صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان

عصر بانک؛ یکی از اصلی ترین راه‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، صندوق های سرمایه گذاری می باشند که طی 20 سال گذشته تبدیل به یکی از محبوب ترین ابزارهای سرمایه گذاری در جهان شده اند، به طوری که با بالاتر رفتن آگاهی مردم نسبت این نوع سرمایه گذاری ها، تا پایان سال 2013 مجموع دارایی های تحت مدیریت آن ها به 30030 میلیارد دلار رسیده است، این رقم چیزی در حدود 40% ارزش تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) به شمار می رود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان

نسبت داریی های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان به تولید ناخالص داخلی کل جهان

دارایی صندوق های سرمایه گذاری بر حسب نواحی مختلف

مردم آمریکا با سرمایه گذاری چیزی حدود 18.012 میلیارد دلار تا سال 2014 بیشترین میزان سرمایه گذاری در این نوع صندوق ها را داشتند، جالب است بدانید که در گذشته مردم آمریکا بیشتر در سپرده های بانکی سرمایه گذاری می کردند، اما رفته رفته با تغییر شرایط و رشد اقتصادی شان و آشنایی بیشتر با این صندوق ها به سمت این نوع سرمایه گذاری حرکت کردند، به طوری که در اواسط دهه 1990 داراییهای تحت مدیریت صندوق های سرمایه گذاری از سپرده های بانکی پیشی گرفت و تبدیل به یکی از مهمترین گزینه های سرمایه گذاری خصوصا جهت پس انداز بازنشستگی، پس انداز برای دوران تحصیل فرزندان و موارد ضروری در آینده و استفاده از مزایای مالیاتی شان و… شد.

سپرده بانکی در مقابل داریی تحت مدیرین صندوق های سرمایه گذاری مشترک

جالب است بدانید مردم آمریکا بیش از اینکه خودشان مستقیما سهام و اوراق قرضه خرید و فروش کنند پولشان را در اختیار این نوع صندوق ها، قرار می دهند (چیزی بیش از 1.5 برابر). به طوری که در طی سال های 2002 تا 2012 به طور متوسط سالیانه 349 میلیارد دلار در این نوع صندوق ها سرمایه گذاری کردند و چیزی در حدود 230 میلیارد دلار مستقیما در بازار سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری نمودند. صندوقهای سرمایه گذاری بر حسب ساختار، نوع اوراق بهادار و اهدافشان و سایر ویژگیها می‌توانند به انواع مختلفی تقسیم بندی شوند که امروزه به بیش از 100 نوع صندوق سرمایه گذاری مختلف طبقه بندی می شوند. جدول زیر نشان دهنده یکی از طبقه بندی های اصلی بر اساس اهداف در این حوزه می‌باشد.

تقسیم بندی انواع صندوق های سرمایه گذاری بر حسب ساختار و سیاست های سرمایه گذاری

انواع صندوقهای سرمایه گذاری مشترک بر حسب سیاست های سرمایه گذاری

/صندوق های سرمایه گذاری آمریکا/  کارگزاری مفید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.