محصولات جدید ایران کیش مردم ومتخصصین را به سمت خود کشاند

حضور و حمایت ایران کیش از دومین نمایشگاه تراکنش ایران بهانه خوبی بود برای گفتگوی ما با محمد لریانفرد مشاور عالی مدیر عامل این شرکت.تا ازاو درباره دستاوردهای حضور ایران کیش در این نمایشگاه و همین طور کیفیت و کیمیت دومین نمایشگاه ITE (تراکنش ) بپرسیم .و البته اینکه تا چه حد این نمایشگاه می تواند هرساله به سمت بهبود خود گام بردارد .

عصر بانک؛آقای لریانفرد، احساس می شود که متخصصین نسبت به نمایشگاه تراکنش یک نگاه خاصی دارند،هم حضور مسئولین و مقامات کشور، بیانگر چنین مسئله ای است و هم حضور مدیران عامل شرکت هاو بانک ها . چرا چنین نگاه جدی نسبت به این نمایشگاه وجود دارد؟و دلیل حضور و حمایت ایران کیش از این نمایشگاه چیست  ؟

 

این دومین سالی است که نمایشگاه و همایش تراکنش برگزارمی شود و تقریبا جای خود را در بین  نمایشگاه ها و همایش های مربوط به پرداخت الکترونیک باز کرده است . امسال هم نمایشگاه خیلی خوبی داشتیم و مقامات کشوری و مقامات اقتصاد و دارایی ، نمایندگان مجلس و مدیران عامل بانک ها در آن حضور داشتند . افرادی که در حوزه پرداخت الکترونیک تخصص دارند، بانکی ها، شرکت های PSP  هم محصولات جدید خودشان را دراین نمایشگاه نشان داند و می توانستند  در جریان محصولات سایرشرکت ها  قرار بگیرند . علاوه بر این چند شرکت خارجی هم در این نمایشگاه حضور داشتند و فرصت خوبی را برای تعاملات هر چه بیشتر ایجاد کردند. شرکت ایران کیش نیز مانند سال گذشته ، خیلی پر قدرت در این نمایشگاه حاضر شد و طبیعتا در این نمایشگاه چون ما محصولات جدیدی را ارائه دادیم ، استقبال خیلی بهتر و تخصصی تری از غرفه شرکت ایران کیش به عمل آمد . از سوی دیگر شاهد این بودیم که در آخرین روز از این همایش سمینار کارت و پرداخت این نمایشگاه با دبیری و سخنرانی آقای فرامرزی ، مدیر عامل شرکت ایران کیش به همراه پنل تخصصی خیلی خوبی ارائه شد که با استقبال روبه رو بود .

 

فکر می کنم این نمایشگاه ها تاثیر بسیار خوبی بر پیشرفت اطلاعات همکاران  و اطلاعات افرادی که برای نمایشگاه می آیند دارد. پاسخگویی در همه غرفه های این نمایشگاه نیز دقیق و با صبر و حوصله بود . در همین راستا  شرکت ایران کیش هم نیروهای تخصصی خود را در بخش های توسعه بازار، بازاریابی، آی تی به غرفه آورده بود. علاوه بر آن معاونین شرکت نیز در این نمایشگاه بودند.

 

این نمایشگاه با نمایشگاه های مشابه خارجی چه تفاوت هایی داشت ؟

 

من فکر می کنم به جای اینکه این همه هزینه کنیم و برای نمایشگاه ها به کشورهای اطراف برویم ،از چنین فرصت های داخلی باید استفاده کرد .  نمایشگاه تراکنش نشان داد که خودمان قادر هستیم در حد آن کشورهایی که با هزینه های خیلی بالایی اینگونه نمایشگاه ها را برگزار می کنندمشابه آن را درکشور داشته باشیم. خود من بارها به نمایشگاه هایی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می شود رفتم .ولی به نظر این نمایشگاه خیلی سرتر از آن هاست و پاسخگویی ها هم خیلی بهتر است.

 

*اشاره به این داشتید که در نمایشگاه امسال شرکت های خارجی هم حضور داشتند . آیا این موضوعی است که این نمایشگاه را با دوره قبل متفاوت کرده است ؟

 

دراولین دوره نمایشگاه، کمتر شرکت های خارجی حضور داشتند، اما امسال این حضور چشمگیرتر بوده است، امسال شرکت ایران کیش هم با شرکت اتک در این نمایشگاه به طور مشترک حضور یافت شرکتی که محصول جدید  AMP  را ارائه  داد. این شرکت شرکتی است که دفتر آن در کانادا و دوبی فعالیت می کند.

 

چند شرکت خارجی دیگر نیز که دراین نمایشگاه حضور داشتند  در مجموع حضور آنها نیز مثبت و خوب بوده است .

 

*به نظرتان یک نمایشگاه 3 روزه آیا می تواند فرصت تعامل بین شرکت های داخلی و خارجی را فراهم کند ؟ و یا اینکه باید برای برقراری این تعاملات راهکارهای دیگری در دستورکار قرار گیرد ؟

 

نمایشگاه های خارج از کشور هم در حد همین چند روزاست نمایشگاه هایی که مثلا در آلمان یا فرانسه برگزارمی شود تفاوت های خیلی خاصی با نمایشگاه اینجا ندارد و همان دستاوردهارا می توان در نمایشگاهی مثل تراکنش نیز به دست آورد . همه آن هایی که چه بازدید کننده بودند و چه پاسخ دهنده تا به اینجا ازاین نمایشگاه راضی بودند . به نظرم می رسد حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه حداقل بعد از بحث پسابرجام بسیار خوب است . به هر حال قبل از برجام مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه اکنون و پس از برجام با رفع تحریم ها این مشکلات در حال برطرف شدن است و نوید این را می دهد که ارتباطات ما در بخش بانک و پرداخت الکترونیک و بخشی که در ارتباط با پول و پرداخت الکترونیک است را آسانتر کند .

 

*پیشنهادی که برای بهتر برگزارشدن این نمایشگاه بخواهید مطرح کنید و یا انتقادی که به برگزاری این نمایشگاه دارید چیست ؟

 

بزرگترین مسئله ای که به نظرم می رسد ،مسئله اطلاع رسانی است . فکر می کنم  این اطلاع رسانی به بدنه بانک ها ، بدنه شرکت ها و بدنه دانشگاه هایی که مرتبط با این نمایشگاه  هستند کم بوده است . . بهتر بود تا دانشجویان فنی یا کامپیوتر را در این نمایشگاه می دیدیم اگر اطلاع رسانی گسترده تری به دانشگاه های مرتبط و شرکت ها و بانک ها می شد استقبال ها از این هم بیشتر می شد .

 

*فکر می کنید مردم چه قدر به چنین نمایشگاهی با چنین مضمون و محتوایی توجه دارند و این نمایشگاه  تا چه اندازه می تواند مخاطبان عام را به سمت خود جذب کند . به نظرتان باید این نمایشگاه به صورت مستقل برگزار شود ؟

 

از اسم این نمایشگاه مشخص است که نمایشگاه ، نمایشگاه تخصصی است و مسلما برای مردم عادی چندان کاربرد ندارد به هر حال در اینجا نرم افزار و سخت افزار و دستگاه های پوز و دستگاه های مرتبط با حوزه پرداخت ارائه می شود . بنابراین نباید خیلی هم از مردم انتظار داشت تا مثل نمایشگاه کتاب به آن اقبال نشان دهند . طبیعی است که این نمایشگاه چون نمایشگاه تخصصی است بیشتر برای متخصصین و دانشجویان کامپیوتر و شرکت های مرتبط با پرداخت و بانک ها مناسب هستند تا اطلاعات و محصولات جدید را ببینند و در آینده از آن استفاده کنند .

 

*در صحبت هایتان به محصولات جدید ایران کیش هم اشاره کردید ، فکر می کنید ارائه محصولات جدید در این نمایشگاه ، در آینده شرکت چه تاثیری می گذارد؟

 

همینکه مردم غرفه ایران کیش را می بینند و با محصولات جدید آشنا می شوند یک نکته مثبت است . از طرفی شرکت ایران کیش در یکی دو سال گذشته محصولات جدید و زیادی ارائه کرده است و حوزه "آی تی" ما در این زمینه بسیار فعال بوده است در این نمایشگاه هم چندین محصول جدید ارائه شده است و این ارتباط با شرکت های رقیب خود می تواند یک نکته مثبت دیگر باشد اینکه ببینیم شرکت های دیگر چه می کنند و در چه زمینه هایی بیشتر حرکت می کنند و یا آنکه تقاضا و خواسته های متخصصین در این حوزه چیست ؟ مواردی است که می توان در این نمایشگاه از آن ها مطلع شد و در راستای  آن گام برداشت. بنابراین حضور در این نمایشگاه ها می تواند باعث افزایش کارایی شرکت و همینطور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین با ایران کیش و محصولات آن شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.