اقتصادنوین دومین بانک اسلامی جهان

در گزارش نوامبر 2016 مجله "بنکر" (The Banker) از برترین مؤسسات مالی و اعتباری اسلامی جهان، بانک "اقتصادنوین" در میان بیست بانک برتر مبتنی بر شریعت اسلامی، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در فهرست 20 بانک برتر اسلامی مجله بنکر، بانک‌هایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که از معاملات و عقود مبتنی بر شریعت اسلامی پیروی می‌کنند که بر اساس رتبه‌بندی این مجله معتبر، بانک اقتصادنوین پس از بانک قطر در رتبه دوم بزرگترین بانک‌های اسلامی جهان که بیشترین رشد در دارایی‌ها را داشته‌اند قرار گرفته و بانک‌هایی از کویت و اندونزی رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کرده‌اند.

 

این دهمین سال متوالی است که مجله بنکر فهرست برترین مؤسسات مالی اسلامی جهان را منتشر می‌کند. به نوشته مجله بنکر رشد بانک‌های اسلامی طی ده سال گذشته رشد بسیار سریعی بوده ‌است به گونه‌ای که در طول این مدت صنعت بانکداری اسلامی از یک صنعت در مقیاس کوچک به یک سیستم مالی در سطح جهانی تبدیل شده و اکنون سیستم مالی بانکداری اسلامی هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش در سال 2006 کل سهم سرمایه‌های مالی تحت قوانین شریعت اسلامی 386 میلیارد دلار بوده است در حالی که این عدد با رشد متوسط سالیانه حدود 13 درصد به یکهزار و 440 میلیارد دلار در سال جاری رسیده‌است. این گزارش می افزاید: این رشد نه تنها نشان دهنده انقباض بازار مؤسسات مالی و اعتباری سنتی غیراسلامی است، بلکه نشان دهنده افزایش پذیرش عقود اسلامی و سیستم مالی تحت حاکمیت شریعت اسلام از سوی مشتریان، مؤسسات مالی و اعتباری، سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران در طول این ده سال است.

در جدول 20 بازیگر اصلی رشد سرمایه‌های بانکداری اسلامی طی ده سال گذشته ، 10 مؤسسه برتر از کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس و یا ایران هستند. در حالیکه از منطقه شرق آسیا تنها 3 کشور در این فهرست حضور دارند.

بانک اقتصادنوین طی سال‌های فعالیت خود افتخارات ارزشمند و ارزنده‌ای برای نظام بانکی کشور به ارمغان آورده است که در آخرین مورد این بانک موفق شد برای چهارمین دوره متوالی به عضویت هیات مدیره انجمن بانکداران آسیایی (Asian Bankers Association) درآید ضمن اینکه علی اصغر سفری مدیرعامل بانک اقتصادنوین نیز در این دوره به عنوان نایب رئیس هیات مدیره این انجمن انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.