ایران کیش حامی بیماران ” ای بی ” شد

درد را می شد حس کنی در تک تک واژه هایش، دل می خواهد که گوش کنی و اشک نریزی یا بغض گلویت را نفشارد . او هم یک پدر است مثل بقیه . با این تفاوت که هر روز صدای گریه های فرزند را باید تاب بیاوردوقتی زخم های لعنتی جانکاه را بر بدن دخترش تیغ می زند تا تاول ها بالاتر نروند. تا دست ها و پاهای جگر گوشه اش بمانند و قطع نشوند. آخر او پدر یک بیمار مبتلا به " ای بی" است ، بیمارانی که به پروانه ای ها معروفند .

عصر بانک؛مگر می توان غیرت ایرانی را از یاد برد وقتی که  بدانی دور وبرت کودکان و جوانانی هستند که زندگی شان در پیله ای از خون و دردوتاول خلاصه شده ، مگر می توان بی تفاوت بود به همه نامروتی های روزگار که عده ای از معصوم ترین ها را گلچین کرده برای ابتلا شدنشان به ” ای بی” . مگر می شود دست روی دست گذاشت وقتی بفهمی تا مدت ها مسئولین حتی از پذیرش این که چنین بیمارانی وجود دارند سرباز می زدند و یا حتی با ور نمیکردند که چیزی به اسم  “ای بی ” درایران وجود دارد . حتی نمی دانستند که باید این بیماری را جزو بیماران خاص به حساب آورد.

 

یک حقیقت

 

اما حقیقت دارد . حقیقت دارد که زیر آسمان این شهر بزرگ دودی ، در این سرزمین پر از خوبی ها و بدی ها ، هستند کودکانی که آرزویشان یک روز مدرسه رفتن است و یا شاید حتی راه رفتن . برخی از بیماران مبتلا به ” ای بی” آنقدر درد و تاولشان پیش رفته که از نعمت قدم برداشتن نیز محرومند ؛‌چون دیگر دستی و پایی برایشان نمانده .

 

آری ! این ها نه قصه اند نه افسانه نه یک نمایش برای آنکه دلمان بسوزد و غصه بخوریم . اینها  واقعی واقعی اند . اگر چشممان را باز کنیم به جای انکار؛  می بینیمشان.جای آه کشیدن و حسرت خوردن نیست باید کاری کرد … .یک کار  تا  شاید ذره ای  از غم این کودکان و جوانان و خانواده هایشان کاست .

 

گفته می شود تا به حال حدود 400 نفر از بیماران مبتلا به ای بی در ایران  شناسایی شده اند. اما رقم بالاتر ازاین حرف هاست ، بیشتر از دو برابر .میگویند این بیماری سوغات ازدواج فامیلی است .

جلسه ای متفاوت

 

و حالا اینجادر شرکت کارت اعتباری ایران کیش ، یک جلسه متفاوت برگزار شده ، جلسه ای متفاوت با همه جلسات داخلی و خارجی در حوزه های پرداخت الکترونیک و آی تی و…

 

اینبار جلسه ای با حجه الاسلام  سید حمید رضا هاشمی گلپایگانی بنیانگذار”خانه ای بی “در ایران است . کسی که خود فرزندی دارد مبتلا به این بیماری … ” او همان پدری است که حرف هایش اشک در چشم حلقه می کند …

 

حجه الاسلام هاشمی چند سالی هست که یک تنه باریک کشور را بردوش می کشد تا صدای بیماران ای بی را به گوش همه برساند از وزیر بهداشت گرفته تا رسانه ها تا مردم .

 

ولی حالا صدایش به گوش یک شرکت که پایبند به مسئولیت های اجتماعی است رسیده .

مسئولیتی که نمی توان ازآن غافل شد

 

اکنون  صادق فرامرزی مدیر عامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش  رو درروبا حجه الاسلام هاشمی رییس گروه بیماران ای بی ، نشسته اند و حرف می زنند،هاشمی چند عکس را که از بیماران مبتلا به ای بی نشان می دهد نمی دانی چه باید بگویی ! از هزینه های گزاف هر پانسمان گفت  از مشکلات بودجه ای خانه “ای بی ” از وضعیتی که مبتلایان این بیماری در شهرهای دور افتاده دارند بگیرید تا همین تهران خودمان …اما مثل اینکه اگرچه هنوز عده ای در خوابند ولی بعضی ها  به این باور رسیده اند  که باید کاری کرد .

 

از قرار معلوم “ایران کیش” این باور قوی را به عمل تبدیل کرده است . اینکه برای کودکان ” ای بی” باید کاری کرد ، کاری که نشان می دهد همه چیز سود شخصی و شرکتی نیست . بلکه چیزی وجود دارد به نام مسئولیت اجتماعی . مسئولیتی که ایران کیش در دیدار با رییس گروه بیماران ای بی به آن پایند بود، حمایت مادی و معنوی از خانه ای بی ، بیماران ای بی ، و برنامه های آینده که به زودی در این زمینه آغاز خواهد شد .اینها همه نشان می دهد که شرکت کارت اعتباری ایران کیش ، فقط یک شرکت نیست ، بلکه حامی است ، حامی همه مردم این سرزمین حامی رفع دردهای کسانی که نباید درد بکشند … حامی بیماران پروانه ای ” ای بی” .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.