همکاری بانک‌های غربی با ایران رضایت‌بخش نیست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی‌هایی که بانک‌های غربی و اروپایی از برخوردهای بعدی آمریکا دارند، برای برقراری ارتباط با نظام بانکی ایران دارای نگرانی و تردیدند.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله سیف در حاشیه سفر رئیس جمهور به کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: شرایط موجود نسبت به انتظاراتی که قبل از برجام وجود داشت رضایت بخش نیست.

 

وی افزود: واقعیت این است که نسبت به قبل از برجام، وضعیت متفاوت شده، روابط بانکی نسبتاً مناسبی ایجاد شده و مشکلات تجارت خارجی ما را همین میزان از ارتباطات بانکی تا حدودی حل می کند.

 

رئیس کل بانک مرکزی در عین حال تاکید کرد: نمی توان این شرایط را به عنوان عادی سازی روابط بانکی تلقی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا تعهداتی را که در برجام پذیرفته، هنوز به صورت کامل عملیاتی نکرده گفت: کشورهای اروپایی و خود بانک ها، علاقمندی لازم را برای همکاری با بانک های ایرانی دارند اما به دلیل نگرانی‌هایی که بانک‌های غربی و اروپایی از برخوردهای بعدی آمریکا دارند، برای برقراری ارتباط با نظام بانکی ایران دارای نگرانی و تردیدند.

 

رئیس کل بانک مرکزی  افزود: باید اطمینان بخشی مناسبی صورت گیرد تا این بانک‌ها بتوانند به راحتی با بانک‌های ایرانی روابط برقرار کنند زیرا از گذشته‌های دور روابط خوبی با آنها داشتند و عموماً خاطره‌های خوبی از همکاری با بانک‌های ایرانی در اروپا وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: هیچ گونه سابقه منفی یا عدم پرداخت و مطالبات غیر وصول در سابقه همکاری بانک‌های ایرانی با بانک‌های غربی وجود ندارد.

 

سیف با اشاره به علاقمندی بانک‌های اروپایی برای همکاری بانکی با بانک‌های ایرانی ابراز امیدواری کرد با اجرای مسئولیت‌هایی که آمریکا بر عهده گرفته در آینده نزدیک این شرایط ایجاد شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.