کاهش نرخ سود با بازار طلا و سکه چه کرد؟

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار طلا و سکه توضیح داد.

عصر بانک؛قیمت طلا از ابتدای تیرماه تاکنون 9 درصد و قیمت سکه 8.7 درصد رشد پیدا کرده و این در شرایطی است که نرخ سود بانکی نیز از ابتدای تیرماه از 18 به 15 درصد کاهش پیدا کرده است. بر این اساس، این سوال مطرح است که سهم کاهش نرخ سود بانکی در افزایش نرخ طلا و سکه چقدر است؟

 

احمد وفادار، رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این خصوص اظهار داشت: «افزایش قیمت‌هایی که در بازار طلا و سکه در روزهای اخیر داشتیم، هیچ ارتباطی به نرخ سود بانکی ندارد.»

 

وی افزود: «این‌که عنوان می‌شود مردم با کاهش نرخ سود بانکی، پول‌های خود را به خرید سکه می‌آورند، این‌طور نبوده است.»

 

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: «بسیاری از سودهای بانک‌ها قراردادی است. برای مثال، افراد چند میلیون تومان در بانک گذاشتند و قبلا قرارداد 21 و 22 درصد سود را بستند و حالا دیگر پول خود را از بانک خارج نمی‌کنند.»

 

وفادار متذکر شد: «کسانی که بعدا قرارداد ببندد یا پول در بانک بگذارند، این گروه سود 15 درصدی دریافت خواهند کرد.»

 

وی با بیان این‌که قراردادهای قبلی به حالت خود باقی است، خاطرنشان کرد: «بر این اساس، کاهش نرخ سود بانکی هیچ اثری در بازار طلا و سکه نداشته است.»

 

رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد: «اگر هم افزایش قیمتی در این چند هفته گذشته بوده، به دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بوده است که عامل اصلی آن نیز جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.