همه چیز درباره موبایل بانک سرمایه + دانلود
موبایل بانک، یکی از سرویسهای بانکداری الکترونیکی بانک سرمایه است که از طریق تلفن همراه به مشتریان بانک ارائه میشود. مشتریان بانک میتوانند بهصورت شبانهروزی و با استفاده از یک گوشی تلفن همراه، از مجموعه از خدمات بانکی استفاده نمایند.
معرفی مجموعه خدمات:
1. ارائه خدمات موبایلبانک برای سیستم عاملهای جاوا، اندروید و IOS
2. ارائه خدمات در دو بستر SMS و GPRS برای سیستم عامل جاوا
3. ارائه خدمات در بستر GPRS برای سیستم عاملهای اندروید و IOS
4. ماندهگیری از کارت نقدی، هدیه و سپرده متعلق به بانک سرمایه
5. صورت حساب کارت نقدی سرمایه
6. صورت حساب سپرده سرمایه
7. انتقالوجه عادی و مستمر به حسابهای بانک سرمایه
8. انتقالوجه بین بانکی پایا
9. امکان استعلام شبای حساب مقصد در هنگام ثبت انتقال وجه بین بانکی پایا
10. انتقالوجه کارت به کارت
11. گزارش وضعیت چک
12. گزارش تسهیلات
13. پرداخت اقساط تسهیلات
14. دریافت شماره شبای متعلق به سپردههای مشتریان در بانک سرمایه
15. پرداخت قبض با کارتهای بانک سرمایه
16. خرید شارژ تلفن همراه با کارتهای بانک سرمایه(همراه اول، ایرانسل، رایتل)
17. انسداد کارت نقدی سرمایه
18. تغییر رمز دوم کارت سرمایه
19. امکان تغییر رمز اول و رمز دوم در تنظیمات برنامه
20. نقشه خودپردازها و شعب
شرایط استفاده:
داشتن یک گوشی تلفن همراه .
داشتن حساب بانکی نزد بانک سرمایه.
کد کاربری ، رمز عبور و رمز دوم سپرده که باید با مراجعه به شعبه دریافت گردد.
برنامه نرمافزاری “موبایل بانک”، که باید روی گوشی تلفن همراه نصب شود .
فعالسازی موبایل بانک و اینترنت بانک سرمایه بدون مراجعه به شعبه
* نحوه برخورداری از خدمات موبایل بانک سرمایه:
آن دسته از مشتریان محترم بانک که حداقل یک حساب در بانک سرمایه داشته باشند میتوانند با انجام موارد ذیل از این خدمات بهره مند شوند:
مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه برای فعال سازی موبایل بانک و دریافت پاکت رمز حاوی کد کاربری، رمز عبور اول و رمز عبور دوم
دریافت رمز دوم کارت(PIN2) از دستگاه خودپرداز سرمایه (از این رمز برای انجام تراکنشهای کارتی در بستر موبایل بانک استفاده می گردد.)
مراجعه به نشانی اینترنتی www.sbank.ir و دریافت و نصب نرم افزار مربوطه بر روی گوشی تلفن همراه
* روش های ارتباطی سیستم موبایل بانک
برقراری ارتباط برنامه با رایانه مرکزی بانک ازدوطریق SMS وGPRS امکان پذیر میباشد(در گوشی با سیستم عامل اندروید تنها از طریق GPRS امکان اتصال وجود دارد).در صورتی که بخواهید از بستر GPRS استفاده نمایید، باید اقدامات لازم برای فعال سازی GPRS پیشتر انجام شده باشد. با توجه به اینکه تراکنشهای ارسال شده از طریق اینترنت هم از جهت سرعت و هم از نظر هزینه مخابراتی بسیار به صرفه تر از تراکنشهای ارسال شده از طریق SMSمی باشند بنابراین توصیه می شود ابتدا نسبت به فعال سازی سرویس GPRS درگوشی خوداقدام نموده و در هنگام ورود به نرم افزار در قسمت روش ارتباط، گزینه GPRS را انتخاب نمایید. قابل ذکر است نحوه تنظیمات GPRS برای اپراتورهای مختلف و انواع گوشیها، متفاوت میباشد. بهترین روش بدست آوردن تنظیمات ، سایت اینترنتی اپراتور شماست.
نکته مهم: از آنجا که خدمات همراه بانک در بستر مخابرات قابل ارائه است، لذا در مواردی که بانک بنا به عللی از قبیل وجود مشکلات در شبکه مخابراتی ( خارج از کنترل بانک ) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.
سوالات متداول
-
گوشی قابلیت اجرای برنامه جاوا را ندارد.
-
گوشی حافظه کافی برای اجرای برنامه را ندارد.
-
در برخی از گوشی ها ( مانند تعدادی از گوشی های سامسونگ ) در صورت نیاز، پس از انتقال هر دو فایل jar و jad بر روی تلفن همراه به جای نصب با فایل jar با اجرای فایل jad نرم افزار را نصب نمایید.
*چرا در بستر GPRS، پیغام ” خطا در برقراری ارتباط ” مشاهده می شود؟
چنانچه در بستر GPRS با این خطا مواجه شدید، مشکل در برقراری ارتباط از طریق GPRS می باشد. ممکن است در منطقه ای که قرار دارید، GPRS پشتیبانی نگردد و یا به صورت مقطعی قطع و وصل گردد.