پرداخت امن پاسارگاد چیست؟ (+ جدول مقایسه پرداخت امن و پرداخت معمولی )

پرداخت امن پاسارگاد سامانه ای است که امکان خرید و فروش اینترنتی امن را برای کاربران فراهم می آورد. کاربر با بهره گیری از این سامانه علاوه بر سهولتی که در فرآیند خرید آنلاین کالا خواهد داشت، قادر خواهد بود خرید اینترنتی را با همان اطمینان خرید از بازار واقعی تجربه نماید. در این سامانه، بانک به عنوان داور در تراکنش های مالی اینترنتی وارد می شود تا هم خریدار و هم فروشنده از اطمینان خاطر بیشتری در انجام تراکنش برخوردار گردند.

عصر بانک؛ روش کار در سامانه پرداخت امن پاسارگاد به این شکل است که هنگام خرید، مبلغ پرداختی به جای این که به حساب فروشنده واریز شود، به حسابی واسط واریز می گردد. با واریز شدن این مبلغ فروشنده کالای خریداری شده را برای خریدار ارسال خواهد نمود. هنگامی که کالا به دست خریدار رسید و وی از صحت آن اطمینان حاصل کرد، خرید را تایید می کند تا پول از حساب سامانه به حساب فروشنده واریز گردد.

 


استفاده از پرداخت امن پاسارگاد باعث کاهش ریسک برای طرفین معامله خواهد گشت. برای مشخص تر شدن این موضوع می توان این روش را با سایر روش های پرداخت در خرید اینترنتی مقایسه نمود:

 

 

  • روش پرداخت در محل: در این روش کالا برای خریدار ارسال می شود و خریدار هنگام دریافت کالا پول را واریز می نماید. در این حالت ریسک اصلی فرآیند خرید بر دوش فروشنده است. در صورتی که خریدار به هر دلیلی از خرید کالا منصرف گردد زیان این کار متوجه فروشنده خواهد بود. اما با استفاده از پرداخت امن پاسارگاد خریدار در ابتدا مبلغ مورد نظر را پرداخت می نماید. بنابراین در صورتی که فسخ معامله به دلیل کوتاهی خریدار صورت گیرد، وی مسئول پرداخت زیان وارده می باشد.
  • روش پرداخت معمولی اینترنتی: در این روش خریدار ابتدا مبلغ را به حساب فروشنده واریز می کند سپس کالا را دریافت می نماید. بنابراین ریسک اصلی خرید بر دوش خریدار خواهد بود. در صورتی که کالا به دست خریدار نرسد و یا مشخصات کالای ارسالی با کالای معرفی شده در سایت یکسان نباشد، خریدار به آسانی قدرت بازپس گرفتن مبلغ پرداختی را نخواهد داشت. اما استفاده از پرداخت امن پاسارگاد به خریدار این امکان را می دهد تا در حالات فوق، به راحتی معامله را فسخ نموده و مبلغ پرداختی را اعاده نماید.

 

بنابراین می توان گفت در سامانه پرداخت امن پاسارگاد، بانک پاسارگاد با ایفای نقش داوری، بین اختیارات دو طرف معامله توازن برقرار می کند. به این ترتیب، این سامانه، به خریدار اطمینان می دهد که کالای مورد نظرش را در زمان مقرّر و طبق موارد مندرج در فاکتور فروش دریافت می کند. از سوی دیگر، به فروشنده ای که اطّلاعات کالاهای خود را به درستی و بدون مبالغه در سایت خود قرار می دهد، تضمین داده می شود که بلافاصله بهای توافق شده در فاکتور فروش را دریافت خواهد کرد و به این ترتیب با برآورده کردن خواسته های دو طرف معامله، فضای اطمینان را در معاملات اینترنتی برقرار خواهد نمود.

 

مزایای استفاده از پرداخت امن پاسارگاد
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.