صندوق امانات نوین ، بانک اقتصاد نوین چه خدمات و ابعادی دارد؟

بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور به منظور ارزش‌آفرینی هر چه بیشتر برای مشتریان و همچنین ارائه خدمات نوین و تکمیل زنجیره عرضه خدمات شایسته به مشتریان ارجمند، اقدام به راه‌اندازی جدیدترین نوع از صندوق امانات با مجهزترین و ایمن‌ترین امکانات الکترونیکی نموده است.

عصر بانک؛ مشتریان محترم بانک می‌توانند اسناد، اوراق و اشیا، ارزشمند خود را که نگهداری آنها در خارج از بانک با خطرات احتمالی از قبیل: حریق، سرقت و … مواجه می‌باشد، با آسودگی خاطر و امنیت کامل در این صندوق‌ها نگهداری نمایند.

 

شرایط واگذاری

اشخاص (حقیقی یا حقوقی) می‌توانند با شرایط زیر از صندوق امانات بانک اقتصادنوین استفاده نمایند:

صندوق امانات به شخص حقیقی یا حقوقی‌ای واگذار می‌شود که در یکی از شعب بانک اقتصادنوین دارای حساب قرض‌الحسنه جاری و یا سایر سپرده‌ها بوده و مورد تائید و شناسایی شعبه باشد.

مشتریانی که به استفاده از صندوق امانات تمایل دارند می‌توانند درخواست مورد نظر را به شعبه خود ارائه نمایند. چنانچه خواسته مشتری با شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری صندوق مورد تائید شعبه قرار گیرد، اقدامات لازم انجام و نسبت به واگذاری صندوق به متقاضی اقدام می‌شود.

شرایط استفاده

استفاده از صندوق امانات غیرقابل انتقال است، مگر در مواردی که در شرایط عمومی قرارداد پیش‌بینی شده باشد.

دارنده صندوق امانات می‌تواند هرگونه اموال، اشیاء و اسناد مجاز را که مایل باشد، در صندوق خود نگهداری نماید. بدیهی است نگهداری اشیایی از قبیل مواد محترقه، فاسد شدنی و … که به صندوق واگذاری خسارت وارد نماید، مجاز نمی‌باشد و در صورتی که از این بابت خسارتی متوجه بانک شود،

مسئولیت جبران خسارات وارده طبق مقررات مربوط بر عهده دارنده صندوق خواهد بود.

استفاده از صندوق امانات نوین به صورت مشترک با همسر و یا فرد دیگر که به بانک معرفی شده از طرف مشتری نیز میسر می‌باشد.

دارنده صندوق می‌تواند در مورد استفاده از صندوق خود، از طریق سند رسمی، به شخص دیگری وکالت بدهد. موضع وکالت و نحوه استفاده وکیل لازم است در وکالت‌نامه صریح و روشن ذکر شود. در مواردی که شخصی با وکالت از مشتری از صندوق استفاده می‌نماید، ارائه اصل وکالت‌نامه و تسلیم رونوشت آن به بانک الزامی است.

دارنده صندوق در صورت تغییر محل سکونت یا محل اقامت خود لازم است مراتب را کتبا به اطلاع شعبه بانک برساند در غیر این صورت آخرین نشانی اعلام شده از طرف دارنده صندوق از نظر بانک معتبر خواهد بود.

رعایت شرایط ایمنی و امنیتی در هنگام استفاده از صندوق توسط استفاده‌کننده الزامی است.

مسئولیت نگهداری کلید صندوق و کارت ورود آن به عهده دارنده صندوق است.

بانک در قبال عدم نگهداری مناسب از کلید و کارت مسئولیتی ندارد و دارنده صندوق مسئول نگهداری و صیانت از آنها است.

تدابیر امنیتی

درب ورودی سالن صندوق امانات مجهز به سیستم کارتخوان است و از طریق سیستم رایانه‌ای نیز قابل نظارت و کنترل می‌باشد.

برای باز نمودن قفل الکترونیکی صندوق، از روش شناسایی اثر انگشت دارنده صندوق استفاده می‌شود.

هر صندوق امانت بانک اقتصادنوین دارای قفل اختصاصی است. قفل هر صندوق دو کلید مخصوص دارد، که هر دو کلید در زمان واگذاری صندوق به دارنده صندوق تحویل می‌شود.

صندوق‌های امانت بانک در سالنی مخصوص و در محل امنی قرار داد که با بستن درب محوطه محوطه خزانه، دسترسی به آنها مقدور نیست و هنگام مراجعه دارنده صندوق، درب ورودی محوطه خزانه باز و پس از ورود و یا خاتمه کار مجددا بسته می‌شود.

دارنده صندوق امانات می‌بایست هر دو کلید را که به وی تحویل می‌شود نزد خود نگهدارد. توصیه می‌شود که هر دو کلید در یک محل نگهداری نشوند تا از مفقود شدن اختمالی آنها در یک زمان جلوگیری شود.

در صورتی که یکی از دو کلید نزد دارنده صندوق مفقود شود، دارنده صندوق می‌بایست بانک را سریعا آگاه سازد تا بلافاصله اقدامات لازم انجام شود.
در صورت مفقود شدن کلید، صندوق در حضور دارنده صندوق تعویض می‌شود تا کلید مفقود شده آن قابل استفاده نباشد. هزینه تعویض قفل به عهده دارنده صندوق است.

چنانچه در نتیجه عدم مراقبت دارنده صندوق، هر دو کلید صندوق واگذار شده مفقود شود و بانک ناچار به شکستن قفل صندوق گردد، دارنده صندوق می‌بایست خسارت شکستن و تعویض قفل و بهای کلید و تعمیر صندوق را به میزانی که از طرف بانک تعیین می‌شود، بپردازد.

مدت استفاده

مدت استفاده از صندوق امانات یک سال و شروع آن از تاریخ انعقاد قرارداد است. مبلغ اجاره یک ساله قبلا دریافت می‌شود.

چنانچه دارنده صندوق قبل از پایان مدت اجاره از استفاده از آن منصرف شود کارمزد دریافتی بابت اجاره آن قابل برگشت نمی‌باشد.

هزینه استفاده
بانک بابت اجاره صندوق ودیعه دریافت می‌کند و مبلغ ودیعه در صورتی که دارنده حساب هیچ‌گونه بدهی به بانک نداشته باشد در خاتمه مدت اجاره، با دریافت کلیدهای صندوق مسترد می‌شود.

اجاره بهای سالیانه و همچنین ودیعه صندوق براساس مقررات مربوط در قرارداد واگذاری صندوق امانت نوین است.

انواع صندوق‌ها

در حال حاضر 5 نوع صندوق امانات در ابعاد متفاوت به شرح زیر در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود:

 

نوع صندوق 

    ابعاد به سانتی متر

 پهنا (عرض)

 عمق

 ارتفاع

الف (خیلی بزرگ)

32

49

30

ب (بزرگ)

32

49

17.5

ج (معمولی)

32

49

 12.5

د (متوسط)

32

49

7.5

ه (کوچک)

32

49

5

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.