محصولات جدید شرکت GSS در نمایشگاه تراکنش

کلیه خدماتی که یک مشتری در شعبه دریافت می کند را می توان با VTM به صورت مجازی به مشتری ارائه داد و به هدفی که امروزه بانک ها به سمت آن می روند یعنی تاسیس شعبه های مجازی، دست یافت.

عصر بانک؛شرکت GSS به عنوان یکی از شرکتهای فعال در صنعت بانکداری و پرداخت در نمایشگاه تراکنش امسال حضوری فعال داشت به همین دلیل با مدیران این شرکت ، گفتگویی کردیم تا درباره آخرین محصولات و خدمات آنها مطلغ شویم.

دستگاه های VTM 

خانم کریمی سرپرست فروش محصولات بانکی شرکت GSS در خصوص ویژگی های دستگاه  VTM  به عصربانک گفت: ما از دستگاه VTM به تازگی رو نمایی کردیم. دستگاه VTM نسل جدید سوپربانک است و مهمترین ویژگی این محصول این است که کلیه خدماتی که یک مشتری در شعبه دریافت می کند را می توان با این دستگاه به صورت مجازی ارائه داد و به هدفی که امروزه بانک ها به سمت آن می روند یعنی تاسیس شعبه های مجازی، دست یافت.

وی با اشاره به مهمترین قابلیت این دستگاه، یادآور شد: مهمترین خدمت این دستگاه افتتاح حساب بانکی است؛ با توجه به اینکه با این دستگاه امکان تماس ویدویی وجود دارد، وقتی کاربر قصد استفاده از دستگاه را دارد ارتباط ویدئویی با اپراتوری که در مرکز پاسخگوست برقرار می شود. ابتدا احراز هویت انجام میگردد  یعنی اثر انگشت و امضای دیجیتال توسط دستگاه از فرد گرفته می شود سپس فرم هایی که در شعبات به مشتری ها ارائه می گردد توسط دستگاه در اختیار کاربر گذاشته میشود و پس از تکمیل آنها توسط همین دستگاه تحویل گرفته خواهد شد  کریمی ادامه داد:  پس از احراز هویت و تکمیل فرم ها افتتاح حساب انجام می گردد، همچنین کابر می تواند بلافاصله  پس از افتتاح حساب، کارت خود را دریافت کند.

او به قابلیت Recycler دستگاه اشاره کرد و گفت : این دستگاه همچنین می تواند مانند یک صراف تبدیلات ارزی وپرداخت ارزی داشته باشد.  سرپرست فروش محصولات بانکی خاطر نشان کرد: دستگاه VTM موجود، خدمات تحویل توکن فیزیکی، خدمات ارائه سکه طلا و  کلیه خدمات چک را نیز فراهم می کند؛ علاوه براین، تمامی قابلیت های دستگاه های ATM را دارا است.

کریمی در ادامه به ویژگی های دستگاه های خود دریافت اشاره کرد و گفت امروزه با توجه به حجم بالای نقدینگی در میان اصناف مختلف و محدودیت زمانی افراد برای انتقال وجه به حساب،  امکان دریافت وجوه نقد در هر ساعت شبانه روز و بدون مراجعه به شعب بانکی برای کاربران فراهم شده است. در این فرایند کاربر وجه نقد خود را به دستگاه می دهد و دستگاه ضمن تشخیص اصالت وجوه دریافتی، نسبت به واریز آنی مبلغ دریافتی به حساب اعلام شده توسط کاربر اقدام میکند، در همین راستا شرکت جی اس اس  پروژه های موفقی را با بانک اقتصاد نوین  به مرحله اجرا در آورده است و همچنین کل شهر نت های بانک شهر از خود دریافت های مجموعه ما استفاده می کند.

این دستگاه برای مراکزی که در آن ها حجم نقدینگی بالاست مانند پمپ بنزین ها، پاساژها، میادین میوه و تره بار و … مناسب می باشد. وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دردو ماه آخر سال گذشته از سه دستگاه خود دریافت حدود 12- 13 میلیارد نقدینگی جمع شده بود که حجم این نقدینگی ها بسیار بالا و البته دستگاه ها پاسخگوی این جابجایی ها بوده اند.

شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش کانالهای جدید پرداخت را به نظام بانکی و پرداخت معرفی میکند

شرکت تجارت الکترونیک تدبیر گستر کیش (مجموعه شرکت های گروه آفتاب خلیج فارس (جی اس اس ) با اتکا به برنامه ریزی دقیق و مدبرانه همراه با سایر بخش های مجموعه امکان گسترش و طراحی ابزار های لازم به عنوان شرکت فعال در حوزه پرداخت الکترونیک کشور،وظیفه “ارائه خدمات ارزش افزوده و راه کارهای نوین توسعه کسب و کار سازمان ها مبتنی بر خدمات الکترونیک پرداخت ” را بر عهده دارد.این شرکت از یک سو با عقد قرار داد با بانک ها و موسسات اعتباری و از سوی دیگر با افراد حقیقی و حقوقی ،مجموعه کاملی از ارائه خدمات بازاریابی ،نصب ،راه اندازی،نگه داری و پشتیبانی دستگاهها و تجهیزات مرتبط با پرداخت الکترونیکی را در سراسر کشور عرضه می نماید.

این شرکت به همراه سایر شرکت های زیر مجموعه گروه خلیج فارس (جی اس اس)بسته و راه حل های ذیل را ارائه می نماید:

• مشاوره ،ارائه راه کار و اجرای خدمات ارزش افزوده ،طرح های توسعه خدمات مرتبط با حوزه پرداخت جهت بانک ها و سازمان ها.

• طراحی ،تامین و توسعه تجهیزات و سخت افزار مورد نیاز سازمان ها جهت اتوماسیون اداری و هوشمند سازی.

• مشاوره ،طراحی ،پیاده سازی و سفارشی نرم افزار های حوزه پردخت بانکی.

• تحقق و توسعه بازار در زمینه درگاه های پرداخت و تراکنش های بانکی.

• بازاریابی ،نصب ،راه اندازی ،نگه داشت و پشتیبانی تمام پایانه های پرداخت در سراسر کشور.

حوزه اصلی فعالیت شرکت شامل موارد زیر است:

پذیرندگی(نصب ،راه اندازی و پرستاری)

• Pos

• Mobile pos

• IPG

• Cashiess ATM

• USSD

• Mobile payment

• NFC Solution

– ایجاد شبکه فروش

–  ایجاد کلوب نمایندگی

– ایجاد سرویس های وفاداری مشتری

درباره تاریخچه شرکت تجارت الکترونیک تدبیر با مدیرعامل این شرکت جناب آقای افشانی صحبت کردیم.


افشانی ، رسالت تاسیس تجارت الکترونیک تدبیر از گروه GSS را ایجاد کانالهای جدید پرداخت و ایجاد ارزش افزوده های جدید  دانست .وی با بیان این نکته که درحال حاضر همه شرکتهای بانکی ، POS ، ATM ، کیوسک و … عرضه میکنند ، گفت این کسب و کارها ، کسب و کارهای اشباع شده است بنابراین هدف شرکت تجارت الکترونیک تدبیر ارائه کانالهای جدید پرداخت بر روی پایانه های موجود بانک ها است.مثلا ارائه سرویس های جدید و مورد نیاز مشتریان و سازمان ها  روی دستگاه های  Cashless.

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک تدبیر درباره پروژه های انجام شده شرکت گفت ، یکی از این پروژه ها با مشارکت کمیته امداد و با کمک شرکت اسوه ایران و عاملیت بانک انصار روی دستگاه  Cashless ، سرویس های خیریه است، بدینوسیله انواع کمک های مردمی در این دستگاه تعریف شده و می توان حتی جزئیات کد کمک گیرنده را نیز مشخص نمود و همچنین از طرف دیگر کمیته امداد میتواند ارزیابی کند چه کمک هایی را بابت کدام سرفصل ها دریافت کرده است.


پروژه بعدی، با مشارکت شرکت راه آهن اجرا شده که عبارتست از فروش بلیط راه آهن  حومه ای تهران ،  روی دستگاه Cashless . در این پروژه علاوه بر ارائه خدمات بانکی ، میتوان با کمک این دستگاهها بلیط قطار تهیه کرد و با استفاده از کد QR ، مسافر میتواند از بلیط استفاده کند.


پروژه بعدی با مشارکت پست بانک و شرکت مخابرات در همدان انجام شده  که با استفاده از کیوسک های تلفن های عمومی دستگاههای Cashless  جایگزین تلفن های عمومی بلا استفاده شده که در حال حاضر ، بصورت پایلوت در ده نقطه شهر این دستگاهها نصب و تابحال استقبال گسترده ای از این دستگاهها شده است و درصورت توافق با مخابرات می توان خدمات ارزش افزوده مخابرات  نیز در این دستگاهها ارائه شود مثل دریافت ریز مکالمات ، صورتحساب و درخواست خط جدید تلفن و … که همه اینها نمونه هایی از  سرویس های ارزش افزوده است که بر اساس نیاز مشتری روی محصولات شرکت ارائه شده است.

شرکت اسوه هم متخصص تولید نرم افزارهای بانکی و پرداخت ، هم مشاور


درباره شرکت نرم افزاری گروه شرکتهای جی اس اس با مدیرعامل شرکت اسوه ، جناب آقای احمدی صحبت کردیم.

احمدی با بیان اینکه شرکتهای گروه جی اس اس شرکتهایی هستند که در حوزه مالی، بانکی و پرداخت به نظام بانکی راه حل های جامع ارائه میدهند گفت ،  یکی از این شرکتها شرکت اسوه ایران است. مدل کاری گروه شرکتهای جی اس اس  در ارائه راه حل های بانکی و پرداخت به این گونه است که یک شرکت راه حل های سخت افزاری و مبتنی بر نوآوری محصولات جدید بانکداری وپرداخت را به نظام بانکی ارائه میدهد که این از وظایف شرکت جی اس اس است، شرکت دوم شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات شرکت جی اس اس به نام گرایش تازه پارس است ، شرکت سوم شرکت نرم افزاری اسوه است که وظیفه تولید محصولات نرم افزاری گروه را بر عهده دارد و شرکت چهارم که اخیراً تاسیس شده شرکت تدبیر است که هدف از تاسیس شرکت تدبیر این است که تبدیل به یک PSP  شود و در حال حاضر بازاریابی خدمات پرداخت و ایجاد ارزش افزوده سرویس ها برعهده شرکت تدبیر است.


شرکت  نرم افزاری اسوه در طی 4 سال گذشته محصول core banking  را به بازار عرضه کرده ، که شامل سامانه سپرده خدمات ، سامانه تسهیلات؛سامانه حسابداری و دفتر کل و سوییچ پرداخت است .این یک بخش از ماموریت های شرکت اسوه است که در حال حاضر در حال بازاریابی محصول هستیم ، اما شرکت اسوه بخاطر در اختیار داشتن دانش فنی در این زمینه ، نقش یک شرکت مشاور در حوزه  سامانه بانکی را نیز ایفا میکند  و در حال حاضرمسئولیت مشاوره  و نظارت  یک موسسه مالی برای خرید محصول خارجی بر عهده شرکت اسوه است.


همچنین در کنار محصول corebanking  شرکت، محصولات دیگری مثل سامانه پولشویی ، سامانه هوش تجاری و توسعه سرویس های مبتنی بر پرداخت وایجاد ارزش افزوده برای سازمان های توسط شرکت اسوه ارائه میشود ، که در این زمینه توسط شرکت تدبیر با سازمانهای مختلفی مذاکره شده و در توافقات بعدی قرار است  بر روی محصولات جی اس اس ، اسوه سرویس های مختلف را طراحی و پیاده سازی  کند مثلاً  در قراردادهای جدید با سازمانهای مختلف روی دستگاه  Cashless ، فروش بلیط راه آهن و خدمات کمک های مردمی طراحی و پیاده سازی شده است.

POS های PDA اندرویدی چه خصوصیاتی دارند؟

درباره محصول POS PDA  اندرویدی با خانم مجدآبادی، سرپرست پروژه های خاص شرکت GSS گفتگو کردیم.

مجدآبادی گفت : سیستم عامل دستگاه پوز PDA اندروید است و قابلیت استفاده از نرم افزارهای مختلف را دارد.

سرپرست پروژهای خاص GSS عنوان کرد دستگاه پوز PDA به لحاظ فنی مجهز به فینگرپرینت، بارکد ریدر 1D  بوده و پذیرنده تمام کارت های  بانکی است.

 

مجد آبادی سرپرست پروژه های خاص GSS در خصوص تفاوت دستگاه پوز ارائه شده مجموعه خود با سایر دستگاههای پوز به خبرنگار عصربانک گفت:

مهمترین تفاوت این دستگاه سیستم عامل بکار رفته دردستگاه است. سیستم عامل دستگاه پوز PDA  اندروید است و حسن پوز PDA این است که علاوه بر اینکه شما می توانید خدمات پرداخت را با این دستگاه ارائه دهید، می توانید نرم افزارهای دیگری را در کنار خدمات پرداخت داشته باشید و سرویس های ارزش افزوده دیگری را برروی آن تعریف کنید که بتواند جنبه درآمد زایی برای شرکت ها و سازمان ها داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر این مطلب افزود: برای مثال شما می توانید نرم افزارهای شرکت های پخش را داشته باشید یا هرسازمانی که از این دستگاه استفاده می کند می تواند نرم افزار خود را برروی آن نصب کند و این دستگاه هیچ محدودیتی برای نصب و استفاده از نرم افزار مورد نظر ندارد.

سرپرست پروژه های خاص GSS  در خصوص سایر ویژگی های این دستگاه تاکید کرد: این دستگاه پوز علاوه بر این که کار پرداخت را انجام می دهد و تمام کارت های بانکی را می پذیرد می تواند خدمات دیگری هم داشته باشد؛ دستگاه به لحاظ فنی مجهز به فینگرپرینت است و بارکد ریدر 1D  و سایر مشخصات فنی دیگر نیز از قابلیت های دیگر دستگاه است.

او اضافه کرد: همانطور که اشاره شد دستگاه پوز عرضه شده میتواند کارت های مختلفی را از جمله کارت های مغناطیسی، کارت های هوشمند و کارت های NFC Reader را پشتیبانی کند.

مجد آبادی در خاتمه عنوان کرد:  کمتر از یک سال است که این دستگاه پوز در بازار معرفی شده و استقبال خوبی از آن شده است. علاوه بربانک ها ، شرکت های خصوصی و شرکت های پخش می توانند از این دستگاه استفاده کنند وتا کنون متقاضیان خوبی از این طیف ها داشته ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.