تولید مستر و ویزا کارت در ایران شدنی است؟

تولید کننده های ایرانی از مواد مرغوب استفاده می کنند و ماشین آلات این شرکت ها دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا هستند و این فضا وجود دارد که کارت هایی چون مستر کارت یا ویزا در داخل کشور تولید شود.

عصر بانک؛گلچین رسانه هوشمند یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید انواع کارتهای بانکی و کارتهای هوشمند است. در نمایشگاه تراکنش فرصتی شد تا با مدیر عامل این شرکت گفتگو کنیم .

 

مهندس سقایی مدیر عامل مجموعه درخصوص فعالیت های این شرکت به عصربانک گفت: مجموعه ما قدمتی بالای 55 سال دارد که ابتدا در حوزه رسانه های چاپ فعال بود و بیشتر به شکل چاپخانه بوده است. اما از سالهای 84- 85 ما به بخش کارت های هوشمند ورود کردیم و شروع به سرمایه گذاری در این حوزه نمودیم.

وی افزود: در سال 91 چاپ های معمولی را در کل تعطیل و نام تجاری شرکت را تغییر دادیم و عنوان چاپ گلچین عصر به نام گلچین رسانه هوشمند تغییر یافت و به تبع آن امروزه بیشتر در حوزه های هوشمند سازی و کارت های هوشمند فعالیت می کنیم.

سقایی با اشاره به فعالیت های جدید شرکت، تاکید کرد: مجموعه جدید ما از سال گذشته احداث شد که بالغ بر 2هزار متر ظرفیت با استاندارهای PCI دارد و کاملا منطبق برقواعد ENV است و استاندارد های ISO 14298 کاملا در آن ها رعایت شده  است.

وی در ادامه یادآور شد: تولید لایه های هوشمند، طراحی و تولید آنتن نیز توسط این شرکت انجام می شود که البته می توان اذعان داشت این شرکت جزو معدود شرکت های است که طراحی آنتن انجام می دهد و این موارد از فعالیت های دیگر گلچین رسانه هوشمند است.

مدیر عامل شرکت در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر بانک ها امکان استفاده از کارت های هوشمند را دارند، توضیح داد: ما محکوم به این هستیم که به سمت کارتهای هوشمند برویم، البته بخش عمده فروش ما کارتهای مغناطیسی است ، اما بانک هایی مثل بانک شهر و بانک سامان در بحث پروژه های NFC از ما کارت های هوشمند درخواست می کنند.

این کارشناس کارت بانکی خاطر نشان کرد: ما امکان تولید کارت های مختلف ،کارتهای هوشمند تماسی ، کارتهای هوشمند غیر تماسی ، کارتهای رادیویی فرکانس بالا، کارتهای Dual Interface و کارتهای ترکیبی را داریم و مجبورهستیم به سمت کارتهای هوشمند حرکت کنیم بخصوص وقتی EMV وارد شود مجبور هستیم در حوزه Chip and Pin ورود فعال شویم.

وی در جواب این سوال که اگر مشکل ورود مستر کارت و ویزا به کشور حل شود آیا این امکان وجود دارد که برای تولید این کارت ها در ایران به شما سفارش داده شود، گفت: برای انجام این کار شرکت ها می بایستی الزاماتی داشته باشند و در حال حاضر ما این الزامات را رعایت کرده و در مرحله ممیزی شدن هستیم و وقتی این اتفاق بیافتد ما امیدواریم که بتوانیم این کارت ها را در داخل کشور تولید کنیم.

مهندس سقایی به بحث رقابتی و صادرات در تولید کارت ها پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر ما فضایی داریم که می توانیم حتی این کارت ها را به کشور های دیگر صادر کنیم چرا که اغلب تولید کننده های ایرانی با کیفیت مطلوبی این کارت ها را تولید می کنند به گونه ای که کیفیت آن ها به مراتب برتر از نمونه های چینی موجود در بازار دنیا است.

وی ادامه داد: تولید کننده های ما از مواد مرغوب استفاده می کنند و ماشین آلات این شرکت ها دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا هستند و این فضا وجود دارد که کارت هایی چون مستر کارت یا ویزا در داخل کشور تولید شود.

این تولید کننده پیرامون برنامه های آینده شرکت در حوزه صادرات یادآور شد: ما تاکنون به کشور هایی چون عراق و آذربایجان کارت صادر کرده ایم و در آینده قصد داریم بحث صادرات را گسترش دهیم چرا که کشور ما  فضای رقابتی خوبی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ بعد مسافت دارد و ما نسبت به کشورهای رقیب مانند چین به راحتی و سریعتر می توانیم محصولاتمان را به دست کشورهای همسایه برسانیم.

وی در خاتمه راجع به پشتیبانی از کارت های تولید شده در بحث صادرات، عنوان کرد : ما فقط تولید کارت یعنی بخش فیزیکی کار را برعهده داریم، پشتیبانی بخش فنی و شخصی سازی کارت ها با خود کشور های وارد کننده است با این وجود ما این کارت ها را گارانتی می کنیم و اگر کارت های ما به مشکل برخورد کنند ، این کارت ها را برای مشتری تعویض می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.