7 ربات دنیای پرداخت دیجیتال

ربات‌هایی که کار پرداخت‌ها را مدیریت می‌کنند.

به گزارش گروه تحقق و ترجمه عصر بانک؛مفهوم پرداخت‌های دیجیتال اغلب با مفهوم ربات‌های خودکار در یک ردیف قرار نمی‌گیرند. اما در چند مورد معدود، ربات‌هایی ساخته شده‌اند که پرداخت‌ها را مدیریت می‌کنند و کالا‌ها را به مشتریان می‌رسانند.

Pepper

شرکت هلدینگ SoftBank Robotic در تلاش است تا Pepper را در کارتخوان‌ها تعبیه کند.

 این شرکت از قبل قراردادهایی را در سال 2016 با مسترکارت و Pizza Hut بسته است که بتواند با همکاری آنها توانایی ربات‌ها برای ارسال سفارشات غذایی و دریافت پرداختی‌ها را آزمایش کند.

هرچند که ما اینجا با یک روبات سرو کار داریم، اما Pepper طوری طراحی شده است که از از انسان‌های اطراف خود شناختی داشته باشد و این کار را با استفاده از دوربین‌ها، میکروفون‌ها، سیستم‌های تشخیص صدا و ابزارهای تجزیه و تحلیل تعبیه شده در خود انجام دهد. این ابزارها تجربه‌ای ارگانیک را فراهم می‌کنند و پاسخگوی احساسات خواهند بود.

Amazon Prime Air

آمازون ادعا دارد که:”روزی خواهد آمد که دیدن وسیله‌های نقلیه‌ی Prime Air همچون دیدن کامیون‌های ارسال بسته‌های پستی در جاده‌ها عادی خواهند بود.”

پهپاد‌های بی نام آمازون می‌توانند بسته‌هایی تا وزن 5 پوند را بدون دخالت انسانی تا 30 دقیقه دورتر از محل پرواز خود حمل کنند. این شرکت در حال آزمایش این سیستم با استفاده از یک مشتری خصوصی در انگلستان است و سعی دارند که امنیت و کاربردپذیری بودن این سیستم را ارزیابی کنند.

Starship Technologies

شاید آمازون به نظر در حال تسخیر آسمان با پهپادهای توزیع کننده باشد اما شرکت Starship Technologies می‌خواهد جاده‌ها را از آن خود کند.

این شرکت می‌خواهد در یک بازه‌ی 12 ماهه سیستم روباتیک توزیع غذایی خود را در کانکورد کالیفرنیا آزمایش کند آنهم با دو جین از ربات‌های شش چرخ که ابعادی به اندازه‌ی یک محدوده‌ی 4 مایلی را اشغال می‌کنند.

چت‌باکس‌هایی برای مصرف کنندگان

همه‌ی ربات‌ها از شکل و شمایلی مشهود برخوردار نیستند. بعضی از این ربات‌ها کاملا مجازی هستند، همچون ربات‌هایی قدرت گرفته از هوش مصنوعی که آمریکن اکسپرس و دیگر شرکت‌ها آنها را بر پیام‌رسان فیس بوک بکار گرفته اند.

چت روبات Amex در سال 2016 در فستیوال بین المللی خلاقیت کن به نمایش گذاشته شد. این روبات از مزایای اعلان تراکنش‌ها و یادآوری برخوردار است. هر بار که پرداختی صورت می‌گیرد، این چت روبات پیامی به فرد ارسال می‌کند و او را از انجام تراکنش آگاه می‌سازد.

آیا روبات‌ها از انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند؟

بزرگترین بانک سنگاپور، DBS، از هوش مصنوعی گفتگو محور برای مدیریت کردن حساب مشتریان و پرداختی‌های آنان بهره می‌گیرد.

ساندپ لال، مدیر گروه بانکداری دیجیتال در DBS می‌گوید:”مشتریان ما گهگاه تصور می‌کنند که دارند با یک فرد حرف می‌زنند و نه با یک روبات آنقدر که تعامل روبات‌ها با افراد طبیعی هستند.”

فروشگاههای رباتیک

بعضی اوقات خود فروشگاه یک روبات است.

شاید Moby بهترین نمونه از این فروشگاهها باشد که یک سوپرمارکت خودران در شانگهای را با همین سیستم راه‌اندازی کرد.

این مغازه‌ که از طراحی آینده‌نگر برخوردار است و از انرژی خورشیدی قدرت می‌گیرد از یک سیستم خوشامدگویی هولوگرافیک برخوردار است و مشتریان را از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی آنها شناسایی می‌کند. مفهوم این سیستم برگرفته از موسسه‌ی Wheelys در سوئد و دانشگاه چینی Hefei است. هدف از بکارگیری ازین فروشگاه، ارائه‌ی خدمات به مناطقی است که توانایی مالی لازم برای برپاسازی فروشگاههای دائم را ندارند.

صداهای بدون جسم

طرفداران فیلم‌های Star Trek شاید خود را در شمایل کاراکترهای آن فیلم تصور کرده باشند؛ از جمله کاراکتر کاپیتان پیکارد که چایی را با گفتن کلمات “چایی، ارل گری، داغ” از طریق یک دستور گفتاری سفارش می‌داد و سریع آن را تحویل می‌گرفت. اما آیا آنها تصور می‌کردند که چنین تکنولوژی‌ای در آینده‌ی نزدیک به واقعیت بپیوندد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.