آیا پرداخت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوعیت پرداخت مالی در شبکه‌های اجتماعی خارجی را تأیید کرد.

عصر بانک؛به گزارش فارس، محمود واعظی در حاشیه افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در آستانه راه‌اندازی فاز 3 شبکه ملی اطلاعات در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه آیا پرداخت در شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است، تأکید کرد: تصمیم بر این بود که شبکه‌های اجتماعی داخلی به وجود بیایند که هرگونه تبلیغ، پرداخت و امتیاز را در شبکه‌های خارجی ممنوع کردیم و در مقابل، شبکه‌های داخلی اگر 3 میلیون عضو بگیرند، اجازه تبلیغ خواهند داشت، اگر 5 میلیون عضو بگیرند، اجازه پرداخت به آنها داده می‌شود و اگر بیش از آن عضو بگیرند، امتیازات دیگری به آنها داده خواهد شد تا شبکه‌های داخلی اقتصادی شوند.

 

وی تأکید کرد: از روز اول و چهار سال پیش این موارد را ممنوع کرده‌ایم.

 

*تعرفه‌های ارتباطی افزایش پیدا نمی‌کند

 

وزیر ارتباطات در واکنش به درخواست افزایش تعرفه ها، گفت: هیچ یک از تعرفه‌های ارتباطی افزایش پیدا نمی‌کند و برنامه کاهش تعرفه را نیز دستور کار داریم.

 

*فیلتر تماس صوتی تلگرام برداشته نمی‌شود

 

واعظی با تأکید بر اینکه فیلتر تماس صوتی تلگرام برداشته نمی‌شود، گفت: با وجود شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل به این خوبی اگر می‌خواهید آنها را ورشکست کنید، تماس صوتی تلگرام را باز کنید.

 

*تصمیم‌گیری درباره اینترنت نامحدود هفته آینده

وی درباره طرح وزارت ارتباطات برای عرضه اینترنت نامحدود به جای حجمی، گفت: در این باره ابهامی مطرح شد که با نامحدود شدن حجم تقاضا به قدری زیاد شود که نیازمند توسعه شبکه انتقال شود. بنابراین مقرر شد آقای جهرمی و سرائیان که اصل کاری ها هستند برنامه ریزی کنند و منتظریم هفته آینده برنامه ریزی را به ما بدهند و براساس آن برنامه ریزی تصمیم بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.