سرویس جدید شاپرک برای بهبود سرویس کارتخوان‌ها/ حرکتی دیگر برای مبارزه با پولشویی

شاپرک از مدت‌ها قبل راه اندازی سرویس برخطی را در دستورکار داشت که با اتصال شرکت‌های پی‌اس‌پی به آن، فرایند ثبت پذیرنده با سرعت و دقت بیشتری انجام‌می‌گیرد. شرکت‌های پی‌اس‌پی تا اول آبان مهلت‌ دارند به این سرویس متصل‌شوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی برداشته شود.توضیحات رستم شاه‌گشتاسبی مدیرعامل "به‌پرداخت‌ ملت‎" را درباره این سرویس بخوانید.

عصر بانک؛یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخش‌هایی از فرایند ارائه خدمات است. سرعت گسترش خدمات خصوصا در مورد دستگاه‌های کارتخوان طی سال‌های گذشته به حدی بوده که فاصله وضع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است.

 

از جمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف بحساب می‌آید، تعریف اشتباه اطلاعات پذیرنده است که در مواردی باعث سردرگمی و توقف عملکرد کارتخوان‌ها هرچند برای مدت کوتاه می‌شود. به همین خاطر اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیت‌ها و بهینه‌سازی خدمات محسوب می‌شود چرا که با سامانه جدید تقریبا احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفی است.

 

از سوی دیگر سرعت کار نیز افزایش می‌یابد زیرا در روش قدیم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولا حدود یک ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص می‌شد و ثانیا در بهترین حالت حدود چهار ساعت بعد امکان ورود مجدد اطلات  فراهم‌می‌شد، در روش جدید اما این فرایند برخط است.

 

شرکت به پرداخت ملت هم به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه کاتخوان‌های فروشگاهی با درک محاسن و ضرورت شفاف‌سازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه بخرج داد و خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. امیداوریم با پیوستن دیگر پی اس پی ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.

 

/حکاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.