تاثیر مدیریت زمان بر بهره‌وری

در زمان‌هایی که سطح انرژی بالاتری داریم تا حد قابل ملاحظه‌ای بر میزان بهره‌وری‌مان افزوده می‌شود و تنها کسی که می‌تواند انرژی ما را بالا ببرد خودمان هستیم.

عصر بانکدر ادامه این بحث به تاثیر متقابل خودمدیریتی و مدیریت زمان بر‌هم و توصیه‌هایی در این مورد می‌پردازیم.

انرژی‌تان را در سطح بالایی نگه دارید 

همه ما می‌دانیم که در زمان‌هایی که سطح انرژی بالاتری داریم تا حد قابل ملاحظه‌ای بر میزان بهره‌وری‌مان افزوده می‌شود و تنها کسی که می‌تواند انرژی ما را بالا ببرد خودمان هستیم. ورزش کردن، تغذیه درست و استراحت کافی می‌تواند به بالا ماندن انرژی افراد کمک شایانی کند. پس همیشه به «ندای بدن‌تان» گوش فرا دهید و نگذارید انرژی تان به دلایل مختلف تحلیل رود.

همیشه مثبت فکر کنید

توجه شما به سمت هر چیزی و مسیری معطوف باشد انرژی احساسی تان نیز به همان سمت خواهد رفت. وقتی شما به چیزهای منفی فکر می‌کنید انرژی تان تحلیل خواهد رفت و بهره‌وری‌تان نیز کاهش می‌یابد. پس همیشه و در سخت‌ترین شرایط نیز مثبت اندیش باشید تا پربازده شوید.

یک برنامه عمل ایجاد کنید

همان طور که ساخت یک خانه بدون داشتن یک نقشه امری دشوار و گاه غیرممکن است، رسیدن به اهداف بزرگ و کلیدی کاری نیز بدون داشتن یک برنامه مدون کاملا غیرممکن و محال است. بر این اساس با داشتن یک برنامه عمل و راه‌های دستیابی به اهداف، جوانب کار برای شما روشن می‌شود و میزان پیشرفت تان قابل اندازه‌گیری و سنجش است، اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد این است که این خود شما هستید که باید در مورد کارتان تصمیم‌گیری کنید و نباید صرفا منتظر برنامه‌ریزی مافوق‌تان بمانید.

وقت‌تان را بر‌اساس اهداف تان تنظیم کنید

وقت شما باید فقط صرف کارهایی شود که به شما در رسیدن به اهداف تان کمک کند پس باید خودتان وقت‌تان را طوری تنظیم کنید که در خدمت اهداف کاری تان باشد نه اینکه منتظر بمانید تا مدیران مافوق تان درباره مدیریت زمان تان تصمیم بگیرند.

به کارهایی که انجام می‌دهید افتخار کنید

وقتی که کاری را به شکل مطلوبی انجام داده‌اید به دیده افتخار و مباهات به آن نگاه کنید و آن را به‌عنوان گامی در راستای موفقیت‌های آتی در نظر بگیرید که احترام دیگران نسبت به شما را بر خواهد انگیخت.

لیست کارهای روزانه خود را در ابتدای صبح آماده کنید

تهیه لیست کارهایی که قرار است در هر روز کاری انجام شان دهید شما را از شر پرداختن به کارهای حاشیه‌ای خلاص کرده و حواس و انرژی تان را معطوف به کارهای اساسی می‌کند. داشتن چنین لیستی همچنین باعث کاهش استرس، شفاف‌سازی کاری و جلوگیری از فراموش شدن اقدامات لازم در محل کار می‌شود.

همیشه اول کارهایی را انجام دهید که به دقت و توجه بیشتری نیاز دارند

پس از برنامه ریزی روزانه خود و در ابتدای فرآیند اجرا اولویت را به کارهایی دهید که به دقت و نظم بیشتری نیاز دارند. این کار باعث می‌شود تا هم کارهای سخت و پیچیده را در زمانی که سرشار از انرژی هستید انجام دهید و هم از شر استرس و نگرانی‌هایی که به خاطر آن کارها ممکن بود دچارش شوید خلاص شوید.

 

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.