انضباط و فرهنگ سازمانی بانک صادرات زبانزد است

​معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: انضباط و فرهنگ سازمانی بانک صادرات ایران زبانزد است و مطمئن هستم که طی این سال‌ها، این فرهنگ سازمانی تقویت شده است.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، دکتر حسین قضاوی در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران افزود: امیدوارم با تکیه بر توانمندی‌های فراوان این بانک و بسیج تمامی نیروها و شهرت خوب و شبکه مویرگی و گسترده شعب آن، بانک صادرات ایران بتواند سهم بازار خود و رضایتمندی بیشتر مشتریان را فراهم کند، زیرا شایسته، قرار گرفتن در جایگاه بهتری است.

 

وی در خصوص مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران گفت: آقای زراعتی را از مدت‌ها قبل می‌شناسم. ایشان تجربیات اجرایی ارزشمندی در بانک پارسیان، ملت ، شبکه بانکی و حوزه شرکت‌ داری  دارند. ازاین‌رو، اطمینان دارم حضورشان در بانک صادرات ایران موجب برکت و تحول این بانک بزرگ خواهد شد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای افزایش ثبات اقتصادی کشور افزود: با تلاش، همفکری و تدوین راهبردهای بازار پول توسط شورای پول‌و اعتبار، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نوعی ثبات اقتصادی در کشور مستقر شده است. در اولین گام، مؤسسات مالی غیرمجاز ساماندهی شدند و در نتیجه، اقبال مردم برای سپرده‌گذاری در این مؤسسات کاهش یافت.

این مقام مسئول تقویت بازار بین‌بانکی، کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات شبکه بانکی و اولویت دادن به پرداخت سرمایه در گردش  را در زمره  اقداماتی برشمرد که بستر رشد اقتصاد ملی  را فراهم کرده است.

محمد شرفشاهی، معاون توسعه و مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیز با اشاره به  اقدامات دولت برای ساماندهی به اقتصاد ملی گفت: این دولت در شرایط سختی کار خود را شروع کرد و به خاطر شرایط موجود با تدبیر مقامات دولتی اقدامات به نحو مطلوب به سرانجام رسید و موفقیت‌هایی در عرصه سیاسی و اقتصادی  از جمله کنترل و کاهش نرخ تورم حاصل شد.

وی افزود: آقای لل‍ه‌گانی از مدیران خوب و موفق شبکه بانکی‌اند و توانمندی‌های خوبی دارند. همچنین گزارش های خوبی از موفقیت‌های این بانک به گوش می‌رسید. اما بنا به شرایط ایجادشده، تصمیم گرفتند که استعفا بدهند و امید است که از خدمات ایشان در جایگاه‌های دیگر نهایت بهره برده شود.
این مقام مسئول در خصوص مدیر عامل جدید بانک صادرات گفت: آقای زراعتی نیز با کوله‌باری از تجربه و دانش، خدمتگزاری صادق برای بانک صادرات ، شبکه بانکی و کشور خواهد بود و امید است با  مدیریت ایشان و همکاری مجموعه بانک صادرات ایران، شاهد پویایی بیش از پیش این بانک باشیم.
سپس، سیاوش زراعتی، مدیرعامل جدید بانک صادرات ایران، با اشاره به تاریخچة این بانک بزرگ و مردمی گفت: بنیانگذاران خلاق و خوش‌فکر بانک صادرات ایران در سال 1331 این تحلیل را از شرایط اقتصادی کشور داشتند که تنها 15 درصد نقدینگی کشور به بانک‌ها تودیع شده و 85 درصد نقدینگی در اختیار سیستم بانکی نیست و استدلال کردند اگر بتوانند یک بانک معتبر و خوشنام تأسیس و اعتماد مردم را جلب کنند، خواهند توانست بخش عمده‌ای از منابع نقد جامعه را جذب و صرف توسعه اقتصادی کشور نمایند.  ابتکار دیگر بانک در دهه 30 ، تاسیس دبیرستان بانکداری بود که بسیار در تامین و آموزش نیروی انسانی متخصص بانک موثر بود.

وی افزود: این انگیزه و پشتکار بنیانگذاران بانک باعث شد تا در دهه 70  میلادی، بانک صادرات ایران جزو 100 بانک برتر دنیا  معرفی شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در ادامه با قدردانی از خدمات لل‍ه‌گانی ادامه داد: فرصت خدمت در بانکی که پایه‌گذاران آن با اهتمام ویژه توانستند سنگ زیر بنای این مجموعه بزرگ را با مشقت اما به درستی و دقت استوار سازند، رسالت بزرگی را متوجه سکاندار این بانک پرآوازه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بانک صادرات ایران  با سه گروه ذی‌نفع اصلی شامل کارکنان، مشتریان و سهامداران روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: ایجاد حداکثر ارزش افزوده برای همه ذی‌نفعان در دستور کار است و در این میان، توجه به نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان، از اولویت‌های خاص این بانک خواهد بود.

زراعتی تصریح کرد: کارکنان ارزشمند، شایسته و توانمند بانک صادرات ایران موقعیت ممتازی را در سطح شبکه بانکی فراهم کرده‌اند که توجه به تک‌تک آن‌ها را وظیفه اصلی و شرعی خود می‌دانم.

وی افزود: آموزش در بانک یک اولویت اساسی  است. بر این اساس، ارتقای دانش شغلی کارکنان، نخبه‌پروری و شایسته‌سالاری از اولویت‌های اصلی ما خواهد بود.

زراعتی ، وصول مطالبات، جذب منابع با احیای بازاریابی نوین و پرداخت تسهیلات برای رونق بخشیدن به تولید و صنعت کشور در راستای اقتصاد مقاومتی ، سه اولویت دیگر بانک دانست که  مدیران و کارکنان باید به جد پیگیر آن باشند.

وی عملکرد بانک متبوعش در عرصه بانکداری الکترونیکی را موفق ارزیابی کرد و افزود: ضمن برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی این فرایند در عرصه تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی بایستی مدیریت بهینه املاک مازاد و تحرک دارایی‌های راکد، افزایش درآمد ها  ، افزایش بازده دارایی‌ها و ارتقای بهره‌وری نیز در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با تبیین دیدگاه‌های خود در خصوص جایگاه پیشکسوتان این بانک و ضرورت استفاده بهینه از قابلیت‌ها و اندوخته‌های آنان و سایر تشکل ها  ، بر انضباط، سلامت و شفافیت مالی و اداری ، پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی و اهتمام بر لغو محدویت هایی ناشی از تحریم ها در مبادلات بین المللی  تأکید کرد.

اسماعیل لل‍ه‌گانی، مدیرعامل پیشین، نیز با ابراز تشکر از مجموعه کارکنان بانک صادرات ایران ، گزارشی از عملکرد 16 ماهه خود در این بانک  ارایه کرد و گفت : رشد 35 درصدی منابع و رسیدن آن به مبلغ 1153 تریلیون ریال، رشد 36 درصدی مصارف و کاهش 14 درصدی مانده مطالبات معوق از جمله موفقیت‌های بانک صادرات ایران در این مدت بوده است،  همچنین باوجود شرایط رکود اقتصادی، درآمد بانک 32 درصد رشد داشت و سود خالص پس از کسر مالیات نیز به رشد 45 درصدی دست یافت. بازاریابی تک‌به‌تک و مدیران حساب نیز از دیگر برنامه‌های موفق اجرا شده در این بانک بود که با تلاش و همکاری مجموعه انجام پذیرفت.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.