آیا باید برای زندگی در نزدیکی محل کار پاداش دریافت کنید؟

اما زمانی که کارمندان برای زندگی در جایی نزدیک‌تر پولی دریافت می‌کنند، سایرین چه احساسی خواهند داشت؟

عصر بانک؛یک شرکت استراتژی پاداش‌های نقدی را برای کارمندانی که در نزدیکی محل کارشان زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است.وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود می‌نویسد: برخی شرکت‌ها به کارمندانی که در نزدیکی محل کارشان زندگی می‌کنند، انگیزه‌های مالی می‌دهند زیرا معتقد هستند که رفت و آمد روزانه کوتاه‌تر روحیه کارمندان را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، این مجله شرکت Addepar را مثال می‌زند. اگر کارمندان این شرکت در یک مایلی دفتر کالیفرنیای شرکت یا در فاصله 15 دقیقه‌ای از دفتر منهتن زندگی کنند، این شرکت به کارمندانش یک کمک هزینه مسکن 300 دلاری می‌دهد.

 

 لیزا مینکین نایب‌رئیس Addepar می‌گوید: «هرچه زمان کمتری در رفت و آمد روزانه صرف کنید، زمان بیشتری را می‌توانید برای تمرکز بر کار یا تمرکز بر دوستان صرف کنید.»مطالعاتی وجود دارند که این مفهوم را تایید می‌کنند. زمانی که کارمندان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، محققان دریافتند که یک رفت و آمد طولانی احتمال اینکه کارمندی شرکت را ترک کند و به‌طور کلی سلامت کلی و شادی خود را کاهش دهد، افزایش خواهد داد.اما مشکلاتی نیز وجود دارد. اصولا این کار افرادی را که دور از محل کار زندگی می‌کنند یا کسانی که به جداسازی کار و زندگی خود اهمیت می‌دهند کنار می‌گذارد.

 

بیایید نگاه دقیق‌تری به این دو چشم‌انداز به علاوه برخی راه‌حل‌های جایگزین بیندازیم.

 

موردی برای انگیزه‌دهی به کارمندان‌تان برای زندگی در نزدیکی محل کار: کارمندان نزدیک‌تر عموما کارمندان شادتری هستند. گالوپ در گزارش خود می‌گوید کارمندانی با رفت و آمد روزانه طولانی‌تر احتمال بیشتری دارد که به گردن درد یا کمر درد مزمن مبتلا شوند و احتمال بیشتری وجود دارد که چاق شوند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کارمندانی با رفت و آمد روزانه طولانی در مقایسه با کارمندانی با رفت و آمد روزانه کوتاه‌تر نگرانی و خستگی بیشتری را تحمل می‌کنند.

 

رفت و آمد روزانه طولانی‌تر همچنین به معنای صرف زمان‌ کمتر با کسانی که دوستشان دارید و هزینه‌های حمل و نقل/ کودک‌داری بالاتر است. به این دلایل، چندین مطالعه نشان داده است که یک رفت و آمد روزانه طولانی‌تر به‌طور کلی احتمال اینکه یک کارمند شغل دیگری اخذ کند را افزایش می‌دهد.

 

به‌عنوان مثال یک تولید‌کننده بزرگ دریافته است که اگر رفت‌و‌آمد روزانه یکی از کارگران کارخانه بین 30 تا 45 دقیقه باشد، احتمال اینکه این افراد در این سال شرکت را ترک کنند 92 درصد بالاتر از کارمندانی است که رفت و آمد روزانه آنها کمتر از 30 دقیقه است. علاوه‌بر این، اگر یک کارگر کارخانه رفت و آمدی طولانی‌تر از 45 دقیقه داشته باشد، احتمالی وجود خواهد داشت که آنها در خلال یک سال شرکت را ترک کنند.

 

بنابراین تشویق کارمندان‌تان برای زندگی نزدیک‌تر به محل کار می‌تواند نرخ نگهداشت (retention rate) شما را افزایش دهد و پول شما را در هزینه‌های گردش کار حفظ کند. علاوه‌بر این، تحقیقات گالوپ نشان می‌دهد که این امر می‌تواند نیروی کار شادتر و سالم‌تری ایجاد کند.موردی علیه انگیزه‌دهی به کارمندان‌تان برای زندگی نزدیک‌تر به محل کار: کارمندان عقب‌نشینی می‌کنند

 

وال استریت ژورنال از نانسی روثبارد که استاد مدیریت دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیاست در مورد این برنامه می‌پرسد. او در مورد مرزهای زندگی-کار مطالعه کرده است. روثبارد می‌گوید برخی کارمندان به‌خصوص آنهایی که جداسازی خانه و زندگی کاریشان را اولویت‌بندی کرده‌اند، این مورد را طاقت‌فرسا می‌بینند.

 

ثانیا حتی اگر شما به کارمندان‌تان پاداشی برای زندگی نزدیک‌تر به محل کار بدهید، همه آنها این کار را نخواهند کرد. کارمندانی که بچه دارند ممکن است نخواهند که فرزندان خود را دور از مدرسه‌شان ببرند یا یک کارمند ممکن است بخواهد در نقطه خاصی زندگی کند، چون واقعا آنجا را دوست دارد یا اینکه ممکن است در مکان خاصی به دلایل شخصی زندگی کند؛ یا هزاران داستان دیگر که آنها را از نقل مکان کردن بازمی‌دارد.

 

اما زمانی که کارمندان برای زندگی در جایی نزدیک‌تر پولی دریافت می‌کنند، سایرین چه احساسی خواهند داشت؟ اکنون این مساله مطرح می‌شود که آنها که این امکان را ندارند نه تنها باید با رفت و آمد روزانه طولانی کنار بیایند؛ بلکه باید از پاداشی که بسیاری از همکاران‌شان می‌گیرند نیز اجتناب کنند. برای آنها این یک بازی باخت-باخت است.

 

سه متغیر دیگر: وسایل نقلیه، جابه‌جایی پاداش‌ها و دورکاری

 

یک فرد بدبین ممکن است این آمارها را ببیند و تصور کند آنها باید تنها افرادی را استخدام کنند که در فاصله 30 دقیقه‌ای محل کارشان زندگی می‌کنند اما این کار شدیدا جذب استعدادهای شما را محدود می‌کند و هر دستاوردی که از این گردش کار پایین‌تر به‌دست می‌آورید، در مقایسه با افراد فوق‌العاده‌ای که از استخدام آنها جلوگیری کرده‌اید، کمرنگ می‌شود.

 

راه‌حل‌های دیگری در کنار پاداش برای نقل مکان به جایی نزدیک‌تر وجود دارد. این راه‌حل‌ها شامل:

 

1. وسایل نقلیه برای حمل کارمندان‌تان به محل کار قرار دهید.

 

برخی شرکت‌ها مانند گوگل این کار را انجام می‌دهند؛ گرچه این یک گزینه پرهزینه است.

 

بله، افراد هنوز رفت و آمد طولانی دارند اما می‌توانند با استفاده از WIFI در وسایل نقلیه کار کنند یا تنها به استراحت بپردازند. این کار به شدت استرس رفت و آمد روزانه را کاهش می‌دهد.

 

2. پرداخت برای جابه‌جایی پاداش در زمان استخدام

 

این کار میزان کارمندانی که نزدیک محل کار شما زندگی می‌کنند، بدون محدود کردن استعدادها افزایش خواهد داد. روی هم رفته هزینه این کار چندین هزار دلار است که ارزش هزینه کردن را دارد.

 

3. اجازه دادن به کارمندان‌تان برای کار از خانه برای چندین روز در هفته، برعکس این گزینه هیچ هزینه‌ای ندارد و یک شیوه خوب برای هر کارمندی است. مطمئنا شما می‌خواهید تا جای ممکن کارمندان‌تان را در اداره داشته باشید؛ اما اجازه دادن به آنها برای کار از خانه برای یک یا دوبار در هفته، رفت و آمد روزانه آنها را برای آن روزها به‌طور کامل کاهش می‌دهد و این خود می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.