بهینه سازی هزینه ها، رشد درآمد و ارتقای تجربه مشتریان با استفاده از خوددریافت -خودپرداز

بهره گیری از خوددریافت-خودپردازها دربانکها باعث کاهش شدید هزینه عملیاتی و قیمت تمام شده پول در بانک شده و در عین حال به افزایش درآمد، بهره وری و سودآوری شعب و ارتقای خدمت رسانی به مشتریان می انجامد.

عصر بانک؛در این یادداشت قصد داریم بیان کنیم که چرا استفاده از خوددریافت-خودپردازها برای شعب بانک ها سودآور است؟ و چگونه می تواند راه¬حلی تحول آفرین  و ارزش آفرین برای یک کسب و کار باشد؟ و چگونه می تواند تاثیرات مثبت بر روی تولید درآمد، تجارب مشتریان و بهینه سازی هزینه ها در ارتباط با شعبه  و مشتریان داشته باشد؟

 

درآمدزایی و سودآوری

 

اگر تمامی نقل و انتقالات پول نقد از طریق دستگاه خودردیافت-خودپرداز انجام شود، مزایای زیادی برای یک شعبه بانک حاصل می شود. کارمندان شعبه دیگر به خاطر انجام وظایف مرتبط با تحویل و واریز پول نقد خسته نمی شوند و دیگر برای انجام وظایف خود محدود به یک مکان خاص نیستند. لذا کارکنان شعبه یک بانک می توانند بر روی انجام فعالیت هایی ارزش آفرین تر متمرکز شوند که در تضاد با فعالیت های پرمشغله اما دارای ارزش آفرینی کمتر مرتبط با نقل وانتقال پول است.

 

خوددریافت- خودپرداز برای شرکت ها یا صاحبان مشاغل کوچک می تواندکلید درآمدزایی باشد و به شکلی موفقیت آمیز ازخوددریافت-خودپرداز بهره بگیرند. کسب وکارها می توانند به طور 24 ساعته و در 7 روز هفته با بانک در حال تعامل مالی باشند و این دقیقا همان خدماتی است که آنها می خواهند. این همان سطح از خدماتی است که شما را از رقبایتان متمایز می سازد.

 

در دستگاه خوددریافت-خودپرداز می توان به سادگی وجوه نقد را سپرده گذاری کرد که این امر موجب کاهش هزینه های پول گذاری و پول رسانی و پرکردن پیوسته خودپردازها می شود و از سوی دیگر به بانک اجازه می دهد تا میزان دسترسی به خود و خدمت رسانی به مشتریان را به حداکثر برساند.
 

برای نمونه در بانک آی.ان.جی  هلند در مجموع می توان گفت که مجموع هزینه های عملیاتی تا 30 درصد کاهش یافته و در عین حال تعداد محصولات فروخته شده به ازای هر کارمند در شعبه ها تا دوبرابر افزایش یافته است.

 

نمونه دیگر بانک کی بی سی بلژیک است  که در هر شعبه آن حداقل یک خوددریافت-خودپرداز استفاده شده است.شعب این بانک هم اکنون دارای شرایط خوبی برای بازنگری در تصورکلی از مفهوم شعبه سنتی بانکی هستند و بیشتر بر فعالیت های ارزشمند و مشتریان خود متمرکز شده اند.

 

/ایران ارقام 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.