رونمایی از سرویس پرداخت NFC و به روز رسانی نرم افزار سکه شرکت به پرداخت ملت

شرکت به پرداخت درسال1391با تاسیس شرکت شاپرک مجوز های لازم را ازاین شرکت اخذ کرد و به عنوان یکی از12 شرکت حوزه خدمات پرداخت برمبنای استانداردهای شاپرک شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بزرگترین PSP ایران است.

عصر بانک؛ در نشست خبری که امروز درحضور خبرنگاران با موضوع رونمایی از سرویس پرداخت از طریق NFC   و برنامه موبایلی سکه با حضور مدیرعامل جناب آقای شاه گشتاسبی و معاونین شرکت  در محل شرکت به پرداخت ملت برگزار شد ، عصربانک گزارشی از این رویداد تهیه کرده که شما را به خواندن این گزارش و آشنایی با محصولات جدید و جذاب شرکت به پرداخت ملت  دعوت میکنیم.

شاه گشتاسبی مدیر عامل شرکت به پرداخت نشست خبری را این گونه شروع کرد: شرکت به پرداخت 22شهریورماه 1384 تاسیس شد ودر همان سال به عنوان یکی از شرکت های پرداخت فعالیت اش را در حوزه ی خدمات پرداخت شروع کرد .

هدف شرکت به پرداخت ، گسترش خدمات پرداخت نوین بر مبنای امنیت سهولت و ایجاد اعتماد مردم است.

شرکت به پرداخت درسال1391 با تاسیس شرکت شاپرک مجوز های لازم را اخذ کرد و به عنوان یکی از12 شرکت حوزه خدمات پرداخت برمبنای استانداردهای شاپرک شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بزرگترین PSP ایران است.

به گفته مدیر عامل ، شرکت به پرداخت مبتنی برتوان فنی شرکت فعالیت می کند و در صورت رویت خدمات نوین پرداخت در جهان با بومی سازی آن ، خدمات ، بهترین محصول و خدمات  را به مشتریان عرضه می کند .

همچنین به پرداخت در ایجاد و ابداع روش های جدید پرداخت هم پیشگام است واین روش ها  با هدف سهولت در استفاده از خدمات پرداخت مشتریان ایجاد می گردد.

آمار جهانی شرکت به پرداخت ملت

شاه گشتاسبی  در ادامه گفت : بر اساس آمارهای موجود،شاهد استفاده فزانیده مشتریان از خدمات پرداخت هستیم و مفتخریم شرکت به پرداخت  بر اساس آخرین گزارش  مجله نلسون در سال2014 رتبه22 جهانی و رتبه اول کشور و خاورمیانه را در بین شرکتهای پرداخت  داراست.

بر اساس آخرین آمار شاپرک،از نظر تعداد تراکنش ، شرکت به پرداخت سهم 25%  دارد و از نظر مبلغ تراکنش ، نسبت به سایر شرکت های پرداخت،34% یعنی یک سوم تراکنش ها را در شبکه پرداخت پشتیبانی می کند.

پایانه های فروش  NFC

به گفته مدیر عامل، شرکت به پرداخت از دوسال پیش اپلیکیشنی به نام سکه را بر روی بسترموبایل طراحی و به بازار عرضه کرد که  کار اصلی این اپلیکیشن ارائه خدمات پرداخت موبایلی است و سعی کرده با طراحی این اپلیکیشن ،  استفاده کنندگان ، تفاوت هایی را با سایر اپلیکیشن ها احساس کنند.

بر همین اساس از سه سال پیش شرکت به پرداخت، باخرید پایانه های فروشگاهی، آخرین تکنولوژی ها  بر روی بسترهای پایانه های فروشگاهی را نیز لحاظ کرد و بر این اساس  بیش از 70% این پایانه ها قابلیت استفاده  ازماژول NFC  برروی پایانه ها را دارا هستند.

از قابلیت های ماژول NFC  ، ارتباط نزدیک توسط کارتهای contactless   و موبایل و سهولت استفاده  است وهمچنین این روش یکی از بهترین روش های  پرداخت خرد است که از روشهای مشابه پرداخت NFC در جامعه می توان به کارت های مترو اشاره کرد که شرکت به پرداخت این بستر NFC را بر روی موبایل پیاده سازی کرده است.

مدیر عامل شرکت به پرداخت در ادامه گفت، این سیستم روی گوشی های اندروید کاملاً قابل بهره برداری است ،اما بخاطر محدودیت های گوشی های اپل به علت استفاده از سیستم پرداخت اپل پی در هیچ کشوری نمی توان  با گوشی اپل از NFC استفاده کرد.

نرم افزار سکه با قابلیت پرداخت NFC

شاه گشتاسبی در باره سکه نیز گفت : نرم افزار سکه با قابلیت پرداختNFC در برنامه تلویزیونی دعوت مصادف با عید غدیر رونمایی شد و تصمیم براین است با پایانه های موجود ونرم افزار سکه برروی سیستم عامل اندروید با150هزار مرکز فروش همکاری کنیم وتا پایان سال  تا600هزار پایانه، قابلیت پرداخت NFC داشته باشند.

وی درباره مزایای پرداخت NFC  گفت : از مزایای روش پرداخت NFC  شرکت به پرداخت ، توجه به بحث امنیت است و کاربری که از این روش پرداخت استفاده میکند از نظر امنیت پرداخت دغدغه ای ندارد.

مدیرعامل شرکت به پرداخت  در ادامه گفت ، اولین بانکی که شرکت با آن به توافق رسیده بانک ملت است و درحال حاضر فقط باکارت بانک ملت می توان بوسیله نرم افزار سکه پرداخت NFC انجام داد، اما به زودی کارت های بانکهای بیشتری در این روش پرداخت مشارکت خواهند داشت.

همچنین این بستر پرداخت از نظر فنی و امنیتی مورد پذیرش بانک مرکزی است و  بانک مرکزی درصدد است که این روش پرداخت را فراگیر کند و در سیستم شتاب و یا شاپرک پیاده سازی کند که به راحتی بتوان باکارت های بانکی از بسترNFC پرداخت انجام داد.

روی بستر NFC فعلی همه کارت های بانکی را می توان داخل نرم افزار سکه ثبت کرد ولی برای پرداختNFC  فقط از کارت بانک ملت می توان استفاده کرد.

شاه گشتاسبی در پایان گفت ، در برنامه توسعه ای این برنامه، کیف پول آنلاین و آفلاین دیده شده که کیف پول آنلاین کاملاً امن و قابل بهره برداری است  ، اما بحث کیف پول آفلاین تا از نظر امنیت پرداخت تایید نشود رونمایی نخواهد شد.همچنین برای استفاده کنندگان برنامه سکه که  گوشی اپل و کارتهای بانکهای دیگر را دارند، امکان پرداخت اینترنی در نرم افزار پیش بینی شده،  بدین صورت که بر روی بستر پایانه های فروش، QR کد تولید می شود که توسط برنامه سکه شناسایی و پرداخت بصورت اینترنتی انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.