استقبال مدیرعامل بانک تجارت از محصول پرداخت الکترونیکی در تاکسی ها

11 تا 13 آبان ماه دومین نمایشگاه تراکنش ایران برگزارشد. نمایشگاهی که با حضور ایران کیش و رونمایی از چند محصول جدید این شرکت همراه بود

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی ایران کیش، یکی از این محصولات شرکت کارت اعتباری ایران کیش که مورد توجه خیلی ها قرار گرفت ، محصولی برای پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها ست که بر روی تاکسیمترها نصب می شود.

 

محمد ابراهیم مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت در گفتگوی با ما به این محصول نیز اشاره داردوآن را یکی از بهترین محصولات جدیدشرکت psp دراین نمایشگاه می داند

*آقای مقدم در دومین نمایشگاه تراکنش ، شرکت های psp    نیز شرکت کردند در این میان ، برخی از این شرکت ها ، محصولات جدیدی ارائه دادند ، نظرتان درباره این محصولات چیست؟ و چه قدر ممکن است بانکی مثل شما برروی این محصولات سرمایه گذاری کند ؟

 

شرکت های psp  به تدریج از کار صرف برروی کارت های بانکی  به سمت فعالیت هایی که فراتر از این موضوع باشد پیش می روند و این موضوع قابل تحسین است .

 

*کدام  یک از محصولات شرکت های psp  مورد توجه تان قرار گرفت ؟

 

یکی از این محصولات ساخت داشبوردها و ارتباط آن برای پرداخت با تاکسی ها بود . در این دستگاه ها  که به نوعی با تاکسیمترها در ارتباط است ، بنا به مسافتی که طی می شود پول به صورت الکترونیکی پرداخت و حتی رسید هم داده  می شود . این محصول ، محصول بسیار خوبی بود . من حتی خدمت مسئولین این شرکت psp  گفتم که عملیاتی شده و نسخه نهایی آن را بیاورند . البته این محصول به نظرم نیاز دارد تا کمی تصحیح هم بشود . به این شکل که توجه راننده را در هنگام رانندگی به خود جلب نکند تا خدای نکرده تصادفی رخ ندهد.  به نظرم کمی اگر دستگاه کوچک تر باشد یا جایش تغییر کند که  احتمال حواس پرتی راننده را هم کاهش  دهد خیلی خوب است. اما اصل قضیه این است که با این دستگاه به راحتی پرداخت های بدون پول انجام شود و مسافر رسید پرداخت را هم در صورت لزوم در یافت کند. این دستگاه طوری است که بتوانند با کارت یا موبایل هزینه رانندگی را پرداخت کنند  آن هم بدون اینکه رمز مسافر دیده شود یعنی خود مسافرهم می تواند رمز خود را وارد کند . این دستگاه می تواند بسیاری امکانات را در خود بگنجاند .

 

*یعنی در میان همه محصولات جدیدی که در psp ها مشاهده کردید ، مشخصا این محصول که مرتبط با تاکسی ها بوده را بیشتر پسندیدید؟

 

تا آنجایی که من دیدم ! این محصول محصول بسیار خوبی بود . اما به طور کلی psp ها همواره به سمت پرداخت های سریعتر و آنی تر حرکت می کنند. یکی از اینها پرداخت هایی است که با موبایل انجام می شود . یعنی مانند کارت ها ،  می توان برروی موبایل خریدها صورت بگیرد به طوریکه اگر لوگوی آن شرکت را بزنید فاکتور خریدهای شما را می دهد و با همان موبایل هم می توانید نقل و انتقالات را انجام دهید.

 

*بانک تجارت در حوزه این محصول جدید(برای تاکسیها)و محصولات جدید psp ها چه انجام خواهد داد ؟

 

ما چند موضوع را در این رابطه بررسی می کنیم، نخست اینکه طرح ، طرح جدیدی باشد ، دیگری آنکه امنیت آن محصول را بسنجیم و نکته بعدی آنکه ما خریدار آن محصول را هم در نظر بگیریم . برای اینگونه موارد نیاز به فرهنگسازی نیز داریم . مثلا برای ایجاد فرهنگ پرداخت الکترونیکی بانک ها هزینه های زیادی کردند. در حال حاضرهم دیدیم که این فرهنگ ایجاد شده  است. البته دراین بین به تقاضاهای مشتریان نیز توجه می کنیم  و هر چه که برایش تقاضا وجود دارد را سعی می کنیم تا با محصولات جدید تامین کنیم . به عنوان مثال مشتریان ما وقتی مراجعه می کنند خودشان به ما تقاضاهایشان را می گویند . اینکه در حال حاضر چه وجود دارد و آن ها چه می خواهند را بررسی می کنیم .

 

خوشبختانه در حاضر تمام وسایل پرداخت های الکترونیکی در ایران بسیار خوب است . در بسیاری از کشورهای دنیا پرداخت های بین بانکی و به این گستردگی که در کشور ما هست، وجود ندارد . اینکه شما از هر بانکی به بانک دیگر پرداخت می کنید چیزی است که در همه بانک های ایران داریم اما در بانک های بسیاری از کشورها این ارتباط نیست . در کشورمان علاوه برارتباطی که psp  ها و موبایل ها ایجاد کردند ، سیستم شتابی که از طریق بانک مرکزی انجام می شودهم وجوددارد ،به طور کلی  پرداخت های داخل کشورما رشد بسیار خوبی کرده است.

 

*اگر شما بخواهید مقایسه ای بین دومین نمایشگاه تراکنش با سال اول برگزاری آن برایمان داشته باشید چه خواهید گفت و تا چه میزان آن را متفاوت می دانید . دومین نمایشگاه تراکنش از دید شما چه ویژگی هایی داشت؟

 

استقبال از این نمایشگاه دوره بیشتر ازدوره قبل بوده است. نظم و ترتیبی که این نمایشگاه داشت بسیارخوب بود، شرکت کننده ها هم  استقبال قابل قبولی از آن داشتند و برخی از نرم افزارها و سخت افزارهای جدیدی که ارائه شد بسیار کاربردی هستند.

 

*حضور شرکت های خارجی را چه طور دیدید؟

 

شرکت های خارجی هم خوب بودند البته چیزهای جدیدی را به نمایش نگذاشتند و همان دستگاه های پرداختی که ما هم درکشور داریم را آنها هم داشتند . اما برخی مواردی که در سمینارها به آن اشاره کردند چیزهای نویی بود. شاید دلیل اینکه دستگاه ها و یا نرم افزارهای نوین کشورخود را به نمایشگاه نیاوردند  این بود که آوردن آن نرم افزار، نیاز به یک دموی کامل و بررسی دارد . از آنها نیز انتظار نمی رفت که حتما، چنین نرم افزارهایی را به نمایشگاه بیاورند اما در سمینارهایشان به نکات تازه ای اشاره کردند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.