ایران کیش نخستین psp فعال درماشین های اتوماتیک فروش

باتوجه به اینکه ما تنها 4 تا 5 ماه است که به صورت جدی با "وندینگ ماشین ها" همراه شده ایم از استقبال مردم در این بخش خوشحالیم ، هرچند برای ما ایده آل ها مهم است و هنوز با این ایده آلها فاصله داریم .

عصر بانک؛حتما وقتی گذرتان به فرودگاه، بیمارستان، مترو و یا اماکن عمومی دیگر خورده، هوس کردید تا برای یکبارهم که شده خرید، از طریق “ماشین فروش ها”یی (vending machine)که معمولا در اینجورجاها می بینید را تجربه کنید. اینکه تا چه میزان میل خود را جامه عمل پوشاندید و لذت خوردن یک نوشابه ،آب معدنی و… را با پرداخت پول از طریق این دستگاه های خودکار خرید ، امتحان کردید بسته به جسارت و درصد ریسک پذیریتان در امتحان کارهای جدید و مدرن دارد .

 

شاید هم، همین الان عده ای از شما باخواندن این متن می گویید " اینکه چیزی نیست ! ما سال هاست که از طریق این دستگاه های خودکار، خریدنقدی‌ازمغازه ای  بدون فروشنده و تمام اتوماتیک را امتحان کردیم "اما مطمئنا برایتان جذابتر خواهد بود اگرخریدتان از دستگاه های خودکار، با پرداخت های الکترونیک و(نه پول نقد )همراه باشد. تا اینباربرای به دست آوردن کالای موردنظرتان‌ نه به فروشنده نیازی داشته باشید و نه حتی به پول نقد .
این تجربه جذاب خرید را شرکت کارت اعتباری ایران کیش (فعال در حوزه پرداخت الکترونیک) از مدت ها پیش کلید زده است و اکنون به نظر می آید که وارد فصل جدیدی از خرید های روزمره شده ایم.

سال 92 بود که قراردادی به منظورهمسویی‌عملکرد دستگاه های pos ایران کیش در زمینه  دستگاه های اتوماتیک خرید منعقد شد .

با محسن محتشم مدیر بازاریابی و توسعه خدمات psp و حسام الدین دربانی مدیر پروژه " ماشین فروش " شرکت کارت اعتباری ایران کیش درباره چرایی ورود به حوزه دستگاه های اتوماتیک خرید به گفتگو نشستیم .

 

توسعه همکاری ها

 

" دربانی " گفت :" شرکت طرف قراردادما در حوزه سه نوع دستگاه فروش اتوماتیک( محصولات سوپرمارکتی،بهداشتی و کتاب) فعالیت می کند و ازطریق این همکاری  ،  از این پس پایانه فروش ایران کیش نیز درحوزه ماشین های فروش  خدمت رسانی می کند.یعنی  استفاده کنندگان از دستگاه اتوماتیک خرید می توانند از طریق دستگاه POSایران کیش نصب شده بر "دستگاه های اتوماتیک خرید " پرداخت های خود را انجام دهند "
وی ادامه داد:"در آینده نیز قرار است تا باقراردادهایی با شرکت های مشابه، دستگاه های posشرکت ایران کیش برروی ابزارهایی دیده شود که کمتر کسی به آن ها فکر می کند ."

 

اقدام جدید و بدیع شرکت ایران کیش

 

اما محسن محتشم در باره این پرسش ما، که چه شد شرکت کارت اعتباری ایران کیش به سمت فعالیت در حوزه ماشین های فروش حرکت کرد پاسخ داد :" این اقدام شرکت ایران کیش اقدام نو و تازه ای بود که تا به حال ،سایر شرکت های PSPآن را عملی نکرده بودند، دستگاه های POS و نصب آن دراماکن مختلفی مثل مغازه ها  کاری است که همه شرکت های حوزه پرداخت الکترونیکی انجام میدهند . اما گاهی انتخاب گزینه های بدیع که هم سیکل قراردادی سخت و هم سیکل اجرایی زمانبر دارند و از عهده هر شرکتی برنمی آید ، اتفاقات خوب و بی همتایی را برای شرکتی  که برای نخستین بار در آن راه پای می گذارد رقم می زند . "

وی تاکید کرد :"شرکت ایران کیش اولین شرکتی است که روی " دستگاههای اتوماتیک خرید " از طریق کارت های نقدی فعالیت می کند "
محتشم افزود :"در جاهایی نفوذ در بازار عمیق تر و موثر می شود که ما ارزش افزوده های خاصی برای آن ایجاد کنیم، ممکن است عده ای در نگاه اول تصورکنند که تراکنش های 500 یا هزار تومانی "ماشین فروش ها" مفید نباشد، اما این موضوع در سهمی که در "برندینگ " شرکت ایران کیش و نفوذ در بازار دارد بسیار موثر و ویژه است . "

 

آینده نزدیک است

 

از حسام الدین دربانی می پرسیم، باتوجه به ترسی که عده ای از پرداخت الکترونیک و همین طور خرید از دستگاه های اتوماتیک دارند چگونه فکر می کند که ترکیبی از هر دوی اینها (پرداخت الکترونیک از طریق ماشین فروش )ممکن است با استقبال مردم مواجه شود  ؟وی پاسخ می دهد :"شما‌سابقه کاربا ATMها را به یاد می آورید، اگر به 20 سال پیش برگردیم حتما رفتارهای توام با تردید مردم با خدمات سلف سرویس الکترونیکی را به خاطر دارید اما می بینیم که امروز تمام مردم یک یا چند کارت پرداخت در جیب یا کیف خود دارند ، دیدیم که مردم به تدریج با دستگاه های pos هم آشنا شدند و از آن استقبال کردند مطمئن باشید که در زمینه کاری شرکت ایران کیش در بحث " دستگاه های اتوماتیک خرید"  هم ،مردم همراهی لازم را خواهند داشت . "
وی ادامه داد:"برای‌ اینکه فرهنگسازی لازم را در این زمینه به وجود بیاوریم همیشه نیاز به یکسری پیشتازانی است  که در صف اول نوآوری قرار می گیرند و با به ثمر نشاندن ایده هایشان ،  مردم را به استفاده ازمحصولات نوین، فرامی خوانند . شرکت کارت اعتباری ایران کیش ،به عنوان یک پیش قراول ، مسیر پرداخت های الکترونیک از طریق کارت های نقدی،را برروی دستگاه های اتوماتیک خرید فراهم ساخت و اطمینان داریم همان طور که  امروز دستگاه های pos و کارت های پرداخت بخشی از زندگی روزمره مردم شده از  فعالیت های ایران کیش در حوزه دستگاه های اتوماتیک خرید  استقبال می شود ."
دربانی اظهار کرد :" شرکت کارت اعتباری ایران کیش فعالیت های خود را در این حوزه گسترش می دهد و از هم اکنون نوید خدمات گسترده تر دربخش های دیگر را می دهیم "

از سویی محسن محتشم نیز در اینباره گفت :"استفاده از دستگاه های اتوماتیک بخشی از آینده نه چندان دور کشور است . اگر آینده 10ساله کشور را به دو 5 سال مجزا تقسیم کنیم ، حداقل در5 سال اول ، این ابزارها خودشان را در جامعه نشان می دهند و تا پایان 5 سال دوم ، همواره به سمت تکمیل و توسعه پیش می روند . بنابراین مردم بر روی موج تغییرات در این حوزه سوار خواهند شد و از آن استقبال می کنند ."

 

وی ادامه داد :" آنچه که در این امر اهمیت دارد این است که شرکت کارت اعتباری ایران کیش باردیگر توانست تا بین رقبا در تولید محصولی جدید پیشگام باشد و به جرات می توان گفت که ما در حوزه فعالیت هایمان در " ماشین فروش " ها،کار جدیدی در کشور انجام دادیم .

 

از نصب اولین دستگاه تا تولید انبوه

 

از دربانی در باره اینکه تاکنون استقبال مردم از ابتکار شرکت ایران کیش چه بوده است سوال کردیم  وی پاسخ داد :" در حوزه دستگاه های اتوماتیک ما با دو بخش فروشنده این دستگاه ها و کاربران دستگاه مواجه ایم و چنانچه فروشنده خدمات مطلوب ارائه دهد طبیعتا کاربر نیزهمگرایی بیشتری با "دستگاه های اتوماتیک خرید " پیدا کرده و مشتری نهایی رضایت بیشتری از این محصول خواهد داشت و طبیعتا در پی آن استقبال عمومی را نیز شاهد خواهیم بود ."

محتشم نیز توضیح داد:" باتوجه به اینکه ما تنها 4 تا 5 ماه است که به صورت جدی با "وندینگ ماشین ها" همراه شده ایم  از استقبال مردم در این بخش خوشحالیم ، هرچند برای ما ایده آل ها مهم است و هنوز با این ایده آلها فاصله داریم ."

وی ادامه داد :" هرچند نصب اولین دستگاه pos ایران کیش بر "ماشین فروش "ها به دلیل طی مراحل تجاری ، اجرایی ، نرم افزاری و سخت افزاری و بحث های فنی یک سال به طول کشید اما اکنون نصب هر یک از دستگاه های ما برروی ماشین های اتوماتیک خرید بیشتر از یک روز زمان نمی برد !"

 

اقدامات جدیدتر

 

به نظر می آید با توجه به صحبت های مدیر بازاریابی و توسعه خدمات pspو همینطور مدیر پروژه "vending machine " شرکت ایران کیش، چشم انداز جدیدی در زمینه پرداخت های الکترونیک در کشور به وجود آمده است. چشم اندازهایی که هر بار با پیشرفت و توسعه ، بدیع تر و ناب تر می شوند .
ازصحبت های مسئولین شرکت کارت اعتباری ایران کیش، مشخص بود که به زودی دستگاه های این شرکت نه تنها در " ماشین های فروش " بلکه در بسیاری از ابزارها و حوزه های تجاری جدید دیگر نیز فعال خواهند شد . یعنی قرار است شرکت ایران کیش در حوزه  هایی از پرداخت الکترونیک نقش داشته باشد  که هیچ کس فکرش را هم نخواهد کرد. 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.