ایوا ؛ اولین اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر تعاملات اجتماعی در ایران

اپلیکیش پرداخت ایوا فقط بدنبال تراکنش نیست ، اساس کار در این بخش مبنی بر شادی آفرینی می باشد . این اپلیکیشن با استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی بدنبال رفع نیاز های اجتماعی انسانهاست تا از تنهایی در بیایند ، خرید کنند ، لذت ببرند و با دوستان خود گپ بزند.

عصر بانک؛ دوشنبه در محل شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد ،  در نشست خبری که با حضور رسانه های مختلف برگزار شد، مدیران شرکت خبرهای خوبی از رونمایی اولین اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر تعاملات اجتماعی در نمایشگاه الکامپ امسال دادند که در ادامه گزارش این نشست خبری را می خوانید.

 

پرداخت الکترونیک سداد اسم جدید خدمات نوین داده ورزی سداد

 

در ابتدای این نشست خبری، صادق مدیر عامل شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد با عرض خیر مقدم خدمت مهمانان ، هدف این نشست خبری را رونمایی از اپلیکیشن ایوای شرکت سداد دانست و  گفت شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد ازین به بعد با نام پرداخت الکترونیک سداد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گفته مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد ، این شرکت از دو سال پیش در حوزه پرداخت الکترونیک به طور مستقل  از شرکت سداد کار خود را آغاز کرده و تمرکز اصلی آن طی سالیان گذشته و از ابتدای تاسیس و از زمانی که دستگاههای POS در بانک ها وجود داشتند تمرکز بر روی دستگاه های POS و در سال های اخیر بنا بر تغییر ذائقه بازار به سمت درگاه های غیر حضوری از جمله IPG  و MPG  سوق پیدا کرده است که خوشبختانه از نظر سهم مبلغی تراکنش ها در بازار پرداخت ، رتبه سوم را  شرکت کسب نموده است و در حوزه IPG  ، دومین شرکت از لحاظ سهم مبلغی در بازار با بیش از 20 درصد سهم فعال می باشد.

 

مهندس صادق ادامه داد با رونمایی از اپلیکیشن پرداخت الکترونیک ایوا که امروز نگاه جدیدی به صنعت پرداخت و صنعت پرداخت الکترونیک دارد، امید است  ایوا  سهم به سزایی را بین مردم و استفاده کنندگان از ابزارهای پرداخت الکترونیک داشته باشد و با توجه به نوآوری هایی که در این اپلیکیشن وجود دارد  فصل جدیدی در صنعت پرداخت و همینطور فعالیت های شرکت سداد ایجاد شود .به گفته صادق در هفته جاری این اپلیکیشن در نمایشگاه الکامپ رونمایی خواهد شد و نسخه اولیه آن برای کلیه علاقه مندان به استفاده از اپلیکیشن موبایلی پرداخت ارائه می شود.

 

مدیر عامل  پرداخت الکترونیک سداد اظهار امیدواری کرد  با رونمایی از این اپلیکیشن، شرکت سهم قابل توجهی در حوزه پرداخت الکترونیک موبایلی را نیز به خود اختصاص دهد.

اپلیکیشن ایوا ؛ مزیتی فراتر از پرداخت

در ادامه  داودیان معاون توسعه کسب و کار درباره ایوا گفت : در زمینه  پرداخت با درگاه اینترنتی ،شرکت سداد جایگاه فوق العاده ای از نظر مبلغ  و تعداد تراکنش دارا میباشد که در بحث پوز هم اینگونه است.

به گفته داودیان رویکرد شرکت متمرکز بر امنیت در پرداخت بوده است و به همین جهت شرکت سداد تلاش کرده سرویس سطح بالایی را در رفع مغایرت ها داشته باشد و از پرداخت امن بهره بگیرید تا پذیرندگان و دارندگان کارت دچار اخلال در کار نشوند.

وی با تاکید بر اینکه از قبل پیش پیش بینی شده است که  روش USSD به دلیل مشکلاتی که دارد به زودی زود جمع آوری می شود، اساساً شرکت سداد وارد حوزه ussd  نشده است و به همین خاطر ما برآن بودیم که بعد از POS  و IPG  از طریق پرداخت موبایلی ، پرداخت امن را انجام دهیم . جهت گیری ما به پرداخت موبایلی با توجه به دغدغه های اجتماعی بوده و خواست ما برآن بود که دارندگان کارتی که از اپلیکیشن ایوا استفاده می کنند مزیتی فراتر از پرداخت ببرند.

 

اولین و تنها اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر شبکه های اجتماعی در ایران

معاون توسعه کسب و کار شرکت  ادامه داد، در شرکت سداد همواره توجه ما برآن بوده که یک رقیب معمولی نباشیم و به دنبال کسب و کارهای معمولی نبوده ایم .در POS  و IPG  به دنبال کسب و کارهای B2B هستیم و تلاس می کنیم این نیاز ها را برآورده کنیم .در پرداخت موبایلی هم با توجه به نیاز مشتریان و آحاد مردم با تمرکز روی بخش های جوانتر که بیشتر در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند،بوده ایم.به همین جهت اپلیکیشن ایوا ،اولین و تنها اپلیکیشن پرداخت مبتنی بر تعاملات اجتماعی در ایران  و به ادعایی در دنیا خواهد بود و امیدواریم نیاز دارندگان کارت به عنوان خریداران بالقوه در شبکه های اجتماعی با این اپلیکیشن برآورده شود.

وی گفت اپلیکیش پرداخت ایوا فقط بدنبال تراکنش نیست ، اساس کار ما در این بخش مبنی بر شادی آفرینی می باشد . این اپلیکیشن با استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی بدنبال رفع نیاز های اجتماعی انسانهاست تا از تنهایی در بیایند ، خرید کنند و لذت ببرند و با دوستان خود گپ بزند.
بنابراین اپلیکیشن ایوا بدلیل وجود گپ ، نسخه مدرنی از رفع نیازهای اجتماعی انسان هاست و لذت خرید را برای آنها فراهم میکند.

داودیان درباره شبکه های اجتماعی که ایوا پشتیبانی می کند گفت : این اپلیکشین شبکه اجتماعی خاص خودش را دارد زیرا اساس کار امنیت است و در کنار این امنیت، فراتر از کسب و کار سعی کردیم آنچه مربوط به تجربه خرید مشتریان می شود را در ایوا ببینیم ، تا علاوه بر لذت خرید، با دوستان خود گپ بزند و شاد شود.

ایوا ؛ اپلیکیشنی متفاوت  در بازار

بعد از داودیان ، مهندس بزرگچمی ، معاون فناوری اطلاعات درباره ایوا توضیحاتی داد. به گفته بزرگچمی ایده ای که در شرکت سداد روی اپلیکیشن ایوا پیاده شده ،کاملاً متفاوت با اپلیکیشن های موجود در بازار است . به گفته وی باور بر این است که استفاده از این اپلیکیشن  جذاب خواهد بود و سعی شده در بخش پرداخت، تمام استاندارد های بانک مرکزی و شاپرک از نظر امنیت و سرعت مدنظر قرار بگیرد . همچنین  برای ایجاد جذابیت بیشتر بدلیل وجود شبکه اجتماعی در ایوا ، موضوع عملکرد و استفاده گروهی و سرعت اپلیکیشن نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد ، به دلیل وجود شبکه های اجتماعی و امکان تشکیل گروه ها در محیط اپلیکیشن ، گپ و گفت  و موارد سرگرم کننده دیگر از جمله Gamification و موارد شبیه  به این،  اپلیکیشن ایوا سرگرم کننده ترین و هیجان انگیزترین اپلیکیشن پرداخت خواهد بود.

 

ذات شبکه های اجتماعی اپلیکیشن ایجاد فراگیری خواهد کرد

بعد از بزرگچمی، نوبت مهندس سامان، مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بود تا درباره ایوا صحبت کند، وی درباره ایوا گفت: با توجه به مواردی که از قبل گفته شد، برنامه اصلی این اپلیکیشن معطوف به متفاوت شدن آن است و قصد داریم مخاطب با اپلیکیشن ایوا ارتباط برقرار کند .

در حوزه شبکه های اجتماعی همانطور که گفته شد این امکان در ایوا وجود دارد که استفاده کننده ، گروه تشکیل دهد ، با دیگران تعامل داشته و برای افراد متن ارسال و دریافت کند و ازین ساختار گروهی در حوزه پرداخت نیز بهره ببرید .برای مثال کاربر میتواند برای دیگران خرید کند ، هدیه بدهد و به دیگران کمک کند.

در ایوا فضای بازی نیز وجود دارد و این بازی ها در فرآیند اپلیکیشن معنی دار هستند یعنی اگر کاربر تراکنش انجام دهد و امتیازی دریافت کند، این امتیاز در بازی قابل استفاده است و میتواند در مراحل بازی از آن استفاده کند و بالعکس اگر در بازی امتیازاتی کسب کند آن امتیازات هم قابل استفاده در بخش های دیگر اپلیکیشن می باشد. مثل اپلیکشن هایی که شما امتیاز تراکنش خود را تبدیل به شارژ میکنید .

برنامه کلی اپلیکیشن، ایجاد فضایی مبتنی بر بازی ، بازی گونه سازی عناصر اصلی اپلیکیشن  و منو های محرک می باشد و در آینده نیز ایوا رویکرد سرگرم کننده تری خواهد داشت .

 

سامان در جواب به این سوال که جهت فرگیر کردن اپلیکیشن و استفاده بیشتر کاربران چه پیش بینی هایی شده است ، گفت:  ذات اپلیکیشن ایجاد فراگیری خواهد کرد. موضوع تعاملات اجتماعی که در اپلیکیشن وجود دارد،  نمود این است که اپلیکیشن مبتنی بر افراد و گروهها و تعداد زیاد کاربران است و به تنهایی جذابیتی ندارد.ضمن اینکه ما کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی مفصلی را ترتیب داده ایم که در سراسر کشور به زودی شاهد آن خواهیم بود.

داودیان نیز در ادامه سخنان آقای سامان گفت: ما به دنبال پر کردن جای خالی در صنعت پرداخت هستیم ،انسان به دنبال سادگی ،سرگرمی و اجتماعی بودن است و ما احساس کردیم که در پرداخت موبایلی جای این موارد خالی است و ما با ایوا این فضا را مهیا کردیم .

 

هدف اصلی اپلیکیشن پیام رسانی نیست 

در ادامه مهندس صادق و مهندس داودیان در جواب سوالی درباره امنیت این اپلیکیشن و نحوه کارکرد آن گفتند: ایوا اپلیکشن پیام رسان نیست، اما امکان تعامل اجتماعی برای تسهیل تجربه خرید و پرداخت در آن وجود دارد. در طراحی اپلیکیشن تمام معیارهای امنیتی رعایت شده و احراز هویت افراد از طریق شماره موبایل انجام می شود.قطعا تمامی ارتباطاتی که داخل اپلیکیشن وجود دارد به طرق امن ذخیره سازی  میشود و قابلیت بازیابی اطلاعات نیز وجود دارد و  فیلترینگ ها بر اساس شئونات موجود مد نظر قرار گرفته شده و همانطور که گفته شد هدف اصلی اپلیکیشن پیام رسانی نیست و قابلیت پیام رسانی هم بعنوان یکی از قابلیت ها در ایوا وجود دارد تا برای تسهیل  سایر خدمان اپلیکیشن  و تجربه خرید بهتر و لذت بخش تر استفاده شود.

با ایوا مردم ردپای کمک و کار خیر خود را لمس می کنند

سامان، همچنین در مورد پیش بینی مسئولیت های اجتماعی شرکت در اپلیکیشن ایوا گفت:در این اپلیکیشن، ما بخش هایی مربوط به خیریه  را پیش بینی کردیم ، اما رویه کمک به موسسات خیریه در اپلیکیشن ایوا متفاوت با سایر اپلیکیشن ها است .در این اپلیکیشن نمیتوان  مبلغ  خاصی را به نام خیریه واگذار کرد، بلکه  مبلغ خیریه، با جزییات به موسسه مورد نظر بابت فعل مورد نظر داده میشود .برای مثال خرید شیر خشک برای شیرخارگاه که بصورت یک آیتم روی اپلیکیشن قرار میگیرد  و هر کابر میتواند مبلغ مورد نظر را در این مورد تقبل کرده تا کل مبلغ برای این مورد کامل شود و به تمام کمک کنندگان اعلام میشود که این پروژه انجام شده و به پایان رسیده است و با این وجود مردم ردپای کمک خود را لمس میکنند.

نوع نگاه ما به موضوع خیریه در این اپلیکیشن بسیار هدف مند بوده است و ما از تمام موسسات معتبر خیریه دعوت میکنیم به ما بپیوندند و درخواست خود را در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند .

وی در ادامه گفت ، در نسخه های آپدیت ایوا، خدمات پرداخت و همچنین امکانات سرگرمی و فعالیت های اجتماعی گسترش می یابد و درصورتیکه الزامات قانونی و مقدمات  خدمات  NFC  توسط بانک مرکزی فراهم شود قطعا در داخل اپلیکیشن ایوا هم قابل ارائه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.