با VTM بدون تعطیلی بانکداری کنید!

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از فناوری‌ در بانکداری، حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است اما نکته آنجاست که در سال‌های اخیر، ابزارهای موجود برای بانکداری الکترونیکی با وجود تمام مزایایی که دارند به یک نقطه بن‌بست رسیده‌اند.

عصر بانک؛در طول چند سال اخیر، بانکداری الکترونیکی (اینترنت‌بانک، خودپردازها، پایانه‌های فروش و…) در زندگی روزمره مردم،  نقش اساسی ایفا کرده و به میزان قابل توجهی، از حجم صف‌های داخل شعب بانک‌ها را کم کرده ‌است.

مردم برای انجام اموری؛ مانند انتقال وجه، برداشت وجه نقد، دریافت مانده حساب، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبوض، دریافت گردش حساب و خدماتی از این قبیل، به جای مراجعه به شعب بانک‌ها، به دستگاه‌های خودپرداز  (ATM) مراجعه می‌کنند؛ در واقع دلیل استقبال گسترده مردم از دستگاه‌های خودپرداز، عدم وجود برخی از محدودیت‌هایی است که هنگام نیاز به شعب، با آن‌ها مواجه هستند.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از این فناوری‌ها مثل  دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه‌های صدور کارت هدیه، پایانه‌های پرداخت ، حذف دو قید زمان و مکان از خدمات بانکی است اما نکته آنجاست که در سال‌های اخیر، ابزارهای موجود برای بانکداری الکترونیکی با وجود تمام مزایایی که دارند به یک نقطه بن‌بست رسیده‌اند؛ نقطه‌ای که ضعف آن‌ها در برابر شعب بانک است و آن، عدم توانایی خودپردازها در ارائه خدماتی می‌باشد که نیاز به تعامل دو طرف -هم مشتری و هم بانک- دارد؛ از جمله خدماتی مانند: افتتاح انواع حساب بانکی، دریافت چک‌های بین بانکی، دریافت یا وصول چک‌های بانکی، دریافت تسهیلات یا حتی آگاهی یافتن از شرایط لازم برای دریافت تسهیلات خاص و دریافت مشاوره برای سرمایه‌گذاری.

وابستگی‌روز افزون شهروندان به دستگاه‌های خدمات نوین بانکی، نیازهای جدیدی را ایجاد کرده که ابزارهای قبلی قادر به پاسخگویی به آن نبودند بنابراین، ایده‌ها به سمت ایجاد دستگاهی رفت که توانایی رفع حداکثر نیاز مطرح شده توسط شهروندان را دارا باشد از دستاوردهای جدید در بانکداری الکترونیک، دستگاه‌های  VTM محسوب می‌شوند. دستگاه‌های VTM همانند یک شعبه بانکی ایفای نقش می‌کند و شهروندان در هنگام استفاده از آن به صورت مستقیم با مسئول شعبه مجازی ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند. به دلیل ارتباط مستقیم با کاربر بانکی (مسئول شعبه بانک مجازی) این دستگاه نارسایی سایر دستگاه‌های بانکی را پوشش می‌دهد و طیف وسیعی از خدمات بانکی را در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان با این دستگاه ‌به شهروندان عرضه نمود و مسیر حرکت به سوی شهر الکترونیک و شعبه مجازی را هموارتر کرد.

این دستگاه می‌توانند به صورت شبانه‌روزی مورد استفاده قرارگیرند و محدودیت زمانی شعب بانکی را نخواهد‌ داشت همچنین استفاده از این دستگاه‌ ‌نیاز به انتظار در صف‌های طولانی بانک‌ها ‌ را ندارد و در نتیجه مقدار زیادی در زمان‌های شهروندان صرفه جویی خواهد شد؛ همچنین با کمک VTMهزینه‌های عملیاتی شعب برای ارائه خدمات به شهروندان به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

از جمله خدماتی که این دستگاه ارائه می‌کند عبارتند از: افتتاح حساب و صدور کارت نقدی، انتقال وجه بین سپرده‌ها و انتقال وجه بانکی، اعلام مفقودی و مسدودی کارت، صدور اینترنتی کارت هدیه، پرداخت اقساط تسهیلات، مسدود کردن اینترنت بانک و همراه بانک، انتقال وجه ساتنا، انتقال وجه پایا، صدور گواهی تمکن مالی، صورتحساب فارسی و لاتین و همچنین صدور ضمانت‌نامه بانکی.

علاوه بر سرویس‌های بالا، چهار سرویس جدید امکان وصول و پرفراژ چک عهده بانک، امکان صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری، ارائه صورتحساب با مهر خیس و ارائه خدمات به مشتریان VIP بانک  از جدیدترین سرویس‌هایی هستند که توسط شرکت توسن‌تکنو در هفته اخیر روی «وی‌تی‌ام»های بانک شهر رونمایی شد.

 

توسن تکنو اولین شرکت ایرانی است که دستگاه VTM را سه سال پیش در کیوسک‌های شهرنت بانک شهر پیاده‌سازی کرده است. این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشروی ارائه دهنده راهکارهای بانکی و پرداخت تا به حال بیشتر از 2000 دستگاه ATM و 150 دستگاه VTM  را در بانک‌های ایرانی نصب و راه اندازی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.