستگاه M-POS

2018: ارزش پرداخت با موبایل پوزها (M-POS) معادل 5/4 میلیارد دلار

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، پیش‌بینی می‌شود از سال 2011 تا 2017 میزان استفاده از پایانه M-POS از 4/5 میلیون تا رقم متغیر 38 میلیون در سال 2017 و نرخ رشد سالانه مرکب 42/7 درصد برسد که عمدتاً تحت تأثیر رشد بخش خرده‌فروشی، افزایش تجارت آنلاین و افزایش تعداد تلفن‌های هوشمند و کاربران کارت‌هاست. هم‌چنین در این گزارش پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 استفاده از پایانه‌های M-POS به جای پایانه‌های POS به 46 درصد برسد. این رقم در سال 2012 برابر با 17 درصد بود.

ابزار جدید پرداخت MPOS به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد که از تلفن همراه خود به‌عنوان پایانه فروش استفاده کرده و مبالغ مربوط به دریافت‌های خرد همچون تحویل کالا در منزل یا محل کار مشتریان، کرایه تاکسی، خریدهای رهگذری و… را از طریق کارت‌های بانکی به راحتی انجام دهد.

پذیرنده MPOS با پذیرش کارت‌های بانکی در هر مکان از مزایایی چون تسهیل در امر فروش، افزایش جذب مشتریان جدید و دسترسی ساده و سریع به گزارش تراکنش‌ها برخوردار خواهد شد.

سرعت بسیار بالای تراکنش به‌دلیل انجام عملیات به وسیله سیمکارت و کاهش هزینه نصب و پشتیبانی ، ارائه رسید پرداخت به‌صورت پیامک یا با استفاده از پیام‌رسان تلگرام با نگاه زیست محیطی، کاهش مصرف کاغذ، امکان اضافه کردن خدمات گسترده ارزش افزوده، شارژ سیمکارت، پرداخت قبض و قابلیت NFC از دیگر مزایای ابزار پرداخت MPOS محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.